Jump to content

Tekstura przenikająca przez sześcian


Beginner

Recommended Posts

Witam. Pewnie dla Was wyda się to banalną rzeczą, ale dla mnie jest to sprawą nie do przeskoczenia.

Potrzebuję zrobić sześcian na który nałożone będą dwie tekstury: jedna określająca kolor i druga (ta sama) określająca przeroczystość.

Efekt jest taki, że tekstura jest widoczna na frontach oraz na bokach. FOTO

Potrzebował bym porady jak uzyskać przenikającą teksturę, która będzie widoczna wewnątrz obiektu a nie tylko na jego brzegach.

Mam nadzieję że wytłumaczyłem to w miarę jasno.

PS. proszę o wyrozumiałość bo stawiam pierwsze kroki ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zgadza się, jestem początkujący ale nie korzystam z renderera Maxwell ;)

Postaram się wyjaśnić prościej:

Sześcian ma nałożoną teksturę, dla przykładu biały okrąg na czarnym tle.

Nakładam na sześcian kolorową teksturę oraz tą samą określającą przezroczystość.

Teoretycznie gdyby tekstura "przeszła" przez sześcian powinienem uzyskać obraz walca wewnątrz sześcianu.

Zgodnie z załączonym wcześniej foto, tekstura jest widoczna z przodu oraz na krawędziach.

A może jest inna metoda na uzyskanie efektu o który mi chodzi ?

Link to comment
Share on other sites

chyba wiem o co ci chodzi ale nie wiem jak to zrobic poniewaz w 3ds bryly to raczej zbiory plaszczyzn niz fragmety przestrzeni

 

moze napisz dokladnie do czego ci to jest potrzebne to moze jakos da sie to obejsc

 

ps.

szczeze mowiac to chcialbym sie mylic w kwestji tego ze to niemozliwe ale chyba narazie tak jest :[

Link to comment
Share on other sites

Problemem jest teraz otrzymanie sześcianu 1000x1000x20 ze wspomnianym wzorem, lub płaszczyzny 1000x1000 ze wzorem o maksymalnej wysokości 20.

Wie ktoś jak rozwiązać ten problem ? Z góry dziękuję za sugestie i porady.

PS. Przepraszam za zawracanie głowy, ale męczę się z tym niezmiernie... :(

Link to comment
Share on other sites

robisz plane 1000x1000 o dużej ilości segmentów, dajesz na niego materiał standard, w slocie Diffuse dajesz kolorki a w slocie Displace dajesz mapę wypukłości. nie wiem jak będzie z wysokością więc tu się najlepiej spisze VRayDisplacementMod, ale on jest dostępny z pluginem renderującym VRay. w tym przypadku plane może mieć 1 polygon (2 face) a i tak disp będzie ok, do tego ustawiasz wysokość wypukłości w unitach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy