ckris Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Jak się jej pozbyć? Niezależnie czy przechodzę do object mode i standard, nadal widnieje wokół obiektu (nie podświetlona - niebieska), powodując, że kolejne extrudy wyciągają samą siatkę a nie płaszczyzny czy krawędzie. Niezależnie w co przekonwertuje obiekt ta niebieska siatka nadal widnieje, w jaki sposób ją zrobiłem, jak się ona przyczepiła i co ona robi? Hehehe ta niebieska siatka tworzy jakby obiekt na obiekcie, nie wiem co zrobiłem ale to jest dziwne. Help [VGT Edit] - ckris. zamiast spamować forum, na przyszłość korzystaj z funkcji edycji posta
piotrek Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Daj screena. Nie ma to jak twórczy monolog...
asblaze Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Może dałeś Lattice deformer? ;) on ma kolor granatowy ;)
ckris Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 Ok to screen tej siatki wokół obiektu, zwróćcie uwagę, że obiekt nie jest nawet w trybie polygonu zwykły object mode, siatka ta nie jest wynikiem zaznaczenia, jak zjadę kursorem poza obiekt nadal pozostaje. Jak zaznaczę polygon to wtedy pojawia się własciwa zielona siatka, która jest asymetryczna względem niebieskiej, to wszystko powoduje, że obiekt przestaje się nadawać do dalszego extrudowania. Pozdrawiam K
ckris Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 Cizus ludzie zltujecie się, siedze przy mai dopiero 7 dni, w ogóle to mój 1 soft 3d to pytanie nie może byc trudne, zapewne chodzi o jakąś błahostkę, którą pomijam.
piotrek Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Nie mam pojęcia co to może być. Może wyczyszczenie historii pomoże: Edit > Delete by type > History
ckris Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 Może to przybliży problem. Jak spojrzycie na screena, który zapodałem wyżej, zauważycie, że obiekt jest gładki, niezaleznie od siatki. Tymczasem jak nałożę shadera na ten obiekt i wyrenderuje, to okazuje się, że shader został nałożony nie na obiekt, ale na siatkę, obiekt został całkowicie zignorowany. Próbowałem już czyścić historię. Niestety. Ale thx za odzew, będe dalej kombinował. jak nie to od początku :))))
Gordy Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 To jest sub-d tak? Może to jest coś co się nazywa hull.
ckris Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 OK PORADZIŁEM SOBIE. Najpierw: Polygons\Cleanup [z opcją Construction history] Potem: Subdiv. Surfaces\Standard Mode Męcząca siatka zniknęła, shader kładzie się na obiekcie i wszystcko cacy. Szkoda, ze nie wiem co zrobiłem :)))))) PS Na Hullu shadery chyba się nie kładą w ostatecznym renderu. W kazdym bądź razie już po wszystkim, jak dojdę skąd mi sie to wzięło to zapodam info. Aha podczas przechodzenia w Standard Mode wyświetla mi komunikat Warning: shellTessellate2 (Shell Tessellate Node): invalid input NURBS shell. Właściwie nic się nie dzieje, ja tylko nie wiem co to shelltessellate2. Jestem kompletny noob :) Znacie może jakies polskie źródła dot. Mayi, nie chodzi mi o tutoriale, bardziej o teorię działania progsa. Głupio mi tak czynić i rozwiązywac problemy nie wiedząc wlaściwie co się dzieje.
Gordy Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Ok. Siatka pojawia się gdy w sub-d najpierw wybieramy polygon a potem face. Wtedy to pojawia sie to coś i nie znika.
-=fox=- Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 generalnie jak cos sie krzaczy w subd, to czesto pomaga przekonwertowanie do czystych polygonow (ale uwaga - tracisz wtedy informacje o zmianach vertexow poziomu subd), zapuszczenie polygons cleanup z opcja nonmanifold geometry i przekonwertowanie z powrotem do subd. Ewentualnie bez konwertowania do polygonow, cleanup na polygon proxy chyba tez moze zadzialac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się