happyluke Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Czym najlepiej, modelować jakieś obiekty z wieloma obłościami na powierzchni? tak, żeby krągłości wychodziły piękniutkie. Używać Nurbs, splaina czy może najprościej za pomocą edycji brył geometrycznych (wyciąganie i inne zabiegi) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 co to są obłości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
happyluke Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2005 co to są obłości ? to takie piękne cudo, jak masz na awatarze :) Chodzi o miękkie i wygładzone powierzchnie bez kantów i naroży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Chodzi Ci o kobiece krągłości? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
happyluke Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2005 Chodzi Ci o kobiece krągłości? :P Nie zupełnie to mają być ciała ludzkie. Chodzi o przedmioty codziennego użytku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 polymodeling i meshsmoth to mój ulubiony sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Popieram Bacry'ego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
happyluke Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2005 Jeszcze jedno dodatkowe pytanko. W Cadzie poruszam się całkiem sprawnie. Modeluje ktoś z Was obiekty w Cadzie a następnie eksportuje je do 3d? Nie chodzi mi o to jak importować pliki cadoskie, bo to już umiem, tylko o to, czy nie szybciej będzie tworzyć jednak w 3d - oczywiście po opanowaniu jego arkan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 masz na mysli autocada? Jeżeli tak, to zawsze się zastanawiałem kto się odważył wymodelować chevroleta (był taki w przykładach) w tym programie. Osobiście uważam, że max jest jednak lepiej do tego przystosowany. Można wykorzystać oczwyiście rysunki z cada jako coś w rodzaju podkładu ale sam modeling jednak w maxie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 hehe...w sumie to rhino...3dsmax do renderingu. No chyba że mowa o organice to wtedy 3dsmax i/lub Silo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
happyluke Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2005 I wszystko rozbija się o ten modeling. W AutoCadzie to mam tak - klikam punkt przeciągam, wpisuję długość i jest prosta. W 3d studio jakoś się nie moge przestawić na rysowanie precyzyjne. Lustra i inne pierdułki działają jakby były przeciwko mnie. Ale nic to powoli powoli i jakoś się do 3d przyzwyczaję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 cadowskich rozwiazan to w maxie nie znajdziesz :) a jak chcesz rzeczy codziennego uzytku i to z duza dokladnoscia i oblych no to jedunie dalej cad ale nie auto tylko programy do designu z mozliwosciami surfacingu takie jak rhino, alias Studio tools, ICEM style czy SolidThinking moze nie jest latwo na poczatku oblych rzeczy robic ale z czasem techniki przybywa i zaczyna wychodzic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DraB Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 Najfajniejsze obłości to chyba NURBSami idzie robic, ale ja tego nie potrafie i nie popieram Poly MOdeling + MS forever :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldack Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 najprostrza metoda to pm+ms... a co do NURBSÓW to w 3dsmax6 to jakos kiepsko to idzie:D...nie wiem jak jest w 7:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 31 Sierpień 2005 Share Napisano 31 Sierpień 2005 nie wiem jak jest w 7:P tak samo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
happyluke Napisano 1 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 1 Wrzesień 2005 Dzięki wszystkim za sugestie. Próbowałem siedzieć nad tymi splainami i nurbsami i ciągle nie byłem zadowolony. Wczoraj wziąłem się za modelowanie poly. To faktycznie jest piękne i przyjemne. Dzięki i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi