papaVader-książe zabawek Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 hej! mam pytanie odnośnie kinematyki. Chce zrobić animacje nieskomplikowanego mechanizmu, który przedstawiony jest w załączniku - to tłok podłączony do koła żebatego. Co mam zrobić by koniec 'b' toka podążał wraz z obracającym się kołem (zlinkowany z jednym punktem tego koła), a punkt 'a' pozostawał nieruchomy(to znaczy w jednym punkcie )? Szukałem odpowiedzi na to pytanie w starych postach, ale nie trafiłem na nic. Proszę o pomoc i z gówy dziękuję ;)
Vorek Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 generalnie chodzi o to żeby pivot tłoku przesunąc do punktu a, sam tło zlinkować do obiektu (najlepiej dummy) który będzie reprezentacją punktu zaczepienia tłoku do zębatki i ten obiekt zlinkować do zębatki. Problem może się pojawić przy poruszaniu kołem i wysuwaniu środkowej części tłoku, myślę że to go rozwiąże: http://www.3dnuts.com/tutorials/robotrigging/rigging_robot_joints.shtml Pozdrawiam
brumugun Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Nie podałeś software'u , ale jeśli chodzi o Maya , to mogę pomóc. czy chodzi o cosik takiego: http://www.gadi1.webpark.pl/b.avi ???
asblaze Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Właśnie.... soft to podstawa... inna sprawa że JESTEM PEWIEN!!!!!! że takie watki były bo sam odpisywałem ;)
papaVader-książe zabawek Napisano 19 Sierpień 2005 Autor Napisano 19 Sierpień 2005 ups, zupełnie zapomnaiłam...chodzi o 3ds max 7 brumugun tak chodzi mi dokładnie o coś takiego asblaze ja też jestem pewien, ale nie mam pojęcia co wpisać w wyszukiwarce :/
asblaze Napisano 20 Sierpień 2005 Napisano 20 Sierpień 2005 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=14981
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się