Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie oświetlenia (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sytuacja wygląda jak na obrazku poniżej:

 

attachment.php?attachmentid=&stc=1attachment.php?attachmentid=&stc=1attachment.php?attachmentid=23463

 

Ściany "zachodnia" i "północna" są w tym samym kolorze. Po prawej stronie jest źródło światła mr Area Omni. Światło to ścianę północną oświetla bardzo dobrze, ale idiotycznie wygląda oświetlona ściana "zachodnia" (jest mocniej oświetlona niż "północna" przy samym źródle światła). Co z tym zrobić?

 

Próbowałem zmniejszyć multiplier, ale wtedy światło jest dla mnie za słabe. Przeniosłem ścianę zachodnią 10x dalej od źródła światła i wyglądała identycznie. Próbowałem też ze zwykłym Omni, ale wtedy na tej ścianie nie ma nawet cienia (jest oświetlona w 100%).

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

na mr area niestety sie nie znam i nie wiem czemu tak dziwnie robi, ale co do tego normalnego omni, zeby były cienie muszisz je włączyć (haczyk przy "cast shadows")

 

czy jest możliwe że intensywność tego mr area światła jest zależna jedynie od kątu padania światła, a nie od oddalenia objektu? może da sie to jakoś przestawić

Napisano

po pierwsze, nie widze tu ściany wschodniej :) Ale jeśli chodzi Ci o zachodnią to problem moim zdaniem leży w kolorku. Sciana północna jest słabiej oświetlona ponieważ kolor ma mniejsze natężenie (słabiej odbija światło) Ściana zachodnia ma większe natężenie więc odbija światło mocniej. Pobaw się też parametrem światła "decay" (ustaw na inverse square) oraz far attenuation.

 

Pozdrawiam

Napisano
Sciana północna jest słabiej oświetlona ponieważ kolor ma mniejsze natężenie (słabiej odbija światło) Ściana zachodnia ma większe natężenie więc odbija światło mocniej.

 

Właśnie o to chodzi, że te ściany są identyczne. Tzn. zrobiłem 2x box i ustawiłem im ten sam kolor. W innej scenie miałem identyczny problem, ale tam ściany miały nałożone materiały. Właśnie dlatego zrobiłem taką scenę "testową". Specjalnie ustawiłem ścianom te same kolory...

 

Pobaw się też parametrem światła "decay" (ustaw na inverse square) oraz far attenuation.

 

Pobawię się :)

Napisano
szczerze powiem że już sam nie wiem na czym polega ten problem, dla mnie te ściany na screenie mają ewidentnie różne kolory

 

Pozdrawiam

 

One maję takie same kolory z całą pewnością. Problem udało się rozwiązać - pomogło właśnie ustawienie 'decay' na 'inverse square'. Wielkie dzięki! Właśnie o to mi chodziło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności