Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od razu mowie, ze staralem sie wyszukac takiego tematu na forum, ale nic nie znalazlem...

Chcialem sie dowiedziec jak wykonuje sie sztuczny cien - skrzynka, ktora lezy na plazy powinna rzucic cien na piasek (zalacznik), ktory jest jednak plaskim tlem... jak wykonac cos takiego? Probowalem juz wielu sposobow z Propeties drugiego box, ktory mial byc niewidoczny dla kamery, a tylko "przyjmowac cienie", ale nie udalo sie... Prosze o jakas podowiedz lub chociaz wskazanie mi odpowiedniego tutoriala...

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Domyslam sie ze chodzi o maxa, wiec mozesz zrobic tak http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs159/index.html ja osobiscie nie czytalem tego tutka, zrobilbym to planem [z materialem matte/shadow (niewidoczny jest dla kamery)] ten plan bym postawil tak jak jest piasek, na niego nalozyl tego boxa i dal ze 2 swiatla [(od wyboru do koloru:) mozesz zrobic omni i direct)]. pozdr

 

ps. nie szukaj tylko na forum ale i w tutkach;)

ps2. na cholere Ci taka fajna plaze zanieczyszczac takimi boxami:P

Napisano

Dzieki, zaraz sprobuje i zobaczymy jak mi pojdzie... Szukalem tez po tutorialach, ale na naszej stronie nie znalazlem, a na angielskich to tylko ksiazki swoje chamy reklamuja ;). A co do pudla na piasku, to po prostu testowalem na najproszym przykladzie - spoko nie bede zasmiecal plazy :D

 

Dzieki za pomoc chlopaki :)

 

Edit: Dzieki, juz wyprobowalem i wszystko cacy... glownie chce wykorzystac to do wkomponowania samochodow z maxa do prawdziwego tla...

 

Jeszcze raz serdeczne dzieki !!!

 

Edit 2: KURCZE... dziala ze zwyklym renderem, ale jak przepuszcze przez V Raya, to normalnie widac podstawe, natomiast cienia nie ma... jakies pomysly ? bo juz blisko jest :)

Napisano

OK, jakos przebrnalem... dla tych, ktorzy ewentualnie beda przegladali ten temat powiem, ze w V Rayu, trzeba uzyc zamiast Matte/Shadow materialu Vray Wrapper i poszperac w opcjach...

 

Mam natomiast inne pytanie... dlaczego w Vrayu, wsyztskie standardowe materialy (mat vray takze) sa renderowane jako polprzezroczyste i jak temu zaradzic? - zalacznik

Napisano
polprzezroczyste i jak temu zaradzic? - zalacznik

a vrayowe materiały renderujesz w vrayu ? :)

daj screena z ustawieniami matedit

Napisano

tzn co musze dokladnie zrobic... gdzie wlaczyc vrayowy env? (bo wiem gdzie wlaczyc Vrayowy env - jako oswietlenie) ... i co to jest GI? tzn tak najprosciej jak mam to naprawic :) ?

Napisano

no to musisz dokladnie to wlaczyc, ale dac tam czarny :P a gi to system oswietlenia symulujacego naturalne, tj ze swiatlo z lamp, odbija sie od wszystkich obiektow, ktore ma na swojej drodze, potem te odbite znowu sie odbijaja, tak dalej, az sie wyczerpie energia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności