Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

mam problem z rozmywającymi się teksturami. przygotowałem screena z moim problemem (chodzi o górną część obiektu). myślę że chodzi o funkcję filtrowanie anizotropowe ale nie wiem gdzie ona jest. Proszę pomoc

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeżeli zastosowałeś uvwmaping ( w co wątpie) to zmień sposób mapowania z plane na box, no chyba, że to nie obiekt "boxo podobny", takie odniosłem wrażenie...albo co też możliwe zmień ustawienie koordynató mapy nierówności w material editor->bump->coordinates na object XYZ...sory, ale jak nie pokarzesz czegoś więcej to Ci nie pomożemy...

Napisano

Bacry nie wiem czy to to, bo sprzodu jest chyba bump, a jeżeli byłby sprzodu to musiałby być też z tyłu - moge się mylić.

Adrianboss czy do rendera użyłeś kamery lub jakiś filtrów maxowskich?

Bo nie wiem czy to tak się z nikąd wzięło czy żeś nakręcił z renderami.

Ale jeżeli użyłeś kamery to popatrz w jej opcjach czy przypadkiem nie zaznaczyła się opcja filtru np: multi-pass effect

Napisano
  • Autor

nie używałem uv map. to są textury z bumpem. nie używałem kamery. textury przypisywałem na różnych face-ach. Jeśli czegoś jeszcze potrzebujecie to prosze pytać.

Napisano

no i masz swój problem, prawdopodobnie nie przypisałeś bumpa wszystkim ściankom...sprawdź to dokładnie...

Napisano

Najlepiej nie przypisuj oddzielnym faceom map tylko walnij jedą na kamień i dodaj uvw map z mapowaniem box, powinno być dobrze.

Napisano

ja miałem podobny problem i zawsze rozwiązywałem to UV map, i działało.

Napisano

jak niby można nie przypisać bumpa wszystkim ścianką? uvmapa to współrzędne mapowania rozłożone na siatce rzeczywistego obiektu. Jeżeli operowałeś na boxie dodawałeś poligony, powyginałeś ścianki a nie zmieniałeś uvwmap to może tak być.

Napisano
nie używałem uv map.

 

No przecież napisał, że nie używał uvwmap...Najlepiej zrobisz jak posłuchasz się rady hcpiter666

Napisano
  • Autor

niestety nie udało mi się uzyskać zamierzonego efektu zamieszczę screena z ustawiniami oraz rara z obiektem. musiałem przyciąć obrazek bo jest za duży. 1 to zdjęcie dwa to obiekt w maxie

Napisano

eee...wygląda, że wszystko jest w porządku i wygłąda na to, że tekstury sie zlewają, przynajmniej takie wrażenie odnieść można, ale ten bump obejmuje cały obiekt, wystarczy jak wyłączysz dla testu mape diffuse i zrenderujesz obiekt z samym bumpem...pozatym myśle, że jak dodas światło do sceny to bedzie to wyglądało lepiej...pozdro

Napisano

tak ze światłem wygląda lepiej. a jeżeli chodzi o uvwmapę, La Radoslaw to muszę ci powiedzieć że każdy obiekt, który ma renderować w materiale bitmapę musi takową posiadać jeżeli jest brak współrzędnych mapowania niestety najczęściej wyjdzie czarny materiał. każdy z podstawowych obiektów posiada wbudowane współrzędne mapowania, które w trakcie obróbki w editpoly mogą się nieźle pokręcić. wtedy czasami powstaje efekt jak na pierwszym renderingu. Z przedstawionych plików wychodzi jednak, że winny jest render i ustawione światło (czyli jego brak) które w takiej sytuacji świeci od strony kamery.

Napisano

Kiedyś miałem podobny problem. Robiłem długi element i chcąc ułatwić sobie zadanie, kopiowałem element, mirror i przyklejałem do pierwszego. Po nałożeniu czegokolwiek wychodziła kicha.

Skasuj niedobre fragmenty i z pozostałości wyciągnij resztę.

 

Pozdrawiam.

Napisano

całkowicie się z Tobą zgadzam Bacry , kolega Adrianboss zbił mnie z tropu z tym modyfikatorem twierdząc, że go nie zastosował, aż mi wstyd takiej wpadki, jak widać wszyscy są omylni ;)

myk_myk problem wydaje się być rozwiązany, bez takich kombinacji...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.