Gabrys Napisano 5 Lipiec 2003 Share Napisano 5 Lipiec 2003 bawiłem się ustawieniami global photons, i trafilem w cos co mnie zastanawia. Nie wiem czy ten efekt (badz co badz bledny) jest wynikiem mojej pomylki czy tez niedoskonalosci Brazila. Plaszczyzny widoczne na obrazku przecinają się, wiec nie powinno byc tych poświat poza krawędziami... co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrys Napisano 5 Lipiec 2003 Autor Share Napisano 5 Lipiec 2003 i jeszcze scena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hump Napisano 6 Lipiec 2003 Share Napisano 6 Lipiec 2003 Witam Postaram sie to w skrocie wyjasnic: 1. Masz zle ustawione photony ogolnie zwlaszcza mulitplier w global photons 2. Po co taki model, dlaczego nie szescian 3. Material w sumie moze byc, ale ja dalem brazila I teraz konkrety - zalaczam kilka obrazkow ktore pokaza to o czym bede pisal 01 w photonach (nic na razie innego nie ruszalem) wlaczam ON dla private focus (niech wiedza gdzie maja leciec) w ustawieniach swiatla 02 zmieniam ten parametr z wczesniejszego 20/60 na 20/40 03 wlaczam DECAY=INVERSE SQUARE dla fotonow 400/400 mniej wiecej wtedy jestem w srodku naszego pokoju 04. zaczynam zmieniac liczbe photonow w zakladce swiatel i w ustawieniach render/brazil I teraz jest wazne! same photony generuja Tobie \"blad\" gdyz tylko raz uderzaja w sciane i stop/nie maja punktu odniesienia. Zrob tak: mulitplier na poczatku na 1 depth w photon map server na 8-12 I teraz w zaleznosci czy chcesz liczyc tylko fotonami czy regathering robisz tak: REgathering=bounces=2 w luma server, (wtedy zniknie Twoj problemi wzrosnie czas obliczen) i QMC wspoldziala z fotonami, dajesz duzy maxsearch radius np 300, a malo photons in estimate np 200, liczbe fotonow w samych ustawieniach swiatla tez zostawiasz standard lub mala. Jezeli liczysz tylko fotony (problem nie zniknie, ale mozesz uzyc dla widoku gdzie nie ma tego zewnetrza, a policzy sie szybciej) to duzo fotonow dla samego swiatla, duzo w photon in estimate (np 5000, a nie 800) mniejszy maxsearch radius np 35-50. DEpth i multiplier zostaw jak wczesniej. 05. obrazek byl za ciemny wiec podkrecilem swiatlo do 1,2 i w luma server indirect diffuse tez do 1,2 Jezeli w przyszlosci chcialby rozjasniac scene z niedoswietlonymi fragmentami ilosc odbic w depth Ci pomoze, ale bez przesady (czas!) ja zazwyczaj koncze na 12-14. Ogolnie pamietaj o DEACAY dla fotonow i op private focus/ tak jak dla swiatla. Dolaczam tez plik ;-) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hump Napisano 6 Lipiec 2003 Share Napisano 6 Lipiec 2003 i obrazki voila, mam nadzieje ze pomoze choc troche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hump Napisano 6 Lipiec 2003 Share Napisano 6 Lipiec 2003 acha jeszcze jedno, przeczytaj tutorial Matiego, w koncu dlugo go o to cisnelismy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gabrys Napisano 6 Lipiec 2003 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2003 ha! wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź, teraz wszystko jasne - a najwazniejsze ze błąd oczywiście był mój. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabulo Napisano 16 Lipiec 2003 Share Napisano 16 Lipiec 2003 Originally posted by hump Zrob tak: mulitplier na poczatku na 1 depth w luma server na 8-12 ... Jezeli w przyszlosci chcialby rozjasniac scene z niedoswietlonymi fragmentami ilosc odbic w depth Ci pomoze, ale bez przesady (czas!) ja zazwyczaj koncze na 12-14. hump tu juz niezlym specem sie stales :) moze ja tez ci pare scenek wysle tylko depth to chyba chodzilo o [diffuse depth] z rolety photon map a nie luma server to tylko tak dla scislosci pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hump Napisano 16 Lipiec 2003 Share Napisano 16 Lipiec 2003 Oczywiscie, juz poprawilem [spox] jak chcesz to jasne chetnie zjem Twoja galerie ale dzis ide juz spac, bo wbrew opisowi padam z nog pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotoas Napisano 17 Lipiec 2003 Share Napisano 17 Lipiec 2003 hump_ pedzisz jak rakieta az milo popatrzec jak jeszcze polowe tego co naustawiales tam w scenie powylaczasz.. bedziesz zapewne w galerii splutterfish\'a :) gratulejszyn fotoas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hump Napisano 17 Lipiec 2003 Share Napisano 17 Lipiec 2003 scena nie moja wiec na tym co jest poprawiam tylko tyle zeby uzyskac efekt o ktory pyta pytajacy (ktory rzecz jasna nie bladzi) [yes] poza tym to pomoc w 3min a nie testy wrzuc plik z \"prawidlowymi\" ustawieniami\" to moja propozycja! wszyscy skorzystaja fotek, co za upal w Poznaniu, na Starym pewnie tez nie? pozdr[mruga] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabulo Napisano 17 Lipiec 2003 Share Napisano 17 Lipiec 2003 hehe galeria to juz przeszlosc nie sadze zebym wrocil do tematu chyba zeby cos skopiowac do nowej jakiejs roboty :) ale mysle ze powoli jakos sie oswajam z tematem zreszta niedlugo fotoas nam wszystko wyjasni:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fotoas Napisano 20 Lipiec 2003 Share Napisano 20 Lipiec 2003 nie wszystko.. sam malo wiem bea przesady.. sam sie ucze prosze nie nastawiajcie sie ze to bdzie jakies objawienie wiecej jest wiedzy na ytm forum niz w tym co napisze Hump_ na starym spoko. w kamienicach jest chlodno przyjemnie sie zyje gozej w blokach na obrzezach miasta tam dopiero szklarnia fotoas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się