Gość Magda S Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 Właśnie się dowiedziałam że jest darmowy program Blender 3d, czy ktoś może wie czym się różni blender 3d od 3d studio max ?
Bacry Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 mniej więcej tym czym się różni systemowy paint do painter firmy corel.
Vorek Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 ej no Bacry, ja tam bym nie przesadzał aż tak :) Blender jest programem darmowym, za maxa trzeba słono zapłacić, to jest podstawowa różnica. Poza tym różni się oczywiście interfacem, ilością i zachowaniem się większości funkcji i narzędzi. W porównaniu do maxa blender jest o wiele uboższy ale cały czas rośnie w siłę :) Pozdrawiam
Salvator Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 lol Bacry, jak się nie znasz to nie wypowiadaj ;] z pozytywów, to to że blender jest darmowy (kiedyś był komercyjny, ale grupa entuzjastów wykupiła prawa i otworzyła źródła na gpl'u), dużo szybszy (dużo), stabilniejszy, bardzo szybko się rozwija ... za każdym raze mgdy kompiluję nową wersję (różnica w drugiej cyfrze po przecinku) to ze zdziwienia przecieram oczy jak dużo się zmieniło :> warto wspomnieć o przyzwoitym rendererze (także darmowym) yafray, który jest doskonale z blenderem sprzęgnięty. Natomiast 3dsmax to potężne oprogramowanie komercyjne, którego klasy nikt (w przeciwieństwie do blendera) nie neguje. Najlepiej opisany jest na stronie producenta, gdzie radzę się udać. Jego niewątpliwą zaletą jest wszechdostępność tutoriali, podręczników, videotutoriali, for internetowych itp. które znacznie ułatwiają pierwsze kroki. Jego znajomość jest podstawą w szukaniu pracy w branży ;] Wszystko zależy od tego czy chcesz zająć się grafiką jako hobby czy jako zawód, w pierwszym wypadku dużo lepszym wyjściem będzie blender w połączeniu innym open sourcem jak wings3d (gorąco polecam) i gimp, w drugim prędzej czy później będziesz musiał się nauczyć 3dsmaxa (bądź innego komercyjnego programu) na http://www.blender3d.org masz sporą galerię ładnych "niezależnych" grafik w blenderowym wydaniu. Maxowe prace znajdziesz wszędzie. Tak naprawdę w każdym programie możesz zrobić wiele, to tylko kwestia wprawy, nie licz na to że program nauczy cię modelować czy renderować za ciebie ;P edit: jak pisałem to wy też ;] blender ma się do maxa jak gimp do photoshopa :> powiem tyle że wolę gimpa ;)
Bacry Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 Salvator sam go porównałeś do Gimpa więc w czym rzecz? Pierwsze porównanie z pewnością zbyt ostre, ale drugie...
Salvator Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 jak pisałem pierwsze zdanie to widziałem tylko porównianie do painta i krew we mnie się zagotowała :> a ile gimp jest wart to wiedzą tylko ci którzy mieli przyjemność się z nim zaznajomić głębiej ;] nie nazywałbym gimpa programem z niższej półki niż photoshop, to rzecz gustu tylko i grubości portfela :> peace edit: czemu to jest w dziale architektura?
muody Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 może mieliśmy porównać architekturę tych programów? :D
Bacry Napisano 3 Listopad 2005 Napisano 3 Listopad 2005 peace:D Niestety do Gimpa nie mogłem się przyzwyczaić, mieszanie warstw nie działało albo nie wiedziałem jak zrobić żeby działo, albo działało dziwacznie, nie miałem siły i czasu żeby gimp zadomowił na dłużej w moim komputerze? Ale to najczęściej kwestia przyzwyczajenia (które jak wiadomo jest zgubne). A z drugiej strony nie lubię pytań, jak soft jest lepszy albo czym się różni. Zasadniczo oba programy służą do generowania obrazów na podstawie trójwymiarowych obiektów;)
Rekomendowane odpowiedzi