Gość Caspik Napisano 21 Lipiec 2005 Napisano 21 Lipiec 2005 siemka mam takie pytanie ..Niedlugo bede musial stworzyc fale TSUNAMI na potrzeby animacji....Nie mam za bardzo pomyslu jak to zrobic... myslalem na poczatku o RealWave ale ten soft raczej nie ma opcji zalamywania fal....Real Flow ...hmm tu nie jestem do konca pewien jak duze ma mozliwosci ...czy bedzie w stanie wygenerowac zalamujaca sie fale....? Pozdro
Kakrotto13 Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 Real flow zapewnie bedzie umial tylko zalezy czy ty bedziesz umial :P
bartonfink Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 ZAłamująca się fala tsunami - :) w real flow ? :D hhehe - to musisz mieć naprawde SPORY sprzet ;D
Hindus Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 Real flow zapewnie bedzie umial tylko zalezy czy ty bedziesz umial :P i czy twój komputer będzie umiał :] jaki masz sprzęt ?
Kakrotto13 Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 no co moze mu poprostu dluuuuugo obliczac , moze mu sie komp zawiesic , no i w najgorszym przypadku spalic ;D jednym slowek jak sie ma jakis stary sprzet to lepiej sie za to niezabierac;]
Kakrotto13 Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 aha Hindus co to masz za panienke na avatorze ?
Hindus Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 ja ci powiem ze uzywałem realflowa na dual pentium 2.8, 512ddr i geforce mx i czasami spowalniało takze zastanów sie czy jest sens ;) aha Hindus co to masz za panienke na avatorze ? Catalina Cruz ;)
GRiPi Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 ja tam mialem na 1ghz+256mb problemy szklanke z woda zrobic, a tu o jakis falach tsunami gadaja..... ech :P
bartonfink Napisano 30 Lipiec 2005 Napisano 30 Lipiec 2005 Mysle ze - animacja modelu (morph targety) - + spora ilosć czasteczek(piana,opadajaca woda) powinny poradzic sobie z falą tsunami (oczywiscie nie zapominajac o malych falach) dobra rada -> o real flow zapomnij :)
pixar Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 Ja ci moge polecić "Afterburn 3.2" ten program bardzo ładnie generuje fale i jest niezbyt trudny w opanowaniu.
Gość Caspik Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 o cos nowego ;] nie wiedzialem ze afterburn generuje fale o,o ;] a jesli o realflowa chodzi to mam sprzet 3.0Ghz, Geforce MX 5600, 1024DDR wiec chyba az tak zle nie jest. .. dzieki za rade z morph targetem pewnie jest to najlepsza z opcji .
piotrek Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 załatw sobie dobre chłodzenie to po kilku miechach będziesz miał piękną falę tsunami ;]
emer Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 caspik -> "a jesli o realflowa chodzi to mam sprzet 3.0Ghz, Geforce MX 5600, 1024DDR wiec chyba az tak zle nie jest" do tego jescze dwa spore dyski spięte w raidzie i mozesz probować, niestety nie wróże sukseców... ja śmigałem jedno takie chluśnięcie przez całą noc 3 klatki o które mi chodziło z cząsteczkami i meshem. reszta jakieś 400 klatek tylko do cząsteczek. w sumie w krytycznym momencie było 45tys cząsteczek i mesh 500k poly co dało "jakotaki efekt"... a wszystko na bartonie @3200 1GB Geil DDR400 animowanie duzej ilości wody raczej nie wchodzi w grę na takim sprzecie... chyba, że zadowoli cie efekt w stylu sera topionego, w najleprzym wypadku shake'a mlecznego :) o realistycznym tsunami raczej zapomnij... pozdr
slate Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 Co do Tsunami, to bedzie z tym pewien problem, jako ze mechanizm powstawania nie jest do konca jasny. W swoim czasie zajmowalem sie nieco rownaniami Naviera-Stokesa (opisujacymi m.in. ruch cieczy) i przy okazji zdarzylo mi sie przeczytac pare artykulow na temat Tsunami, z ktorych wynikalo, ze wlasciwie to nic nie wiadomo. Tak, czy inaczej, aby opisac Tsunami, nawet najprostszym modelem, prawdopodobnie konieczne byloby napisanie skryptu calkujacego uklad silnie sprzezonych rownan nieliniowych, po jednym dla kazdej czasteczki, ktora zamierzasz uwzglednic. Innymi slowy, duzo pracy. :))
piotrek Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 hehe, czyli nie miesiące, a lata w warunkach domowych ;)
Rekomendowane odpowiedzi