Tomek Kosiorek Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 no wlasnie probuje uzyskac efekt jak na pikczerze ale cos nie idzie...ktos pomoze? ps chodzi o to by obiekty "przeswitywaly" przez obiekt sss-i te ktore sa "w" i te ktore sa blisko za... EDIT: w maxowym mentalu
Karrde Napisano 1 Wrzesień 2005 Napisano 1 Wrzesień 2005 Czytałeś cgtalkowy wątek-gigant o shaderach mentalowskich? http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=104578&page=1&pp=15 Przepraszam że tak odsyłam do ponad 170 stron lektury, pamiętam że ktoś tam pytał o to samo - w tej chwili nie pamiętam odpowiedzi - postaram się znaleźć i Ci tu wrzuce. EDIT: Ok, z tego co wyczytałem, to w materiałach Fast SSS wymagana jest ta sama grupa SS by tak to "prześwitywało". Physics SSS nie ma tego ograniczenia. A co do samego materiału, to zapraszam na stronę Jeffa Pattona - masz tam przykłądową scenę z Physics SSS -> http://www.jeffpatton.net/Max7/index.html Mam nadzieję, że to coś pomoże. :)
Tomek Kosiorek Napisano 1 Wrzesień 2005 Autor Napisano 1 Wrzesień 2005 Jeszcze nie wyprobowalem ale dzieki z gory!
Karrde Napisano 1 Wrzesień 2005 Napisano 1 Wrzesień 2005 Trochę researcha i mniej więcej odtworzyłem efekt o który Ci chodzi. W załączniku masz scenkę (max7.5) z efektem takim jak na rederze obok. Wszystkie creditsy idą do Jeffa. ;)
Tomek Kosiorek Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 widze ze sie spoznilem:) wlasnie wymodzilem cosik i tez zamieszcze-moze jeszcze ktos pomeczy ten efekt:) wogole to dzieki za odzew i chec !!
Tomek Kosiorek Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 hmmm a jak zrobic to w fastach?sa latwiejsze i daja mnostwo mozliwosci-jak do tego nie dojde to sie zaplacze a tymczasem uproszczona wersja phisicsa
Karrde Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 W fastach obiekty prześwitujące muszą mieć tą samą grupę SS - w praktyce oznacza to tyle, iż oba muszą mieć nałożony materiał fast sss. Grupę SS ustawiasz w materiale, na samej górze fasta. PS Widzę, że masz 1 mb postów na koncie. :D
Karrde Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Lubie sobie tak dłubać nockami w materiałach... czasem ciekawe rzeczy mi wychodzą. ;) W każdym razie poniżej masz tą samą scenę, ale z materiałem fast sss. Sorrki za kiepską jakość rendera, ale nie chciało mi się dłużej czekać. :P Ach, i jak widać physical sss nie lubi się z fastem - to pudełko po prawej ciągle ma physical i widać co z tego wyszło... PS Nie ma za co. :)
Tomek Kosiorek Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 no Panie Karrde- a jak zrobic w fascie swiatlo dajmy na to czerwone przebijajace od tylu jakas powierzchnie? Da radę? ps. tak aby widac bylo tylko iluminacje na powierzchni przeciwnej...
Karrde Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Hmm... chodzi Ci o coś mniej więcej takiego jak poniżej?
Tomek Kosiorek Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 Tak tak-mam wiec prosbe bo o zipa z tym swiatelkiem-nie wiem czego to kwestia i jakich ustawien(robilem wiele kombinacji)nie wychodzi-pomozesz?
Karrde Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Jeśli nie chce Ci się analizować sceny, to tak: tuz za obiektem plane z materiałem mental ray -> w slocie surface shader glow (lume) materiał fast sss -> zaznaczona opcja scatter indirect illumination Final Gather (5 sampli do testow wystarczy, jesli masz mentala 3.4) I to chyba tyle... masz tu zipa jeśli o czymś zapomniałem. :)
Tomek Kosiorek Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 THX!! Własnie wyszlo-dzieki wielkie za pomoc w "tych trudnych chwilach":D
Karrde Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Nie ma za co. :) Pokaż lepiej do czego to użyłeś. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się