Sickiziu Napisano 26 Wrzesień 2005 Napisano 26 Wrzesień 2005 jaki jest najprostszy sposob zamiany danych xyz punktow na surface? dolaczam viewport (punkty na roznych wysokosciach). create surface from points nie za bardzo dziala - punkty nie sa w rownych odstepach.
zipper Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 wszystko jak na rysunku ... ;] mam nadzieje ze bedzie pomocne
zipper Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 no i ustawienia degree w zaleznosci co chcesz osciagnac :)
Sickiziu Napisano 14 Czerwiec 2006 Autor Napisano 14 Czerwiec 2006 sory, ze odgrzewam, ale sprawa jest aktualna. piszac chmura mialem na mysli punkty rozmieszczone calkiem przypadkowo, tak jak robione sa inwentaryzacje poziomow (arch) twoja metoda jest ok, jednak dziala jak widac na punkach zorganizowanych mniej-wiecej w kolumny i szeregi, czego po inwentaryzacji nie mozna sie spodziewac, ani wymagac. :) wydaje mi sie ze zostaje metoda reczna laczenia tych punktow w curves i wtedy twozenie odpowiednich powierzchni, :P dzieki
vv3k70r Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 to niemozliwe, zeby stworzyc powierzchnei z punktow musi byc to powierzchnia odpowiadajaca funkcji dla ktorej mozna utworzyc plaszczyzne rzutujaca, w ktorej to dla kazdego punktu plaszczyzny bedzi eprzypadal tylko jeden triangle zawieszony w przestrzeni; nei dosc ze w zadnym programie nei ma ustalonego dowolnego ustawiania tej plaszczyzny (choc to akurat nei ejst skomplikowane) o tyle selekcja tych punktow bylaby koszmarem obliczeniowym, pomijajac juz sama decyzyjnosc w tym procesie, w efekcie otrzymalbyc chaos, o ile polaczenie wszystkich punktow splineami jest wykoalne w jakims przyzwoitym czasie, o tyle storzenie powierzchni miedzy wybranymi przypomina zadanie z comivojazerem o wyznaczeniu najkrotszej trasy rpzez x punktow na powierzchni (a tu sa w przestrzeni);
Bzyku Napisano 14 Czerwiec 2006 Napisano 14 Czerwiec 2006 vv3k70r nigdy nie modelowalem z point clouds ale kazdy liczacy sie cad posiada takie cos pointy tworzone sa przez skanery 3d i potem na ich podstawie wykonuje sie model wiec korzystanie z tysieczy czy milionow takich punktow nie sprawia problemu, no i nie laczy sie doslownie kadego punktu tylko na ich podstawie wykonuje sie cos
Sickiziu Napisano 14 Czerwiec 2006 Autor Napisano 14 Czerwiec 2006 w tzw. srednia wazona? calki? cala matma do pomocy, da sie na 100%, tylko mnie interesuje przypadek rhino3d(surface nie jakies triangle)
maczadza Napisano 9 Lipiec 2006 Napisano 9 Lipiec 2006 Jeżeli Masz rhino z pakietem bonus to jest tam funkcja tworzenia siatki z punktów. Jeżeli Chcesz uzyskać z tego prawidłową powierzchnię to Powinieneś tak utworzoną siatkę przekonwertować Sobie za pomocą plugina MeshToSolid lub upuściś powierzchnię nad obiektem i odpowiednio ją dociąć , Możesz również utworzyć Sobie kontury z tejże siatki a następnie połączyć je za pomocą funkcji loft
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się