sqN Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 mam problem z dostosowaniem siatki teren, zeby po zblizeniu miala male piksele, dzieki czemu byla dobra grafika, a przy ostawieniu segmentow 50x50 max w point Surf nie da sie tego zrobic, tak ze potrzebuje pomocy
Tymek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 Nie wiem jak inni, ale ja mało zrozumiałem. Jakiś screen by się przydał. Chcesz wymodelować teren, czy masz jakąś teksturę, którą na niego nakładasz?
Bacry Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 coś chyba mam kiepski iloraz IQ bo nic nie pojmuję, jak siatka ma małe piksele?
sqN Napisano 29 Wrzesień 2005 Autor Napisano 29 Wrzesień 2005 to ja jestem amatorem i nie wiem jak sie to pr0 nazywa i nie gadam od rzeczy, chodzi mi o to ze siatka terenu, ktorego chce stworzyc ma malo segmentow i w celu nalozenia na nia jakiejs tekstury bedzie ona miala slaba grafike- po zblizeniu, dlatego prosze o jakis uproszczony sposob w jakim mozna zrobic mape terenu, dla ktorego po zblizeniu bedzie dobra grafika- poniewaz mam zrobic kilka ujec z widoku czlowieka
Scrapek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 Tekstura musi mieć jak najwyższą rozdzielczość. Chyba że czegoś nie zrozumiałem :P
sqN Napisano 29 Wrzesień 2005 Autor Napisano 29 Wrzesień 2005 no w sumie to zgodze sie tylko Ciezko mi znalesc tekstury typu 2400x1800 albo wieksze I jeszcze mam problem, jest jakis sposob na to zeby skopiowac dany przedmiot kilkadziesiat razy automatycznie, bo recznie to jest okropnie dluga i meczaca robota ??
eSHaDeWu Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 pewnie że jest: przytrzymujesz shift przesuwasz obiekt i wybierasz ilość kopii (w maxie)
polka dot Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 co do tekstury to jak chcesz takie wielkie to albo sie kupuje albo maluje samemu w programie 2d np photoshop a co do kopiowania to trzymasz shift, przesuwasz obiekt, i w okienku wpisujesz liczbe kopii
sqN Napisano 29 Wrzesień 2005 Autor Napisano 29 Wrzesień 2005 I jeszcze prosze o pomoc, bo w sumie jak mam zrobione 1 zdzblo trawy i chce zrobic tego bardzo duzo to za pomoca tych skrotow mi to nie wychodzi, wiecie jak mozna to dobrze rozmiescic ?
Tymek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 Create -> Compound Object -> Scatter. Ale spróbuj zrobić kilka róźnych tych no... (kto umie odminić źdźbło w bierniku liczby mnogiej? :P) Będzie ładniejszy efekt niż z jednym.
nocny drwal Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 źdźbełów!;] a co do szczegolow, to zamiast modelowac teren bardzo szczegolowo, uzylbym po prostu bumpa w tym przypadku. i tak schowa sie pod źdźbełami, a ograniczysz czas renderu dodatkowo.
piotrek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 W bierniku jest "źdźbła". Pewnie chodzi o dopełniacz :)
polka dot Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 źdźbeł! bosz gdzieście wy do szkoly chodzili ;)
Tymek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 Pewnie chodzi o dopełniacz :) Dopełniacz to by było "kogo? czego nie ma?"... a w bierniku "kogo? co wymodeluj". Więc jest biernik :) sqN -> Zajrzyj sobie tutaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=16151 - masz więcej niż jeden sposób zrobienia trawy.
piotrek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 OT: Tymek - Nie!!! Ale spróbuj zrobić kilka róźnych Zrób kogo? co? - jak najbardziej zrób kilka różnych kogo? co? - nie bardzo Example: zrób samochody (kogo? co?) - good zrób kilka różnych samochody (biernik) - wrong zrób kilka różnych samochodów (dopełniacz) - good
Tymek Napisano 29 Wrzesień 2005 Napisano 29 Wrzesień 2005 Jop, masz jednak rację ;) Przyznaję się do błędu i kończę OT :)
sqN Napisano 30 Wrzesień 2005 Autor Napisano 30 Wrzesień 2005 ale klutnia panowie mam jeszcze jeden problem poniewaz po nalozeniu tego scattera na trawe robi mi sie jej duzo, ale te kopie nie przyjmuja tekstury trawy ktora kopiuja i zamiast zielone to sa szare- standardowe pomoze mi ktos ??
Rekomendowane odpowiedzi