Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hej!

mam pytanie odnośnie kinematyki.

Chce zrobić animacje nieskomplikowanego mechanizmu, który przedstawiony jest w załączniku - to tłok podłączony do koła żebatego. Co mam zrobić by koniec 'b' toka podążał wraz z obracającym się kołem (zlinkowany z jednym punktem tego koła), a punkt 'a' pozostawał nieruchomy(to znaczy w jednym punkcie )?

Szukałem odpowiedzi na to pytanie w starych postach, ale nie trafiłem na nic.

Proszę o pomoc i z gówy dziękuję ;)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

generalnie chodzi o to żeby pivot tłoku przesunąc do punktu a, sam tło zlinkować do obiektu (najlepiej dummy) który będzie reprezentacją punktu zaczepienia tłoku do zębatki i ten obiekt zlinkować do zębatki. Problem może się pojawić przy poruszaniu kołem i wysuwaniu środkowej części tłoku, myślę że to go rozwiąże:

 

http://www.3dnuts.com/tutorials/robotrigging/rigging_robot_joints.shtml

 

Pozdrawiam

Napisano

Właśnie.... soft to podstawa... inna sprawa że JESTEM PEWIEN!!!!!! że takie watki były bo sam odpisywałem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności