Napisano 19 Sierpień 200519 l hej! mam pytanie odnośnie kinematyki. Chce zrobić animacje nieskomplikowanego mechanizmu, który przedstawiony jest w załączniku - to tłok podłączony do koła żebatego. Co mam zrobić by koniec 'b' toka podążał wraz z obracającym się kołem (zlinkowany z jednym punktem tego koła), a punkt 'a' pozostawał nieruchomy(to znaczy w jednym punkcie )? Szukałem odpowiedzi na to pytanie w starych postach, ale nie trafiłem na nic. Proszę o pomoc i z gówy dziękuję ;)
Napisano 19 Sierpień 200519 l generalnie chodzi o to żeby pivot tłoku przesunąc do punktu a, sam tło zlinkować do obiektu (najlepiej dummy) który będzie reprezentacją punktu zaczepienia tłoku do zębatki i ten obiekt zlinkować do zębatki. Problem może się pojawić przy poruszaniu kołem i wysuwaniu środkowej części tłoku, myślę że to go rozwiąże: http://www.3dnuts.com/tutorials/robotrigging/rigging_robot_joints.shtml Pozdrawiam
Napisano 19 Sierpień 200519 l Nie podałeś software'u , ale jeśli chodzi o Maya , to mogę pomóc. czy chodzi o cosik takiego: http://www.gadi1.webpark.pl/b.avi ???
Napisano 19 Sierpień 200519 l Właśnie.... soft to podstawa... inna sprawa że JESTEM PEWIEN!!!!!! że takie watki były bo sam odpisywałem ;)
Napisano 19 Sierpień 200519 l Autor ups, zupełnie zapomnaiłam...chodzi o 3ds max 7 brumugun tak chodzi mi dokładnie o coś takiego asblaze ja też jestem pewien, ale nie mam pojęcia co wpisać w wyszukiwarce :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto