mdew Napisano 5 Październik 2005 Napisano 5 Październik 2005 mam 2 problemy: 1. rysuję boxa (np. ścianę), potem drugiego boxa (drzwi) no i klikam na ścianę biorę boollean, pick B->wybieram drzwi, no i się drzwi wycinają... potem, tak jak w tutorialu "stary dom" robię cylinder, dodaje noise, daję go (cylinder) na krawędź drzwi i znowu zaznaczam ścianę (która nie jest już boxem tylko booleanem) daję znowu boollean i pick B->cylinder no i się ładnie wycina - problem pojawia się za trzcim razem kiedy znowu tworzę cylinder i nakładam go na drugą krawędź drzwi i daję boolean - i wtedy zamaist ładnie wyciąć krawędź to max robi jakby dziurę w ścianie... tzn wycina sie ze ściany nierównoś ale w środku nie ma nic - dziura... 2. rysuję boxa powiedzmy ścianę, biorę edit mesh, vertex, i w 'front' zaznaczam powiedzmy okno (czyli taki kwadrat i all vertexy w środku) i borę delete - wszystko się wycina tylko potem w perspective nie widać ścianek wewnątrz okna - poprostu dziura... wiem ze to nie błąd programu itp tylko wewnętrzene ściany które nie są widoczne ale moje pytanie brzmi jak zrobić to żeby były widoczne te środkowe krawędzie (nie używając booleana)... z góry dziękuję i pozdrawiam mdew
Vorek Napisano 5 Październik 2005 Napisano 5 Październik 2005 1. najlepiej po każdym booleanie zamieniać obiekt na editable poly, ewentualnie sprawdź inne operacje, union, b-a, a-b itd.. 2. Jeżeli w jendej ściance boxa skasujesz kilka vertexów to nie ma żadnych ścianek w środku, musisz wyciąć takie same okno w przeciwnej ściance i stworzyć ręcznie ścianki wewnątrz okna. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi