Beginner Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 Witam. Pewnie dla Was wyda się to banalną rzeczą, ale dla mnie jest to sprawą nie do przeskoczenia. Potrzebuję zrobić sześcian na który nałożone będą dwie tekstury: jedna określająca kolor i druga (ta sama) określająca przeroczystość. Efekt jest taki, że tekstura jest widoczna na frontach oraz na bokach. FOTO Potrzebował bym porady jak uzyskać przenikającą teksturę, która będzie widoczna wewnątrz obiektu a nie tylko na jego brzegach. Mam nadzieję że wytłumaczyłem to w miarę jasno. PS. proszę o wyrozumiałość bo stawiam pierwsze kroki ;)
gregorjan Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 Początkujący i od razu jak się domyślam render maxwell:) A co do pytania to nie bardzo wiem o co chodzi, ale wydaje mi się że nie ma ustawionego mapowania UVW z panelu modyficy.
Beginner Napisano 10 Grudzień 2005 Autor Napisano 10 Grudzień 2005 Zgadza się, jestem początkujący ale nie korzystam z renderera Maxwell ;) Postaram się wyjaśnić prościej: Sześcian ma nałożoną teksturę, dla przykładu biały okrąg na czarnym tle. Nakładam na sześcian kolorową teksturę oraz tą samą określającą przezroczystość. Teoretycznie gdyby tekstura "przeszła" przez sześcian powinienem uzyskać obraz walca wewnątrz sześcianu. Zgodnie z załączonym wcześniej foto, tekstura jest widoczna z przodu oraz na krawędziach. A może jest inna metoda na uzyskanie efektu o który mi chodzi ?
Cug Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 chyba wiem o co ci chodzi ale nie wiem jak to zrobic poniewaz w 3ds bryly to raczej zbiory plaszczyzn niz fragmety przestrzeni moze napisz dokladnie do czego ci to jest potrzebne to moze jakos da sie to obejsc ps. szczeze mowiac to chcialbym sie mylic w kwestji tego ze to niemozliwe ale chyba narazie tak jest :[
Beginner Napisano 10 Grudzień 2005 Autor Napisano 10 Grudzień 2005 No to nie pocieszyłeś mnie :( Tutaj mam pixa o co mi chodzi... może on wyjaśni więcej niż moje mętne tłumaczenia ;) http://img476.imageshack.us/img476/5461/przyklad2nz.jpg
Cug Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 jak to ma byc tylko walec w szescianie to moze lepiej zastosowac dwa obiekty z dwiema roznymi texturami
Beginner Napisano 10 Grudzień 2005 Autor Napisano 10 Grudzień 2005 To tylko przykład dla zobrazowania tego o co mi chodzi ;) Właściwą teksturą jest coś takiego: http://img383.imageshack.us/img383/793/przyklad8yu.jpg
streaker Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 No to robisz tak : Dajesz swoją taksturkę do kanału DISPLACE, potem nakładasz ten materiał na Plane(musi mieć dużo segmentów, żeby ładnie wyszło), dodajesz modyfikator displace, ustawiasz amount czy coś takiego i masz...
Beginner Napisano 10 Grudzień 2005 Autor Napisano 10 Grudzień 2005 No to juz prawie to :D http://img264.imageshack.us/img264/5545/przyklad21tk.jpg Kolejnym problemem jest aby móc określić maksymalną wysokość "wytłoczenia". Będę musiał umieścić nad sobą kilka warstw o określonej grubości i niedopuszczalne jest aby przenikały przez siebie. Bardzo dziękuje za dotychczasowe porady.
Cug Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 to ja jednak wogle nie skumalem o co chodzi :] z tego co pamietam to taki zabawy z displace to w zbrushu bardzo intuicujnie sie robi a potem tylko eksport do maxa zostaje
Beginner Napisano 10 Grudzień 2005 Autor Napisano 10 Grudzień 2005 Problemem jest teraz otrzymanie sześcianu 1000x1000x20 ze wspomnianym wzorem, lub płaszczyzny 1000x1000 ze wzorem o maksymalnej wysokości 20. Wie ktoś jak rozwiązać ten problem ? Z góry dziękuję za sugestie i porady. PS. Przepraszam za zawracanie głowy, ale męczę się z tym niezmiernie... :(
streaker Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 No to właśnie jest pierwszy parametr jaki ustawiasz (nazwy nie pamietam, a maxa nie mam pod reka), przy czym on odnosi się do obszaru na mapie całkowicie białego (R255 G255 B255)
polka dot Napisano 11 Grudzień 2005 Napisano 11 Grudzień 2005 robisz plane 1000x1000 o dużej ilości segmentów, dajesz na niego materiał standard, w slocie Diffuse dajesz kolorki a w slocie Displace dajesz mapę wypukłości. nie wiem jak będzie z wysokością więc tu się najlepiej spisze VRayDisplacementMod, ale on jest dostępny z pluginem renderującym VRay. w tym przypadku plane może mieć 1 polygon (2 face) a i tak disp będzie ok, do tego ustawiasz wysokość wypukłości w unitach.
Beginner Napisano 13 Grudzień 2005 Autor Napisano 13 Grudzień 2005 Niestety Panowie nie poradziłem sobie z problemem. Poległem i sprawa jest juz nieaktualna :( Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się