Jump to content

Final Gather


SWRSC
 Share

Recommended Posts

jak najlepiej ustawiać min/max radius? Mam np. wnętrze budynku około 45m/70m/wysokość 20m. Czy jezeli włączona jest opcja radii in pixels to rodzielczość rendera ma wpływ na min/max radius w FG? Nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat, wiem tylko, że max radius powinien wynosic 10% sceny, ale jak mam to wyliczyć z moich wartości (45/70/20)? Czy moze mi ktos to dobrze wytłumaczyć? Z góry dziękuję :)

Link to comment
Share on other sites

Ehh...

 

Widzę po ostatnich postach, że lenistwo jest Twoją mocną stroną :/

 

Na wszystko to, co napisałem niżej mogłeś sam 'wpaść', albo wyczytać w dokumentacji

samego max`a, bądź mental ray`a (po to ona jest).

Powiem jeszcze jedno: z doświadczenia wiem, że do wielu rzeczy warto dojść samemu...

 

- - - -

 

jak najlepiej ustawiać min/max radius?
- trzeba wyjść od tego co dla Ciebie oznacza 'najlepiej' :

 

    jeżeli bezwzględnie chodzi o jakość, to ustawiasz wartości "0", "0"

    jeżeli chodzi o szybkość, to możesz nie wprowadzać własnych ustawień, zostawić standardowe 10% - ("If both Radii In Pixels and Radius are off, the maximum radius is the default value of 10 percent of the maximum scene radius, in world units" - cytat z '3ds max User Reference'), albo własny radius ~1% do 10% 'of the maximum scene radius' (wielkość sceny ma duże znaczenie).

    jeżeli chodzi o stosunek jakość/szybkość tego nikt Ci nie powie ... do Ciebie należy decyzja ile możesz poświęcić z jakości, na rzecz czasu renderingu. Musisz włączyć max`a i sam po testować.

 

 

Czy jeżeli włączona jest opcja radii in pixels to rozdzielczość rendera ma wpływ na min/max radius w FG?
"radii in pixels" jest miarą wielkości pojedynczego sampla, dla którego wartości liczone są w pikselach. W każdej rozdzielczości sampel o wielkości 3 pikseli będzie miał dokładnie 3 piksele.

 

 

wiem tylko, że max radius powinien wynosic 10% sceny
- nie... 10% wymieniane jest tylko w tym co podałem wyżej ("the maximum radius is the default value of 10 percent of the maximum scene radius") oraz, że zalecane jest stosowanie wartości w min. radius wynoszącej dokładnie 10% wartości radius (max.), ale różnie z tym bywa.

 

 

jak mam to wyliczyć z moich wartości (45/70/20)?
'szukasz okiem' gdzie jest największa odległość między dwoma punktami w scenie, bierzesz "Tape`a", klikasz w 1 miejsce, później drugie, dzielisz powstałą odległość przez 2 i masz promień... wspominałeś coś o 10% ( co nie jest prawdą, ale jak już napisałeś to trudno...) dzielisz otrzymany odcinek przez 10, albo mnożysz (0,1) i masz gotową wartość.
Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki!!! CO do lenistwa, to sie mylisz, bo wykonywalem mase testu, ale za chiny nie moglem do tego dojąś. Wyliczanie tej wartości kobinowalem po matematycznemu, bo uwzględnialem wysokość (ktora z reguly jest mniejsza), nie doszedlem do tego, ze poprostu dwa najdalsze punkty... ale przynajmniej nie poszly Twoje wypociny na marne, bo na pewno wielu skozysta z tego postu. Jeszcze raz wielkie dzięki Masta-Mentalowcu :)

Link to comment
Share on other sites

CO do lenistwa, to sie mylisz
jeżeli tak to przepraszam, ale widząc wcześniejszy Twój post - "Ilosc fotonów a Final Gathering" myślałem, że wolisz gotowe rozwiązania... z których i tak człowiek wiele nie wyniesie... na pewno mniej, niż miałby sam dojść do rozwiązania problemu.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy