Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

podczas animowania objektu za pomoca IK objekt ten jest skalowany (raz jest dluzszy, innym razem krotszy), w zaleznosci od pozycji IK Chain. Napewno jest jakas opcja blokujaca takie niechciane skalowanie. dzieki za pomoc

 

 

pozdrowienia tronhh

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Upewnij sie czy gizma w skinach masz ok, jeśli nie skiny, to może w zakładce motion za krótki limit ruchu kości w stosunku do długości animacji, a co mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne, to brakuje końcowych efektorów kości (end effector), albo chwytasz za nieodpowiednie kości. Masz efektory ? bo jeśli nie masz, to zaznacz kość, od której ma być początek np. nogi (udo) Menu -> Animation -> IK Solvers -> HD Solver i dajesz do pięty (w HD Solver możesz ustawić zakresy ruchu).

Napisano

Mi się coś takiego przytrafiło, jak kość była zlinkowana z przeskalowanym Dummiem. wtedy Bones dziedziczył wartości skali po nim. Może masz podobną sytuacje?

 

Pozdrawiam

Napisano

chodzi mianowicie o animacje skaczacej lampki (jak kazdemu znana z pixara), w moim rigu nie ma kosci i skinow bo sa niepotrzebne. caly rig opiera sie na prostych objektach polaczonych razem w hierarchie i animowanych przez IK. zastosowalem HI solver. Niestety przy animowaniu elementy z ktorych sklada sie objekt sa skalowane (rozciagane) w zaleznosci gdzie znajduje sie ik chain. tak jak to widac na zalaczonych zrzutach.

 

 

sliczne dzieki TronHH

Napisano

coś tu się niedobrego dzieje... oj nieładnie, nieładnie... poddamy to dogłębnej, wewnętrznej analizie... rozkręcimy każdą śrubkę tej lampki. Najlepiej podrzuć plik ze sceną na maila. Skontaktuj się z którymś z nas przez GG. Tak będzie najszybciej. A potem napiszemy dla wszystkich co było nie tak, i jak unikać takich pułapek na przyszłość

Napisano

ten przyklad z lampka nie jest jedyny. oto kolejny objekt ktory chcialem animowac i znowu pojawiajacy sie problem rozciagania siatki.

 

 

rys. 01: siatka przed animowaniem w normalnych proporcjach

 

rys. 02 i 03: siatka juz rozciagnieta

 

 

najpierw myslalem ze to moze wina kosci albo skinu, ale przyklad prostej lamki w ktorej w ktorej nie ma kosci eliminuje te dwie przyczyny.

 

 

pozdrawiam

Napisano

może zaznacz samą postać (bez dummy itd., albo te elementy lampy) W menu obok w prawej zaznacz np. edit poly i prawym przyciskiem daj na Collapse All. Też do niedawna miałem problem, ale z teksturą, może to coś pomoże.

Napisano

Patrz ostatni komentarz Krisa i mój . WYSTAW PLIK MAXOWY ;)

 

Sprawa w gruncie rzeczy jest banalna... i dokladnie taka jak opisałem, tylko czytać i kombinowac się nie chce ...

któraś z kości w łańcuchu jest przeskalowana, dlatego reszta "dzieci" ulega tej deformacji.

HOWGH

Napisano

w lampce nie ma kosci i skinu. wiec nie tu jest pies pogrzebany (chyba tak to bylo). objekty (boxy) sa w hierarchi. pliczek ze scena mam na domowym kompie wiec go podam wieczorem.

 

 

pozdrowienia

Napisano

BOSHEEEE.......To na prawde jest różnica czy obiekt jest Bonesem czy Boxem traktowanym jak Bones?...? z 2 strony to na prawde tak dużo pracy zrobic wszystko jeszcze raz tak, żeby było dobrze?

 

Wystaw mi ten pliczek, a udowodnie Twoją ignorancje ;)

Napisano

Z tym rozciąganiem tego gostka, co wymodelowałeś, miałem podobny motyw kiedyś, z tym, że jak robiłem kule i w nią dwie kości, potem HI Solverem, to efektorem mogłem kule rozciągać w pionie (co nie powinno sie zdarzyć, bynjajmniej nie wiem jak), ale efekt był fajny (identyczny jak u Ciebie z tą ręką) i chciałem go pojąć. Niestety nie znalazłem źródła do tego, szukałem w tutorialach, też nie znalazłem, ale powiem Ci jak zrobiłem, żeby zniknął Ci ten efekt "uboczny" - usuń wswzyskie połączenia HI Solver i zarzuć je od nowa, a jeśli to nie pomoże, to usuń kości i daj nowe. U mnie bynajmniej to poszło, ale właśnie nie wiem jak osiągnąć, ten Twój "niepożądany" efekt. Zresetuj wszystkie efektory i narzuć od nowa, może to pomoże ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

A jeśli chodzi o te boxy, to już wiesz, że wina nie leży w kościach, tylo efektorach, to tam kombinuj, albo nie wiem, tak jak Asblaze mówił o przeskalowaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności