Napisano 11 Sierpień 200519 l Od razu mowie, ze staralem sie wyszukac takiego tematu na forum, ale nic nie znalazlem... Chcialem sie dowiedziec jak wykonuje sie sztuczny cien - skrzynka, ktora lezy na plazy powinna rzucic cien na piasek (zalacznik), ktory jest jednak plaskim tlem... jak wykonac cos takiego? Probowalem juz wielu sposobow z Propeties drugiego box, ktory mial byc niewidoczny dla kamery, a tylko "przyjmowac cienie", ale nie udalo sie... Prosze o jakas podowiedz lub chociaz wskazanie mi odpowiedniego tutoriala... Pozdrawiam
Napisano 11 Sierpień 200519 l "Matte/Shadow Material" powinno wystarczyc poszukaj sobie w standardowych tutorialach maxa
Napisano 11 Sierpień 200519 l Domyslam sie ze chodzi o maxa, wiec mozesz zrobic tak http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs159/index.html ja osobiscie nie czytalem tego tutka, zrobilbym to planem [z materialem matte/shadow (niewidoczny jest dla kamery)] ten plan bym postawil tak jak jest piasek, na niego nalozyl tego boxa i dal ze 2 swiatla [(od wyboru do koloru:) mozesz zrobic omni i direct)]. pozdr ps. nie szukaj tylko na forum ale i w tutkach;) ps2. na cholere Ci taka fajna plaze zanieczyszczac takimi boxami:P
Napisano 11 Sierpień 200519 l http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=623&mode=thread&order=0&thold=0
Napisano 11 Sierpień 200519 l Autor Dzieki, zaraz sprobuje i zobaczymy jak mi pojdzie... Szukalem tez po tutorialach, ale na naszej stronie nie znalazlem, a na angielskich to tylko ksiazki swoje chamy reklamuja ;). A co do pudla na piasku, to po prostu testowalem na najproszym przykladzie - spoko nie bede zasmiecal plazy :D Dzieki za pomoc chlopaki :) Edit: Dzieki, juz wyprobowalem i wszystko cacy... glownie chce wykorzystac to do wkomponowania samochodow z maxa do prawdziwego tla... Jeszcze raz serdeczne dzieki !!! Edit 2: KURCZE... dziala ze zwyklym renderem, ale jak przepuszcze przez V Raya, to normalnie widac podstawe, natomiast cienia nie ma... jakies pomysly ? bo juz blisko jest :)
Napisano 11 Sierpień 200519 l Autor OK, jakos przebrnalem... dla tych, ktorzy ewentualnie beda przegladali ten temat powiem, ze w V Rayu, trzeba uzyc zamiast Matte/Shadow materialu Vray Wrapper i poszperac w opcjach... Mam natomiast inne pytanie... dlaczego w Vrayu, wsyztskie standardowe materialy (mat vray takze) sa renderowane jako polprzezroczyste i jak temu zaradzic? - zalacznik
Napisano 11 Sierpień 200519 l polprzezroczyste i jak temu zaradzic? - zalacznik a vrayowe materiały renderujesz w vrayu ? :) daj screena z ustawieniami matedit
Napisano 11 Sierpień 200519 l jak masz wlaczone GI i bitmape w enviromtnt to taki efekt powstaje. wystarczy wlaczyc vrayowy env.
Napisano 11 Sierpień 200519 l Autor tzn co musze dokladnie zrobic... gdzie wlaczyc vrayowy env? (bo wiem gdzie wlaczyc Vrayowy env - jako oswietlenie) ... i co to jest GI? tzn tak najprosciej jak mam to naprawic :) ?
Napisano 11 Sierpień 200519 l no to musisz dokladnie to wlaczyc, ale dac tam czarny :P a gi to system oswietlenia symulujacego naturalne, tj ze swiatlo z lamp, odbija sie od wszystkich obiektow, ktore ma na swojej drodze, potem te odbite znowu sie odbijaja, tak dalej, az sie wyczerpie energia.
Napisano 2 Wrzesień 200519 l hejka Lato. którymi konkretnie ustawieniami nalezy sie pobawic, by ten vray nie renderował mi objektu, tylko cien na nim??? próbował juz wszystkiego i qpa ;/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto