LuQ Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 Witam wszystkich! Długo śledziłem forum, zanim zdecydowałem się wziąść udział w bitwie. Forum Max3d jest pierwszym, na którym piszę. Proszę więc o wyrozumiałość za ewentualne niewprawne formatowanie ;). Temat, który chciałbym zrealizować na łamach bitwy, chodził mi po głowie od roku. Ciągle go odwlekałem z powodu braku czasu, ale teraz, gdy się zdecydowałem, postaram się "przysiąść" i zrobić z nim coś dobrego. Mój wymysł tematycznie pokrywa się z tematem bitwy - Maszyny bojowe. Przyglądając się niektórym owadom, doszedłem do wniosku, że przy odrobinie fantazji można by zmiksować formy niektórych skorupiaków i otrzymać coś, co może być wzorem dla jakiejś niszczycielskiej maszyny w większej skali. Postanowiłem zbudować twardego robala. Powstanie on z połączenia trzech owadów. Oto moje referki: Z lewej poniżej prosionek. Dalej skorpion. ( Zdjęcia pochodzą ze stron: www.bio-forum.pl oraz www.lederkram.de ) Moja maszyna bojowa "dostanie" odnóża i korpus z prosionka - to ten mały pancernik. Pancerz korpusu będzie przechodził w odwłok skorpiona, uzbrojony w jakąś broń. Uzupełnieniem będą szczypco-żuwaczki a'la jelonek rogacz. Jak tylko "dorwę" się do skanera, to wrzucę jakiś szkic poglądowy. Pozdrawiam wszystkich "bitwowiczów" LuQ _________________________________________________ :D Proszę się nie śmiać - to jest mój dawno obiecany szkic:
dariusz Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 ciekawy pomysl... i zabieraj sie do roboty bo malo czasu juz zostalo:D powodzenia i pozdrawiam
Leru Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 oj fakt mało czasu ale to nie znaczy, że jesteś na straty spisany :) witam na forum i w Bitwie, powodzenia życzę
LuQ Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Napisano 31 Sierpień 2005 Może to na razie na nic konkretnego nie wgląda, ale to może będzie segment pancerza. Zwykły Editable Mesh zrobiony z powyginanej płaszczyzny z wygładzaniem MeshSmooth (i bez).
LuQ Napisano 1 Wrzesień 2005 Autor Napisano 1 Wrzesień 2005 Z poprzednio pokazanego "plasterka" udało mi sie zrobić zestaw płyt pancerza, który bedzie większą częścią korpusu maszyny. Oczywiście każdą płytkę trzeba było przekształcić. Kliknij w miniaturki aby powiększyć
Archangel Napisano 1 Wrzesień 2005 Napisano 1 Wrzesień 2005 powoli ale co najwazniejsze do przodu....pracuj pracuj....
fil-woj Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Fajny pomysł.... Fajny początek.... Czekam na dalsze postępy.
dariusz Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 w stosunku do tej pierwszej referki, widac wieksze szpary miedzy tymi płytkami. moze tak zamierzales.... widzem, ze mozemy liczyc na czeste apdejty:D
LuQ Napisano 2 Wrzesień 2005 Autor Napisano 2 Wrzesień 2005 Dzięki za zainteresowanie :) Co do szpar, to stwierdziłem że zrobię moją maszynę trochę bardziej nastroszoną od owada ze zdjęcia. Podoba mi się płaski kształt korpusu i jego podział na segmenty. A w ogóle, to jest okazja pofantazjować. Referki wrzuciłem tak dla orientacji, by pokazać o co mi mniej więcej chodzi. W zasadzie to nie podejmuję się podrabiania owada. Chcę stworzyć nieistniejący gatunek, który bedzie miał w genach trochę "świrniętych" pomysłów. No i tak dla ścisłości - mój robal będzie stalowy, jak na poważną maszynę przystało.
LuQ Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 Małe uaktualnienie Wrzucam, to co mi sie udało przez weekend wymodelować. Jeszcze bez tekstur. Moja maszyna już może łazić.
JmTm00 Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Ja bym ten ogon 3 razy dluzszy zrobil generalnie ok ale wlasnie przez ten ogon taki ma troche "pikusiowaty" charakter...
LuQ Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 Dzięki za radę. Zamierzam mu na końcu tego ogona zamontować jakąś broń sporego rozmiaru, dla tego ogon jest jeszcze jak u kundla. Nie wiem jeszcze czy to będzie kłujące, czy strzelające, ale coś być musi. Mam dzisiaj jakiś ciąg i jadeee z koksem. Dorobiłem robalowi kleszcze.
LuQ Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 Wena doprowadziła mnie do tego momenu, gdy już nie wiem co dodać do mojej maszyny, więc aby nie zepsuć idę spać... No i trzeba wstać o 5:00 :( Najważniejsze, że ma już broń - czyli może się nazywać MASZYNĄ BOJOWĄ. Model na razie bez konkretnych materiałów. Będę wdzięczny za ewentualne recenzje.
LuQ Napisano 9 Wrzesień 2005 Autor Napisano 9 Wrzesień 2005 Robal pokazuje prawdziwą "twarz". Renderingi przedstawiają wstępnie oteksturowaną maszynę. Chętnie wysłucham opinii na temat mojego robala :).
emer Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 pomysł z gunem na plecach przedni :) trochę się gubię z skali... z jednej strony działo przykręcone na śruby a z drugiej pancez z nirowanych arkuszów blachy... to albo gigantyczne śróby albo arkusz wielkości znaczna pocztowego, daj jakiś punkt odniesienia. specular jakis taki plastikowy, i na razie trochę to wszystko szare. a no i moze nóżki IMHO troche jak nie od tego robala, krawedzie oste i za mało poly pracuj pracuj jeszcze tu wrócę :>
LuQ Napisano 10 Wrzesień 2005 Autor Napisano 10 Wrzesień 2005 Wrzucam siatkę, żeby nie było, że nie było ;) Emer, masz rację z tymi teksturami i połyskiem. Muszę tutaj sporo przysiąść. Co do kolorów to nie mam jeszcze ostatecznego pomysłu. Na razie jest niepomalowany - z gołej blachy. Nad stopami zastanowię przy przy komponowaniu ujęcia. Może to będzie drobiazg tak mały, że nieistotny. O skali też jeszcze nie zdecydowałem. Ale jak by co, to śruby też mogą mieć łby wielkości ludzkiej głowy.
Leru Napisano 11 Wrzesień 2005 Napisano 11 Wrzesień 2005 LuQ -> nie no super :) szybko robisz, mam nadzieję, że nie przystopujesz. Napieraj! ;)
LuQ Napisano 12 Wrzesień 2005 Autor Napisano 12 Wrzesień 2005 Dzięki Leru za to że nas wszystkich tak zagrzewasz do roboty. Tak poza tematem, to szkoda że nie da się zrobić bitwy na żywo pomiędzy maszynami bojowymi. Jak by tak je wszystkie spędzic w jedno miejsce i zobaczyć, która zostanie na placu boju? ;) To by była dopiero BITWA!
LuQ Napisano 12 Wrzesień 2005 Autor Napisano 12 Wrzesień 2005 Mam za dużo pomysłów i nie mogę się zdecydować. 1. Zapasy dwóch robali (raczej odpada - za mało oryginalne). 2. Robal łapie i strzela w ośmiornicopodobne stworzenie z galarety (koncept z renderu 1). 3. Scena podobna, lecz na przeciwko maszyny stoi np. dziewczynka z packą (u nas nazywa się to klapką) na muchy (koncept z renderu 2). 4. Maszyna w podziemnej norze lub jaskini i ma tam coś do "załatwienia" (koncept z renderu 3). 5. Maszyna łazi po jakimś dużym statku kosmicznym i przerabia go na złom. Jak ktoś zapyta skąd się tam wzięła, to może być że wskoczyła lub została zrzucona. Proszę o jakieś delikatne sugestie w kwestii wyboru "zastosowania" mojej maszyny bojowej.
tweety Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 IMHO 4 czyli maszyna w tunelu. kształ i masywność pancerza sugerować może podkopowy charakter tego robala. jedyne co to zamiast wody może jakaś lawa albo tylko skała. chociaż z drugiej strony pomysł z dziewczynką też nie jest taki zły :]
LuQ Napisano 18 Wrzesień 2005 Autor Napisano 18 Wrzesień 2005 Nowy koncept! Robactwo siedzi na małej planecie albo ateroidzie i ostrzeliwuje przelatującą kosmiczną kolonię. Przystępuję do wykonania zadania. Poniżej wrzucam zgrubny układ sceny. Być może zmieni się trochę, ale idea już nie.
LuQ Napisano 18 Wrzesień 2005 Autor Napisano 18 Wrzesień 2005 Dzięki Tweety. Rzecz do przemyślenia. Jeśli stwierdzę, że w kosmosie mi nie wychodzi, to wrócę do jaskini. Tymczasem szybki renderek kosmicznej kolonii. Prosta bryła potraktowana rewelacyjnym pluginem Greeble z dwoma iteracjami + potrójny materiał Multi/Sub-Object. Do zestawu dokładam trzy zrzuty ekranowe siatki modelu bez oraz z Greeble.
mlody_ Napisano 18 Wrzesień 2005 Napisano 18 Wrzesień 2005 ja sie nie znam, ale: nie widac zloznosci ktora widac na siatce na modelu z tesktura. wydaje mi sie ze lepiej by bylo wrocic do jaskini...i textura tez jakas taka dziwna... pozdrawiam
LuQ Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 Jednak musiałem porzucić kosmos, ... i norę także. Życie jest czasem wredne ;) - z braku czasu zdecydowałem się na coś szybszego. Robal będzie sobie polował na mackowatego stwora z galarety. Wrzucam siatki: - sceny, - galaretowatego stwora, - harpunu, który wystrzeliwuje robal. Pomiżej rendering próbny i render bez mapowania. Właściwy jeszcze się produkuje. Mam nadzieję, że zdążę go wrzucić przed północą.
LuQ Napisano 1 Październik 2005 Autor Napisano 1 Październik 2005 Render do nominacji - 362kB, 1024x736 px
hkropinski Napisano 2 Październik 2005 Napisano 2 Październik 2005 tekstury i oświetlenie słabe, ale gratuluję ukończenia pracy, pozdr
LuQ Napisano 2 Październik 2005 Autor Napisano 2 Październik 2005 Z całym poważaniem Panie hkropinski - dzięki za zainteresowanie, ale standardowy tekst w stylu: "tekstury i oświetlenie słabe" mnie nie zadowala. Konkrety proszę.:) Zamieszczam kolejne wersje rozwojowe scenki. Mozolnie dopieszczam szczegóły. Na pewno muszę poprawić powierzchnię wody oraz dodać trochę szczegółów dna. Chcę też dorobić jeszcze kilka obciętych macek, które będą się wiły na dnie. 1. 2.
Rekomendowane odpowiedzi