Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej!

mam pytanie odnośnie kinematyki.

Chce zrobić animacje nieskomplikowanego mechanizmu, który przedstawiony jest w załączniku - to tłok podłączony do koła żebatego. Co mam zrobić by koniec 'b' toka podążał wraz z obracającym się kołem (zlinkowany z jednym punktem tego koła), a punkt 'a' pozostawał nieruchomy(to znaczy w jednym punkcie )?

Szukałem odpowiedzi na to pytanie w starych postach, ale nie trafiłem na nic.

Proszę o pomoc i z gówy dziękuję ;)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

generalnie chodzi o to żeby pivot tłoku przesunąc do punktu a, sam tło zlinkować do obiektu (najlepiej dummy) który będzie reprezentacją punktu zaczepienia tłoku do zębatki i ten obiekt zlinkować do zębatki. Problem może się pojawić przy poruszaniu kołem i wysuwaniu środkowej części tłoku, myślę że to go rozwiąże:

 

http://www.3dnuts.com/tutorials/robotrigging/rigging_robot_joints.shtml

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności