ajrisz Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 Witajcie. tak wiec mam powanzy problem. Zrobilam wizualki, teraz musze zaanimowac ruch kamery. Problem w tym ze wlasnei sie dowiedzialam iz Vray psuje animacje bo jest "zwalone" flickering - migotanie. I jak przelicza GI to on esie roznia i swiatlo migota... czy ktos wie jak rozwiazac ten problem?? mam nadzieje ze jest na to sposob:((
streaker Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 Tak też o tym słyszałem, z tym, że dzieje się tak, jak masz pirata. Osobiście nie wiem, nie testowałem.
.ai Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 To nie ma związku z piractwem. Przyznam, że nie mam doczynienia z Vray ale w Brazilu można zCachować obliczenia fotonow (np. z 1 klatki) i używać ich przez caly czas trwania animacji. Nie bedzie migotania.
streaker Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 A próbowałeś z odznaczonym randomize samples w opcjach irr mapy ?
ajrisz Napisano 20 Listopad 2005 Autor Napisano 20 Listopad 2005 wlasnie tak teraz zrenderowalam . Ale tylko 6 klatek. (dlugi czas oczekiwania niestety). zalaczam to tutaj, prosze, jak ktos mzoe to neich sicagnie i powie co mysli czy jest ok czy nie: http://www.eagle-europe.com.pl/flicker/3a.avi osobiscie powiem tak. Odznaczylam rabdomize samples ze zwykels ciekawosci. Bo i tak nei wiem do czego to sluzy? jak ktos moze niech mnie oswieci ;) wiec bawilam sie ustawieniami. ja tu migotania chyba nie widze. ale nei wiem jak to ma wygladac to migotasnie... scena ma poukrywane elementy bo bym sie w zyciu nie doczekala;) tak wiec widze ze na koncu salonu w lewym koncie zmieniaja sie cienie. No ale to chyb ajest ok bo jak sie rusza kamera to zmienia sie czy przesuwa zrodlo swiatla i wraz z tym pojawiaja sie cienie i zanikaja, tak czy nie? ocencie prosze, bo dopiero zaczynam i sama neistety nie widze tu wiele:( chyba ze te 6 klatek to zbyt malo:( aha, i otwierajcie to poprzez Windows MEdia PLayer. Bo przerwalam render i tylko on mi otworzyl. aha i chcialam sie jeszcze zapytac jak zwolnic animacje?? bo ja mam 100 klatek, kamera jest typu FRee i idzie po sciezce typu Spline. nic nei zmienialam w ruchu kamery, max to sam sobie ustawil tak ze co jedna klatke zmienai sie ruch kamery. probowalam np w opcjach timeline dac speed nie 1x a 1/4x . Czy to mi pomoze?
polka dot Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 co do migotania. vray 1.09 tak mial poprostu. taki bug ;) zalatw 1.45 i nie bedzie migotania
ajrisz Napisano 20 Listopad 2005 Autor Napisano 20 Listopad 2005 Kome ale jak ja mam wizualki pod 1.09 to one przeciez pod 1.45 nie beda sie renderowaly tak samo? czy beda? bo neistety 1.45 moge nie potrfaic ustawic (co jest raczej pewne) a 1.09 juz mi daje ladne rezultaty.:( a mam pytanko. Czy jak sciagne Free version Vray to mi zrenderuje animacje jak trzeba? tzn jesli jest to problem z autoryzacja? oraz czy bede mogal zapisac te animke? (nawet jesli jakeis logo czy tekst tam bedzie ze to wersja demo to nie ma znaczenia - a nei wiem jak to wyglada bo nie stosowalam)
huzdebos Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 no nie wiem czy dobrze rozumiem problem, ale jeśli chodzi o GI w animacji to ja znalazłem taki mały patent, że generuje irradiance map co którąś klatkę (np. co 10 czy 20 klatkę to zależy) i potem te mapy komasuje w programiku irradiance map viewer ( ze stronki chaosów można ściągnąć po zarejestrowaniu) - opcja ta się tam nazywa chyba merge. Łączysz kilka ir map w jedną i w ustawieniach renderera zanzaczasz żeby ir map wczytało ci z tego skomasowanego pliku i powinno być ok pzdrw ps. ja to robiłem tyko przy statycznym oświetleniu i w vray'u 1.47.x
streaker Napisano 21 Listopad 2005 Napisano 21 Listopad 2005 huzdebos - nie wiem jak w starym, ale w nowym vrayu jest opcja add to current map, czy coś takiego, tak że renderujesz co którąs klatkę, on ci to dodaje i mozesz potem animke bez liczenia irr mapy renderować (jeden z tutków z helpa) ale to nic nie da.
Bilay Napisano 22 Listopad 2005 Napisano 22 Listopad 2005 panowie, temat był wałkowany setki razy na różnych forach, ot np.tutaj. flickering - to standard na low quality - pewnie nie ustawiales nic poza setami fabrycznymi - chodzi o sposob triangulacji irradiance - pewnie zaden z wypowiadajacych sie nie zauwazyl ze vray fabrycznie leci na najslabszych (ale najszybszych) ustawieniach - radze kombinowac z delone triangulation - sprawa tez opiera sie o to iz triangulacja akcelerowana jest QMC tam tez mozna zagescic samplowanie... edit: Obejrzałem Twój "slideshow" :) - nie Tylko WMP to otwiera. 6 klatek - obejrzałem wszystkie ;) i zauważyłem znajome przepalenia w rogach. Od długiego czasu nie pracowałem z vray'em po przerzutce do mayki, ale postaram sie jakoś pomóc. Swego czasu problem migotania dał mi nieźle w kość. U ciebie poprostu go nie widać :) Flickering w vray charakteryzował się nieregularnym poziomem kontrastu - co w połączeniu w animację wyglądało szpetnie. Zaś Twoje przepalone rogi hmmm, napewno masz zle ustawione gi nawet do stila (probkowanie do animacji przy irradiance musi byc naprawde glebokie ... a render swoje trwac) - Tyle narazie z pamięci - Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się