Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Pewnie dla Was wyda się to banalną rzeczą, ale dla mnie jest to sprawą nie do przeskoczenia.

Potrzebuję zrobić sześcian na który nałożone będą dwie tekstury: jedna określająca kolor i druga (ta sama) określająca przeroczystość.

Efekt jest taki, że tekstura jest widoczna na frontach oraz na bokach. FOTO

Potrzebował bym porady jak uzyskać przenikającą teksturę, która będzie widoczna wewnątrz obiektu a nie tylko na jego brzegach.

Mam nadzieję że wytłumaczyłem to w miarę jasno.

PS. proszę o wyrozumiałość bo stawiam pierwsze kroki ;)

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Początkujący i od razu jak się domyślam render maxwell:)

A co do pytania to nie bardzo wiem o co chodzi, ale wydaje mi się że nie ma ustawionego mapowania UVW z panelu modyficy.

Napisano

Zgadza się, jestem początkujący ale nie korzystam z renderera Maxwell ;)

Postaram się wyjaśnić prościej:

Sześcian ma nałożoną teksturę, dla przykładu biały okrąg na czarnym tle.

Nakładam na sześcian kolorową teksturę oraz tą samą określającą przezroczystość.

Teoretycznie gdyby tekstura "przeszła" przez sześcian powinienem uzyskać obraz walca wewnątrz sześcianu.

Zgodnie z załączonym wcześniej foto, tekstura jest widoczna z przodu oraz na krawędziach.

A może jest inna metoda na uzyskanie efektu o który mi chodzi ?

Napisano

chyba wiem o co ci chodzi ale nie wiem jak to zrobic poniewaz w 3ds bryly to raczej zbiory plaszczyzn niz fragmety przestrzeni

 

moze napisz dokladnie do czego ci to jest potrzebne to moze jakos da sie to obejsc

 

ps.

szczeze mowiac to chcialbym sie mylic w kwestji tego ze to niemozliwe ale chyba narazie tak jest :[

Napisano

No to robisz tak : Dajesz swoją taksturkę do kanału DISPLACE, potem nakładasz ten materiał na Plane(musi mieć dużo segmentów, żeby ładnie wyszło), dodajesz modyfikator displace, ustawiasz amount czy coś takiego i masz...

Napisano

to ja jednak wogle nie skumalem o co chodzi :]

z tego co pamietam to taki zabawy z displace to w zbrushu bardzo intuicujnie sie robi a potem tylko eksport do maxa zostaje

Napisano

Problemem jest teraz otrzymanie sześcianu 1000x1000x20 ze wspomnianym wzorem, lub płaszczyzny 1000x1000 ze wzorem o maksymalnej wysokości 20.

Wie ktoś jak rozwiązać ten problem ? Z góry dziękuję za sugestie i porady.

PS. Przepraszam za zawracanie głowy, ale męczę się z tym niezmiernie... :(

Napisano

No to właśnie jest pierwszy parametr jaki ustawiasz (nazwy nie pamietam, a maxa nie mam pod reka), przy czym on odnosi się do obszaru na mapie całkowicie białego (R255 G255 B255)

Napisano

robisz plane 1000x1000 o dużej ilości segmentów, dajesz na niego materiał standard, w slocie Diffuse dajesz kolorki a w slocie Displace dajesz mapę wypukłości. nie wiem jak będzie z wysokością więc tu się najlepiej spisze VRayDisplacementMod, ale on jest dostępny z pluginem renderującym VRay. w tym przypadku plane może mieć 1 polygon (2 face) a i tak disp będzie ok, do tego ustawiasz wysokość wypukłości w unitach.

Napisano

Niestety Panowie nie poradziłem sobie z problemem.

Poległem i sprawa jest juz nieaktualna :(

 

Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności