Lato Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Od razu mowie, ze staralem sie wyszukac takiego tematu na forum, ale nic nie znalazlem... Chcialem sie dowiedziec jak wykonuje sie sztuczny cien - skrzynka, ktora lezy na plazy powinna rzucic cien na piasek (zalacznik), ktory jest jednak plaskim tlem... jak wykonac cos takiego? Probowalem juz wielu sposobow z Propeties drugiego box, ktory mial byc niewidoczny dla kamery, a tylko "przyjmowac cienie", ale nie udalo sie... Prosze o jakas podowiedz lub chociaz wskazanie mi odpowiedniego tutoriala... Pozdrawiam
P!@tr Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 "Matte/Shadow Material" powinno wystarczyc poszukaj sobie w standardowych tutorialach maxa
Leleń Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 Domyslam sie ze chodzi o maxa, wiec mozesz zrobic tak http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs159/index.html ja osobiscie nie czytalem tego tutka, zrobilbym to planem [z materialem matte/shadow (niewidoczny jest dla kamery)] ten plan bym postawil tak jak jest piasek, na niego nalozyl tego boxa i dal ze 2 swiatla [(od wyboru do koloru:) mozesz zrobic omni i direct)]. pozdr ps. nie szukaj tylko na forum ale i w tutkach;) ps2. na cholere Ci taka fajna plaze zanieczyszczac takimi boxami:P
xeav Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=623&mode=thread&order=0&thold=0
Lato Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 Dzieki, zaraz sprobuje i zobaczymy jak mi pojdzie... Szukalem tez po tutorialach, ale na naszej stronie nie znalazlem, a na angielskich to tylko ksiazki swoje chamy reklamuja ;). A co do pudla na piasku, to po prostu testowalem na najproszym przykladzie - spoko nie bede zasmiecal plazy :D Dzieki za pomoc chlopaki :) Edit: Dzieki, juz wyprobowalem i wszystko cacy... glownie chce wykorzystac to do wkomponowania samochodow z maxa do prawdziwego tla... Jeszcze raz serdeczne dzieki !!! Edit 2: KURCZE... dziala ze zwyklym renderem, ale jak przepuszcze przez V Raya, to normalnie widac podstawe, natomiast cienia nie ma... jakies pomysly ? bo juz blisko jest :)
Lato Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 OK, jakos przebrnalem... dla tych, ktorzy ewentualnie beda przegladali ten temat powiem, ze w V Rayu, trzeba uzyc zamiast Matte/Shadow materialu Vray Wrapper i poszperac w opcjach... Mam natomiast inne pytanie... dlaczego w Vrayu, wsyztskie standardowe materialy (mat vray takze) sa renderowane jako polprzezroczyste i jak temu zaradzic? - zalacznik
xeav Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 polprzezroczyste i jak temu zaradzic? - zalacznik a vrayowe materiały renderujesz w vrayu ? :) daj screena z ustawieniami matedit
Bobby_digital Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 jak masz wlaczone GI i bitmape w enviromtnt to taki efekt powstaje. wystarczy wlaczyc vrayowy env.
Lato Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 tzn co musze dokladnie zrobic... gdzie wlaczyc vrayowy env? (bo wiem gdzie wlaczyc Vrayowy env - jako oswietlenie) ... i co to jest GI? tzn tak najprosciej jak mam to naprawic :) ?
GRiPi Napisano 11 Sierpień 2005 Napisano 11 Sierpień 2005 no to musisz dokladnie to wlaczyc, ale dac tam czarny :P a gi to system oswietlenia symulujacego naturalne, tj ze swiatlo z lamp, odbija sie od wszystkich obiektow, ktore ma na swojej drodze, potem te odbite znowu sie odbijaja, tak dalej, az sie wyczerpie energia.
dyonizoss Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 hejka Lato. którymi konkretnie ustawieniami nalezy sie pobawic, by ten vray nie renderował mi objektu, tylko cien na nim??? próbował juz wszystkiego i qpa ;/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się