Pierzak Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 witam, Robie animacje ktorej wip chce wkrotce zamiscic na forum. Problem mam z tym ze rendering z DoF trwa masakrycznie dlugo. Dlatego renderuje Bez DoF'a ale zapisuje do oddzielnych plików z-buffer. Czyli kazda klatka animki w pliku *.tga ma odpowiadajacy jej plik z glebia (tez *.tga). Pytania: Jak albo w czym moge na podstawie plikow z z-bufferem wygenerowac glebie ostrosci? W Photoshopie sie da ale trzeba recznie to robic dla kazdej klatki a jest ich baaaaardzo duzo.
piotrek Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 Dlatego zamiast photoshopa do materialu video używa się zwykle programu After Effects lub combustion.
Pierzak Napisano 11 Listopad 2005 Autor Napisano 11 Listopad 2005 pewnie tak a mozna w nich generowac na podstawie klatek w oddzielnych plikach tga? czy trzeba sobie avi zrobic?
BLUKA Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 mozesz zaciagnac sekwencje klatek, nie ma z tym najmniejszego problemu ;)
kannu Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 najlepiej to zrobic w Digital Fusion. Renderujac sobie do klatek rla lub rpf , masz potem podglad DOF-a w czasie rzeczywistym w DF. i mozesz sobie tam wybrac miejsce w scenie gdzie ma byc skupiona ostrosc, promien itp- cos, czego nie moglbys zmieniac renderujac odrazu w maxie. :) Bardzo praktyczne to jest.
Leru Napisano 13 Listopad 2005 Napisano 13 Listopad 2005 Pierzak -> w combustion dodajesz klatki i pliki tga z dofem, wrzucasz sobie do projektu, do klatek podpinasz compound blur, a do blura podpinasz pliki tga (do dolnego prostokąta, ten seledynowy) i wsio :)
Valoos Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Przepraszam, że tak ni z gruszki nie pietruszki, ale powiedz mi Leru jak się chce dodać głębie ostrości w postprocesingu to kogo o to pytać ? Chyba najlepiej osób, które zajmują się Editingiem&Composingiem (=Postrocesingiem) i codziennie pracują na takich programach jak AE i Combustin (albo DF). Z pełnym szacunkiem, ale ja chyba nie zajażyłem o co ci chodziło.
Leru Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Valoos -> najlepiej kierować do odpowiedniego podforum. Ja się compo nie zajmuję ale akurat to wiem, uruchom COMBUSTION to na pewno zajarzysz o co chodzi :) Aaa, Tobie chodzi o to, że wątek jest w E&C, a ja piszę, że tam się powinien znaleść ? Wątek został najwidoczniej przeniesiony więc to co pisałem jest nieaktualne, a nawet JUŻ nieobecne ;)
Pierzak Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 kontynuując temat AE. Wyrenderowalem klip do plikow tga. kazda klatka w innym pliku. Jak moge je importowac do AE zeby ciagle byly sekwencją a nie kazdy plik osobno?
streaker Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 Przy imporcie zaznaczasz po prostu "Typ pliku" Sequence (w oknie importu). Potem dajesz to na dwie warstwy, an jedną blura, druga normalna, potem importujesz pliki z z-depth i ustawiasz to w set mate (który dajesz na niezblurowaną warstwę) i już. I do tego kolejność -> 1. niezblurowana 2.Zblurowana 3. Z-depth
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się