Adrianboss Napisano 18 Październik 2005 Share Napisano 18 Październik 2005 mam problem z rozmywającymi się teksturami. przygotowałem screena z moim problemem (chodzi o górną część obiektu). myślę że chodzi o funkcję filtrowanie anizotropowe ale nie wiem gdzie ona jest. Proszę pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 18 Październik 2005 Share Napisano 18 Październik 2005 a jak wygląda uvmaping? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 18 Październik 2005 Share Napisano 18 Październik 2005 jeżeli zastosowałeś uvwmaping ( w co wątpie) to zmień sposób mapowania z plane na box, no chyba, że to nie obiekt "boxo podobny", takie odniosłem wrażenie...albo co też możliwe zmień ustawienie koordynató mapy nierówności w material editor->bump->coordinates na object XYZ...sory, ale jak nie pokarzesz czegoś więcej to Ci nie pomożemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorjan Napisano 18 Październik 2005 Share Napisano 18 Październik 2005 Bacry nie wiem czy to to, bo sprzodu jest chyba bump, a jeżeli byłby sprzodu to musiałby być też z tyłu - moge się mylić. Adrianboss czy do rendera użyłeś kamery lub jakiś filtrów maxowskich? Bo nie wiem czy to tak się z nikąd wzięło czy żeś nakręcił z renderami. Ale jeżeli użyłeś kamery to popatrz w jej opcjach czy przypadkiem nie zaznaczyła się opcja filtru np: multi-pass effect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianboss Napisano 19 Październik 2005 Autor Share Napisano 19 Październik 2005 nie używałem uv map. to są textury z bumpem. nie używałem kamery. textury przypisywałem na różnych face-ach. Jeśli czegoś jeszcze potrzebujecie to prosze pytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 no i masz swój problem, prawdopodobnie nie przypisałeś bumpa wszystkim ściankom...sprawdź to dokładnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 Najlepiej nie przypisuj oddzielnym faceom map tylko walnij jedą na kamień i dodaj uvw map z mapowaniem box, powinno być dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 ja miałem podobny problem i zawsze rozwiązywałem to UV map, i działało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 jak niby można nie przypisać bumpa wszystkim ścianką? uvmapa to współrzędne mapowania rozłożone na siatce rzeczywistego obiektu. Jeżeli operowałeś na boxie dodawałeś poligony, powyginałeś ścianki a nie zmieniałeś uvwmap to może tak być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 nie używałem uv map. No przecież napisał, że nie używał uvwmap...Najlepiej zrobisz jak posłuchasz się rady hcpiter666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianboss Napisano 19 Październik 2005 Autor Share Napisano 19 Październik 2005 niestety nie udało mi się uzyskać zamierzonego efektu zamieszczę screena z ustawiniami oraz rara z obiektem. musiałem przyciąć obrazek bo jest za duży. 1 to zdjęcie dwa to obiekt w maxie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianboss Napisano 19 Październik 2005 Autor Share Napisano 19 Październik 2005 2 to obiekt. tutaj jest textura skały http://tshermer.net/Photography/BelcarraPark/Pics/RockTextureA.jpg 3 to mapa bump (pomniejszona bo się nie zmieściła) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 eee...wygląda, że wszystko jest w porządku i wygłąda na to, że tekstury sie zlewają, przynajmniej takie wrażenie odnieść można, ale ten bump obejmuje cały obiekt, wystarczy jak wyłączysz dla testu mape diffuse i zrenderujesz obiekt z samym bumpem...pozatym myśle, że jak dodas światło do sceny to bedzie to wyglądało lepiej...pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 tak ze światłem wygląda lepiej. a jeżeli chodzi o uvwmapę, La Radoslaw to muszę ci powiedzieć że każdy obiekt, który ma renderować w materiale bitmapę musi takową posiadać jeżeli jest brak współrzędnych mapowania niestety najczęściej wyjdzie czarny materiał. każdy z podstawowych obiektów posiada wbudowane współrzędne mapowania, które w trakcie obróbki w editpoly mogą się nieźle pokręcić. wtedy czasami powstaje efekt jak na pierwszym renderingu. Z przedstawionych plików wychodzi jednak, że winny jest render i ustawione światło (czyli jego brak) które w takiej sytuacji świeci od strony kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myk_myk Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 Kiedyś miałem podobny problem. Robiłem długi element i chcąc ułatwić sobie zadanie, kopiowałem element, mirror i przyklejałem do pierwszego. Po nałożeniu czegokolwiek wychodziła kicha. Skasuj niedobre fragmenty i z pozostałości wyciągnij resztę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 19 Październik 2005 Share Napisano 19 Październik 2005 całkowicie się z Tobą zgadzam Bacry , kolega Adrianboss zbił mnie z tropu z tym modyfikatorem twierdząc, że go nie zastosował, aż mi wstyd takiej wpadki, jak widać wszyscy są omylni ;) myk_myk problem wydaje się być rozwiązany, bez takich kombinacji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrianboss Napisano 20 Październik 2005 Autor Share Napisano 20 Październik 2005 Dziękuję wszystkim. Problem został rozwiązany dzięki światłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się