mikej Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 Sytuacja wygląda jak na obrazku poniżej: Ściany "zachodnia" i "północna" są w tym samym kolorze. Po prawej stronie jest źródło światła mr Area Omni. Światło to ścianę północną oświetla bardzo dobrze, ale idiotycznie wygląda oświetlona ściana "zachodnia" (jest mocniej oświetlona niż "północna" przy samym źródle światła). Co z tym zrobić? Próbowałem zmniejszyć multiplier, ale wtedy światło jest dla mnie za słabe. Przeniosłem ścianę zachodnią 10x dalej od źródła światła i wyglądała identycznie. Próbowałem też ze zwykłym Omni, ale wtedy na tej ścianie nie ma nawet cienia (jest oświetlona w 100%). Z góry dzięki za pomoc.
Ania Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 na mr area niestety sie nie znam i nie wiem czemu tak dziwnie robi, ale co do tego normalnego omni, zeby były cienie muszisz je włączyć (haczyk przy "cast shadows") czy jest możliwe że intensywność tego mr area światła jest zależna jedynie od kątu padania światła, a nie od oddalenia objektu? może da sie to jakoś przestawić
Vorek Napisano 12 Wrzesień 2005 Napisano 12 Wrzesień 2005 po pierwsze, nie widze tu ściany wschodniej :) Ale jeśli chodzi Ci o zachodnią to problem moim zdaniem leży w kolorku. Sciana północna jest słabiej oświetlona ponieważ kolor ma mniejsze natężenie (słabiej odbija światło) Ściana zachodnia ma większe natężenie więc odbija światło mocniej. Pobaw się też parametrem światła "decay" (ustaw na inverse square) oraz far attenuation. Pozdrawiam
mikej Napisano 12 Wrzesień 2005 Autor Napisano 12 Wrzesień 2005 Sciana północna jest słabiej oświetlona ponieważ kolor ma mniejsze natężenie (słabiej odbija światło) Ściana zachodnia ma większe natężenie więc odbija światło mocniej. Właśnie o to chodzi, że te ściany są identyczne. Tzn. zrobiłem 2x box i ustawiłem im ten sam kolor. W innej scenie miałem identyczny problem, ale tam ściany miały nałożone materiały. Właśnie dlatego zrobiłem taką scenę "testową". Specjalnie ustawiłem ścianom te same kolory... Pobaw się też parametrem światła "decay" (ustaw na inverse square) oraz far attenuation. Pobawię się :)
Vorek Napisano 13 Wrzesień 2005 Napisano 13 Wrzesień 2005 szczerze powiem że już sam nie wiem na czym polega ten problem, dla mnie te ściany na screenie mają ewidentnie różne kolory Pozdrawiam
mikej Napisano 13 Wrzesień 2005 Autor Napisano 13 Wrzesień 2005 szczerze powiem że już sam nie wiem na czym polega ten problem, dla mnie te ściany na screenie mają ewidentnie różne kolory Pozdrawiam One maję takie same kolory z całą pewnością. Problem udało się rozwiązać - pomogło właśnie ustawienie 'decay' na 'inverse square'. Wielkie dzięki! Właśnie o to mi chodziło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się