Napisano 31 Sierpień 200519 l Czym najlepiej, modelować jakieś obiekty z wieloma obłościami na powierzchni? tak, żeby krągłości wychodziły piękniutkie. Używać Nurbs, splaina czy może najprościej za pomocą edycji brył geometrycznych (wyciąganie i inne zabiegi) ?
Napisano 31 Sierpień 200519 l Autor co to są obłości ? to takie piękne cudo, jak masz na awatarze :) Chodzi o miękkie i wygładzone powierzchnie bez kantów i naroży.
Napisano 31 Sierpień 200519 l Autor Chodzi Ci o kobiece krągłości? :P Nie zupełnie to mają być ciała ludzkie. Chodzi o przedmioty codziennego użytku.
Napisano 31 Sierpień 200519 l Autor Jeszcze jedno dodatkowe pytanko. W Cadzie poruszam się całkiem sprawnie. Modeluje ktoś z Was obiekty w Cadzie a następnie eksportuje je do 3d? Nie chodzi mi o to jak importować pliki cadoskie, bo to już umiem, tylko o to, czy nie szybciej będzie tworzyć jednak w 3d - oczywiście po opanowaniu jego arkan.
Napisano 31 Sierpień 200519 l masz na mysli autocada? Jeżeli tak, to zawsze się zastanawiałem kto się odważył wymodelować chevroleta (był taki w przykładach) w tym programie. Osobiście uważam, że max jest jednak lepiej do tego przystosowany. Można wykorzystać oczwyiście rysunki z cada jako coś w rodzaju podkładu ale sam modeling jednak w maxie :D
Napisano 31 Sierpień 200519 l hehe...w sumie to rhino...3dsmax do renderingu. No chyba że mowa o organice to wtedy 3dsmax i/lub Silo.
Napisano 31 Sierpień 200519 l Autor I wszystko rozbija się o ten modeling. W AutoCadzie to mam tak - klikam punkt przeciągam, wpisuję długość i jest prosta. W 3d studio jakoś się nie moge przestawić na rysowanie precyzyjne. Lustra i inne pierdułki działają jakby były przeciwko mnie. Ale nic to powoli powoli i jakoś się do 3d przyzwyczaję.
Napisano 31 Sierpień 200519 l cadowskich rozwiazan to w maxie nie znajdziesz :) a jak chcesz rzeczy codziennego uzytku i to z duza dokladnoscia i oblych no to jedunie dalej cad ale nie auto tylko programy do designu z mozliwosciami surfacingu takie jak rhino, alias Studio tools, ICEM style czy SolidThinking moze nie jest latwo na poczatku oblych rzeczy robic ale z czasem techniki przybywa i zaczyna wychodzic :)
Napisano 31 Sierpień 200519 l Najfajniejsze obłości to chyba NURBSami idzie robic, ale ja tego nie potrafie i nie popieram Poly MOdeling + MS forever :)
Napisano 31 Sierpień 200519 l najprostrza metoda to pm+ms... a co do NURBSÓW to w 3dsmax6 to jakos kiepsko to idzie:D...nie wiem jak jest w 7:P
Napisano 1 Wrzesień 200519 l Autor Dzięki wszystkim za sugestie. Próbowałem siedzieć nad tymi splainami i nurbsami i ciągle nie byłem zadowolony. Wczoraj wziąłem się za modelowanie poly. To faktycznie jest piękne i przyjemne. Dzięki i pozdrawiam.