papaVader-książe zabawek Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 Czesc, Robie aimacje ręki. Kazdy palec i moduł, to osobny obiekt wiec nie używam żadych kości. Po prostu zlinkowałem wszystkie części ze sobą. Wszystko działalo ok, aż w pewnym momenci stało się coś dziwnego. Gdy obracam modułem palca tym najblizszym śródręcza, cały palec deformuje się w dziwny sposób. Ktoś wie dlaczego? EdiT: dodaje zrzuty
aspenboy Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 spróbuj dodać do każdego obiektu modyfikator XForm (po tej operacji możesz przekonwertować np. do editable poly, jeśli chcesz). Albo, drugą drogą: Utilities panel --> Reset XForm. Powinno pomóc, bo wygląda mi to na efekt stosowania skalowania nieproporcjonalnego (wzdłuż jednej lub dwóch osi).
papaVader-książe zabawek Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 z przypisywaniem XForm próbowałem już wczesniej, niestety nie działa;/ Reset XForm tez nic nie daje:(
papaVader-książe zabawek Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 nic to nie zmienia ;/
aspenboy Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 hmm... to może zrób merge obiektów do nowej sceny, zlinkuj jeszcze raz i wtedy zobacz?
asblaze Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21177 post 12 ;) Jesli reset nie działa .... to wykasuj kosci i ustaw jeszcze raz.... BEZ SKALOWANIA!!
Shogun 3D Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Mozesz tez zrobic cos takiego, by spróbowac zmienić kontroler animacji na TCB Controler. W tym celu zaznaczasz obiekt, klikasz zakładke motion (to ta z obracającym sie kółkiem) i w panelu parameters zaznaczasz indywidualnie po kolei transformację obrotu, przesuniecia i skalowania. Kiedy masz zaznaczony jeden z tych parametrów, to klikasz na ikonkę ze znakiem zapytania nieco wyżej, po lewej i na samym dole liisty powinien być ten kontroler. :) Asblaze, on nie uzywa kości.
asblaze Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=21177 post 14 ;) !!!!!!!!!!!!!! A jesli nie połączył łańcucha boxów przez IK, to niech po porostu wyłączy dziedziczenie skali we wszystkich osiach....... chociaż goofno..... i tak dziedziczy ;) Haaahahah kończy mi się cierpliwość ;)
papaVader-książe zabawek Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 wprawdzie nie używam kości, ale asblaze ma racje. Śródręcze było przeskalowane i stąd te deformacje. Wymodelowałem je od nowa, bo nic innego nie pomagało (Xform, Import, Export itp). Teraz jest ok;) Dziękuje wszystkim za pomoc:)
Bacry Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 jak to nic nie pomagało. A ponowne nadanie skali 100% i przeskalowanie wertexów?
papaVader-książe zabawek Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 a jak można wrócić do oryginalnej skali?
Bacry Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 prawy przycisk na non uniformscale ( lub uniform bez różnicy) i wpisujesz ręcznie w poszczególnych wymiarach 100% :D
papaVader-książe zabawek Napisano 19 Listopad 2005 Autor Napisano 19 Listopad 2005 to raczej nic nie da, bo obojętnie czy przeskaluje wcześniej obiekt czy nie, tam zawsze wyswietla się 100%, więc max nie zapamiętuje oryginalnych rozmiarów obiektu, a w kazdym razie nie w tym miejscu ;)
Bacry Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 no jak nie zapamiętuje jak u mnie widać. Musi zapamiętać (ustawić) parametr skali tak samo jak położenia i obrotu.
papaVader-książe zabawek Napisano 20 Listopad 2005 Autor Napisano 20 Listopad 2005 a u mnie nie widać:)
Bacry Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 zrób boxa przeskaluj go i otwórz okno z parametrami skalowania. nie ma możliwości żeby nie było widać w skali poszczególnych osi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się