Napisano 18 Listopad 200519 l Czesc, Robie aimacje ręki. Kazdy palec i moduł, to osobny obiekt wiec nie używam żadych kości. Po prostu zlinkowałem wszystkie części ze sobą. Wszystko działalo ok, aż w pewnym momenci stało się coś dziwnego. Gdy obracam modułem palca tym najblizszym śródręcza, cały palec deformuje się w dziwny sposób. Ktoś wie dlaczego? EdiT: dodaje zrzuty
Napisano 18 Listopad 200519 l spróbuj dodać do każdego obiektu modyfikator XForm (po tej operacji możesz przekonwertować np. do editable poly, jeśli chcesz). Albo, drugą drogą: Utilities panel --> Reset XForm. Powinno pomóc, bo wygląda mi to na efekt stosowania skalowania nieproporcjonalnego (wzdłuż jednej lub dwóch osi).
Napisano 18 Listopad 200519 l Autor z przypisywaniem XForm próbowałem już wczesniej, niestety nie działa;/ Reset XForm tez nic nie daje:(
Napisano 19 Listopad 200519 l hmm... to może zrób merge obiektów do nowej sceny, zlinkuj jeszcze raz i wtedy zobacz?
Napisano 19 Listopad 200519 l http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21177 post 12 ;) Jesli reset nie działa .... to wykasuj kosci i ustaw jeszcze raz.... BEZ SKALOWANIA!!
Napisano 19 Listopad 200519 l Mozesz tez zrobic cos takiego, by spróbowac zmienić kontroler animacji na TCB Controler. W tym celu zaznaczasz obiekt, klikasz zakładke motion (to ta z obracającym sie kółkiem) i w panelu parameters zaznaczasz indywidualnie po kolei transformację obrotu, przesuniecia i skalowania. Kiedy masz zaznaczony jeden z tych parametrów, to klikasz na ikonkę ze znakiem zapytania nieco wyżej, po lewej i na samym dole liisty powinien być ten kontroler. :) Asblaze, on nie uzywa kości.
Napisano 19 Listopad 200519 l http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21177 post 14 ;) !!!!!!!!!!!!!! A jesli nie połączył łańcucha boxów przez IK, to niech po porostu wyłączy dziedziczenie skali we wszystkich osiach....... chociaż goofno..... i tak dziedziczy ;) Haaahahah kończy mi się cierpliwość ;)
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor wprawdzie nie używam kości, ale asblaze ma racje. Śródręcze było przeskalowane i stąd te deformacje. Wymodelowałem je od nowa, bo nic innego nie pomagało (Xform, Import, Export itp). Teraz jest ok;) Dziękuje wszystkim za pomoc:)
Napisano 19 Listopad 200519 l jak to nic nie pomagało. A ponowne nadanie skali 100% i przeskalowanie wertexów?
Napisano 19 Listopad 200519 l prawy przycisk na non uniformscale ( lub uniform bez różnicy) i wpisujesz ręcznie w poszczególnych wymiarach 100% :D
Napisano 19 Listopad 200519 l Autor to raczej nic nie da, bo obojętnie czy przeskaluje wcześniej obiekt czy nie, tam zawsze wyswietla się 100%, więc max nie zapamiętuje oryginalnych rozmiarów obiektu, a w kazdym razie nie w tym miejscu ;)
Napisano 19 Listopad 200519 l no jak nie zapamiętuje jak u mnie widać. Musi zapamiętać (ustawić) parametr skali tak samo jak położenia i obrotu.
Napisano 20 Listopad 200519 l zrób boxa przeskaluj go i otwórz okno z parametrami skalowania. nie ma możliwości żeby nie było widać w skali poszczególnych osi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto