Skocz do zawartości

riggowanie pod'a (ze star wars mroczne widmo)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

zrobilem model podracera ( wlasciwie to dwa :) i chce je teraz zriggowac.. Jezeli ktos nie kojarzy co to jest to moge przypomniec - pamietacie wyscig w 1 epizodzie SW? Byly tam takie dziwne statki z dwoma silnikami z przodu trzymajacymi sie na takich kablach z malym kadlubem. Wlasnie tak to wyglada :) Moj problem polega na tym ze jeszcze nigdy nie riggowalem ( a bez tego animacja bedzie raczej kiepska ) wiec nie wiem od czego zaczac.. Myslalem zeby pogrupowac wszystkie czesci na - kadlub, kable, silniki ( te statyczne elementy ) i te ktore sie ruszaja. Pozniej wsadzilbym pod to jakies kosci i zriggowal... nie wiem co by z tego wyszlo i czy tak jest poprawnie. Moze macie jakies lepsze rozwiazania tego typu problemow? Dzieki..

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To co napisales to ogolny opis tego, jak powinienes to zrobic:)

Aczkolwiek moznaby to wykonac na wiele sposobow.

 

Najpierw musisz sie zastanowic co chcesz osiagnac, jaki stopien kontroli, co chcesz kontrolowac, czy chcesz to robic osobnym interfejsem, sliderami, czy moze recznie wszystko ustawiac?

 

Hm?:)

Napisano

Co chce osiagnac...hmm chce aby silniki nie zachowywaly sie jakby byly przyczepione do kadluba na jakis drutach tylko kablach.. wiec musi sie to wszystko troche bujac. Kolejna rzecz to ruchome elementy na silnikach - klapy z przodu i po bokach oraz turbina w srodku - musi sie krecic. Jednak ogolnie rzecz biorac najbardziej zalezy mi na tej plynnosci ruchow silnikow i kabli...

 

Jak chce to kontrolowac? No wiec tutaj nie wiem... nigdy nie robilem sliderami ani osobnym interfejsem wiec nie wiem jak to jest - pewnie recznie to zrobie..No chyba ze ta metoda okazala by sie bez sensu.

Napisano

Ja to widzę tak:

nie musisz tu nic riggować. Spróbuj zanimować najpierw kadłub. Potem podlinkuj pod niego ruchome elementy kadłuba tak by kadłub był obiektem 'parent' dla tych elementów. Wtedy będą one poruszać się razem z kadłubem i możesz animować ich ruch, np. obrót, czy otwieranie i zamykanie klapek niezależnie od ruchu samego pojazdu. Tak samo podlinkuj te wiszące dysze, tyle że powinieneś do nich dodać 'position controller' typu 'noise' tak by uzyskać to delikatne kołysanie.

Co do kabli, to pod zanimowane dysze podczepiłbym jakieś dwa obiekty 'dummies' (po jednym na dyszę) w miejscu gdzie kabel powinien być przyczepiony, i zastosował reactora do jego animacji. W dokumentacji reactora powinieneś znaleźć opis jak podpiąć linę pod jakiś obiekt. Po prostu podepnij ten kabel w odpowiednie miejsca i reactor załatwi ci już niezłą animację.

Mam nadzieję, że to pomoże, bo to tylko moje teoretyczne rozważania i nie gwarantuję ich skuteczności. Ale z tego co kojarzę, to powinno zadziałać.

Powodzenia.

Napisano

Tak wlasnie myslalem zeby zaczac cos dzialac z tym reactorem.. tylko powiedz mi - co mi da podpiecie liny do silnika uzywajac reactora? Chodzi mi o efekt..

 

dzieki za komentarze :)

Napisano

Generalnie reactor daje ci obsługę fizyki, więc jak model będzie skręcał i się kołysał, to linki będą się też ładnie bujały zgodnie z ruchem modelu. Powinno to wyglądać stosunkowo realistycznie. Nawet jak model nie będzie się ruszał, to możesz do sceny wprowadzić wiatr (też z reactora) i kable i tak będą się łagodnie bujać na wietrze.

Kiedyś bawiłem się trochę reactorem i na prawdę to nic strasznego nie jest.

Napisano

Wyglada na to ze zrobie to tak jak mowisz Edi... Tak wogole to sprobje uzyc reactora w jednej z koncowych scen - jeden pod ma wpasc na wystajaca skale i sie spektakularnie rozwalic :) W polaczeniu z after burnem mogloby byc ladnie... tylko czy sie uda?

 

Przy okazji mam jeszcze jedno zapytanie w sprawie tej animacji. Moze troszke odbiegam od tematu ale co tam. Chce aby filmik byl mozliwie jak najbardziej realistyczny i klimatyczny ( bedzie to polaczenie 3d z filmem na blue boxie ).. Rzecz sie dzieje na pustyni wiec zalatwilem sobie plugin fractal flow do robienia rozgrzanego powietrza.. After Burnem zrobie kurz jaki bedzie wylatywal spod statkow gdy bedal sie poruszaly oraz plomienie z silnikow ( tylko na zblizeniach oczywiscie ). Dojdzie do tego DOF ( ten vrayowy ) i film grain... Co moge jeszcze upakowac zeby wygladalo jeszcze lepiej?

 

p.s zapomnialem powiedziec ze teren zrobilem w dream scapie ( taki plugin ). Moze cos poprzestawiac w jego funkcjach?

Napisano

"nie musisz tu nic riggować"

 

"(...) podlinkuj..."

"(...) powinieneś do nich dodać 'position controller..."

"(...) podczepiłbym jakieś dwa obiekty 'dummies'"

 

Nie musisz gotowac zupy, ale wlej wode, dodaj pokrojone warzywa, dodaj mieso kurczaka, ugotuj makaron i voila! Ale zupy nie gotuj.

 

;)

 

Jak dla mnie wszystko co chciales funky zrobic mozna podpiac pod jakis UI i ladnie sobie animowac. Ba! Nalezaloby tak zrobic, zamiast bawic sie w reczne obracanie.

 

Rzeczywiscie, duzo rzeczy nalezaloby zautomatyzowac i mozna to bez problemu zrobic jakimis Expressions w stylu: jezeli obiekt leci do gory, to klapy sie zamykaja, jak w dol do unosza sie do gory. I nie trzeba tu zadnego Reactora, a juz mamy Secondary Motion. Z tym ze to wersja trudniejsza, to fakt:)

 

Podobnie mozna zrobic z zarzucaniem "kabiny" ciagnietej przez silniki, tylko musialbys sie nauczyc pisac Expressions. Bo gdybys juz to umial to wydaje mi sie, ze efekt zadowalajacy osiagnalbys szybciej, niz szukanie odpowiednich ustawien dla reactora.

 

W ogole rozumiem, ze robisz to w Maxie?

 

P.S. Edi, widze ze jestes z ndesert. Czyzbys byl tym animatorem, o ktorego istnieniu nie wiedzial Rafael? ;)

Napisano

wow.. troche skomplikowanie to wyglada. Nie wiem czy bym sobie poradzil z ta automatyzacja itd. No chyba ze znalazlyby sie jakies przyjazne tutki. Jak nie to wybiore metode ustawiania wszystkiego recznie - trudno :) Tak wogole to ja narazie sie tylko przymierzam do animowania... a tak naprawde przysiade dopiero po maturze ( teraz nie mam czasu poprostu ). Zrobilem juz razem z kolegami 2 filmy typu star wars. Za kazdym razem podwyzszamy poziom.. Ten bedzie najbardziej skomplikowany ( o ile sie uda )

 

Reanimator -> tak robie to w maxie 6 ( moze przesiade sie na 7-8 zobaczymy )

 

pozdrawiam

Napisano

Reanimator - hehe, no się sławny teraz poczułem, ale to nie o mnie mowa. Ja w ndesert sobie modeluje tylko co tam akurat potrzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności