Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam,

Robie animacje ktorej wip chce wkrotce zamiscic na forum.

Problem mam z tym ze rendering z DoF trwa masakrycznie dlugo. Dlatego renderuje Bez DoF'a ale zapisuje do oddzielnych plików z-buffer. Czyli kazda klatka animki w pliku *.tga ma odpowiadajacy jej plik z glebia (tez *.tga).

Pytania:

Jak albo w czym moge na podstawie plikow z z-bufferem wygenerowac glebie ostrosci?

 

W Photoshopie sie da ale trzeba recznie to robic dla kazdej klatki a jest ich baaaaardzo duzo.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dlatego zamiast photoshopa do materialu video używa się zwykle programu After Effects lub combustion.

Napisano
  • Autor

pewnie tak

a mozna w nich generowac na podstawie klatek w oddzielnych plikach tga?

czy trzeba sobie avi zrobic?

Napisano

mozesz zaciagnac sekwencje klatek, nie ma z tym najmniejszego problemu ;)

Napisano

najlepiej to zrobic w Digital Fusion.

Renderujac sobie do klatek rla lub rpf , masz potem podglad DOF-a w czasie rzeczywistym w DF. i mozesz sobie tam wybrac miejsce w scenie gdzie ma byc skupiona ostrosc, promien itp- cos, czego nie moglbys zmieniac renderujac odrazu w maxie. :)

Bardzo praktyczne to jest.

Napisano

Pierzak -> w combustion dodajesz klatki i pliki tga z dofem, wrzucasz sobie do projektu, do klatek podpinasz compound blur, a do blura podpinasz pliki tga (do dolnego prostokąta, ten seledynowy) i wsio :)

Napisano

Przepraszam, że tak ni z gruszki nie pietruszki, ale powiedz mi Leru jak się chce dodać głębie ostrości w postprocesingu to kogo o to pytać ? Chyba najlepiej osób, które zajmują się Editingiem&Composingiem (=Postrocesingiem) i codziennie pracują na takich programach jak AE i Combustin (albo DF).

Z pełnym szacunkiem, ale ja chyba nie zajażyłem o co ci chodziło.

Napisano

Valoos -> najlepiej kierować do odpowiedniego podforum. Ja się compo nie zajmuję ale akurat to wiem, uruchom COMBUSTION to na pewno zajarzysz o co chodzi :)

 

Aaa, Tobie chodzi o to, że wątek jest w E&C, a ja piszę, że tam się powinien znaleść ? Wątek został najwidoczniej przeniesiony więc to co pisałem jest nieaktualne, a nawet JUŻ nieobecne ;)

Napisano
  • Autor

kontynuując temat AE.

Wyrenderowalem klip do plikow tga. kazda klatka w innym pliku. Jak moge je importowac do AE zeby ciagle byly sekwencją a nie kazdy plik osobno?

Napisano

Przy imporcie zaznaczasz po prostu "Typ pliku" Sequence (w oknie importu). Potem dajesz to na dwie warstwy, an jedną blura, druga normalna, potem importujesz pliki z z-depth i ustawiasz to w set mate (który dajesz na niezblurowaną warstwę) i już. I do tego kolejność -> 1. niezblurowana 2.Zblurowana 3. Z-depth

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności