Filip_87 Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 A więc mój problem: Kupiłem książke "ćwiczenia praktyczne 3ds max7" W 3 rodziale mam użyć tekstury z "material/map browser" => z biblioteki architektonicznej, zakładałem że jest ona w standardzie programu ale niet ;/ przynajmniej u mnie. No spoko to wchodze na forum i na tematy o teksturach, ściągam teksture ściany, w/w map browser wchodze w bitmap i otwieram teksture ale nie wiem jak ją nałożyć na ściane.......... A kolejnym problemem jest to ze nie umiem zrobić zestawu z końcówką .mat Prosze o pare sensownych odpowiedzi, załóżcie że jestem bardziej początkującym niż na początku myśleliście :D Screen - OBEJRZCIE Po lewej jest grupa Architectural ale jak klikam 2razy to w nic nie wchodzi ;
SimeN Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Texture przeciagasz z edytora materialow na obiekt i tyle ;] Zeby zapisac tekstury do formatu .mat klikasz standard> wybierasz mtl editor i file 'save as...'
Filip_87 Napisano 3 Wrzesień 2005 Autor Napisano 3 Wrzesień 2005 Ok udało się zapisać testure JPG w .mat ale jej nie moge nałożyć na obiekt ;/ Poporostu nie ma przycisku aktywnego Assing Material to Selection......... A jak wybieram z gotowych "kulek" (jeszcze nie znam normlnej nazwy) to przycisk staje się aktywny ale zamiast pokazanej tekstury na "kulce"obiekt przybiera tylko jej kolor, albo nic się nie dzieje. screen z standardową "kulką" screen z teksturą ściągniętą jpg
Filip_87 Napisano 3 Wrzesień 2005 Autor Napisano 3 Wrzesień 2005 Nic mi to nie dalo. W żadnym z 2 przypadków (scrren 1 i screen 2)
Master Kiełbaster Napisano 3 Wrzesień 2005 Napisano 3 Wrzesień 2005 żeby Assing Material to Selection było aktywne musisz mieć zaznaczony jakiś obiekt(najlepiej ten na który chcesz wrzucić materiał :])
Filip_87 Napisano 3 Wrzesień 2005 Autor Napisano 3 Wrzesień 2005 No mam i nie moge nałożyć takstury ani na sphere ani na ściany