Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ostatnimi czasu zastanawialem się jak wymodelować eksplozję w reactorze... I chyba tu jest problem bo o ile mniemam to jest to mocno utrudniene... Czy istnieje inny sposób niż użycie PBomb z Forces? To straszny szit, a ja szukam konkretów... Chyba że ktos jakiś plugin zna... Mam zamiar zrobić budynek cegiełka po ciegiełce itd itd.. i walnąć bombe która go zbuży... właściwie to już nawet wiem jak to zrobić, tylko problem polega na tym że nie wiem jak ustawić colision tolerance na 0 .... bez tego to cegiełki które są jedna na drugiej nie pasują... zna ktoś jakiś sposób na te obiekty aby jeden mógł być idealnie na drugim i mógł coś ważyć? pozdr ... :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A nie lepiej rozwalic mur za pomoca czasteczek Parray czy jak im tam?? 3 rozne zrodla: jedno rozwala na male kaweleczki 2 na srednie a 3 na duze??

Bo jak rozwalisz mur zlozony tylko z cegielek to bedzie wygladal jak z klockow lego. Tak mi sie wydaje i zapraszam do mojego watku: pokrewny temat.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=19439

Napisano

W reactorze nie mozna ustawic colission tolerance na zero, bo to wynika ze sposobu dzialania reactora. Mozna natomiast ustawic mniejsze wartosci niz standardowe i obiekty wykonac w wiekszej skali - ale musi byc miedzy tymi obiektami zawsze wolna przestrzen (mniejsza lub wieksza). Jest to wyjasnione w helpie. Mozna to troche obejsc ale nie jest to latwe.

Po pierwsze odradzam tworzenie budynku cegla po cegle - budynki nigdy nie rozpadaja sie na poszczegolne cegielki tylko pekaja wieksze lub mniejsze fragmenty scian i cegly tez rozpadaja sie na mniejsze kawalki, jest duzo gruzu, pylu i dymu, po drugie reactor bedzie musial obliczyc colizje dla kazdej cegielki i jak bedzie ich za duzo to kilku sekundowa animacja w pliku maxa bedzie zajmowac duuuzo.

Ja wykonalem animacje z kilkudziesieciu klockow drewnianych lezacych na sobie i rozpadajacych sie na podloge. Odstepy miedzy nimi "obszedlem" w ten sposob: dla kazdego rodzaju klocka (a jeden rodzaj powtarza sie wielokrotnie) utworzylem jego mniejszy i prostszy odpowiednik, mniejszy mniejwiecej o polowe odstepu jaki musi pozostac dla reactora, i w reactorze przypisalem ze dla tego rodzaju klocka w obliczeniach ma byc uwzgledniany ten mniejszy niewidoczny (to sie nazywa chyba proxy) wiec odleglosci pozostaly miedzy klockami ale ich nie widac bo sa zasloniete przez te wieksze klocki.

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Ehh, czyli 3ds max nie nadaje się do takich rzeczy, trudno... :D Dzięki za odpowiedzi, postaram się z nich skożystać ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności