Napisano 7 Wrzesień 200519 l czytalem juz kilka tutkow o swiatlach i troche o renderowaniu mentalem ale no juz sam niewiem co gdzie i jak po prostu leb mi peka :( bawie sie 3ds'em jakis tydzien wiec zrozumcie - ponizej screeny - napizcie co mam gdzie wstawic i moze jak ustawic opcje renderowania zeby to wygladalo jakos ... jasniej :P - czytalem tutka evermotion i myslalem ze wyjdzie to ladnie ale niebardzo ah no i jeszcze jak zrobic te odbijajace swiatlo elementy i jak dzieki nim kierowac zrodlo swiatla w okreslona strone
Napisano 7 Wrzesień 200519 l ale sobie wybrałeś renderer jak na początek ;) Radzę najpierw pobawić się zwykłym maxowm scanlinem, popróbować jak działają poszczególne światła. Swiatło skylight oświatla całą scenę równomiernie, jak sama nazwa wskazuje, symuluje oświetlenie niebem :) Więc nie możesz używać dwóch skylightów jak źródeł światła, pobaw się światłami direct, spot i omni, zapoznaj się nieco z rodzajami świateł. Jak już opanujesz render w scanline to zabieraj się za mentala. Pozdrawiam
Napisano 7 Wrzesień 200519 l Autor ok ale jak uzywalem omni to mi odblaskiwalo sie na tych plytkach (ceramic) i to brzydko wygladalo :/ takze niewiem - a moze cos o tym odbijaniu od elementow?
Napisano 7 Wrzesień 200519 l http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22&print=yes Czytam to i analizuje już pare tygodni i jestem w połowie (nie śmiać się - nie mam czasu ... ) ale już się sporo dowiedziałem ... bardzo dobry materiał ... ale pobaw się Scaline jak radzi Vorek a zwłaszcza zaawansowanym oświetleniem :) ...
Napisano 7 Wrzesień 200519 l ok ale jak uzywalem omni to mi odblaskiwalo sie na tych plytkach (ceramic) i to brzydko wygladalo :/ takze niewiem - a moze cos o tym odbijaniu od elementow? odvanced affects - specular turn off
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto