Pierzak Napisano 15 Grudzień 2005 Napisano 15 Grudzień 2005 Witam, "Tworzenie cyfrowego filmu w alternatywnym świecie z uzyciem cyfrowych aktorów." taki jest temat mojej pracy inżynierskiej. Studiuję na Politechnice Warszawskiej na wydziale EiTI. Chciałem zauważyć że dopiero uczę się animacji postaci. Postanowiłem podzielić się z wami tym co do tej pory zrobilem. Zapraszam na storne na ktorej bede umieszczal nowe rzeczy http://www.pierzak.com/wip/wip.htm link do storybordu jest tu: http://www.pierzak.com/wip/storyboard.pdf a tu linki do filmikow na stornce: http://www.pierzak.com/wip/film/okno%20dziadka.avi http://www.pierzak.com/wip/film/budzik.avi http://www.pierzak.com/wip/film/dziadek%20wstaje.avi http://www.pierzak.com/wip/film/kalendarz.avi http://www.pierzak.com/wip/film/koszula.avi http://www.pierzak.com/wip/film/wychodzi.avi http://www.pierzak.com/wip/film/drzwi.avi http://www.pierzak.com/wip/film/ramka.avi http://www.pierzak.com/wip/film/korba.avi http://www.pierzak.com/wip/film/schodzi.avi http://www.pierzak.com/wip/film/wakeup.avi http://www.pierzak.com/wip/film/plyta%20sie%20obraca2.avi http://www.pierzak.com/wip/film/pilot%20prev.avi postarm sie umiescic w tym watku siatki modeli itp. ale bede potrzebowal troszeczke czasu. Przypominam ze jestem na etapie nauki animacji a to jest moj pierwszy tego typu projekt. Chetnie poznam wasze zdanie na temat mojego projektu.
SUPER_OkO Napisano 16 Grudzień 2005 Napisano 16 Grudzień 2005 hmm.. no jeszcze przed toba napewno jest troche. Szczegolnie jezeli chodzi o dynamike ruchu, wszystko sie dzieje w spowolnionym tepie, to taka najwazniejsza rzecz.
Pierzak Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Napisano 17 Grudzień 2005 tak to prawda. troche to wolne. mam zamiar podczas montarzu zcieśnić niektóre sceny. mysle ze jesli chodzi o poczatek to zostawie taki wolny bo chce tam dac jako podklad Grieg - Poranek z 'Peer Gynta' a sceny z mlodym chlopakiem zrobic dynamiczniejsze. tutaj znajdziecie obrazek z siatką mlodego: http://www.pierzak.com/wip/film/mlodya.jpg
Pierzak Napisano 13 Styczeń 2006 Autor Napisano 13 Styczeń 2006 Hej. zapoczatkowalem watek i cisza. Wyrenderowalem juz wszystkie sceny. Wrzuce niedlugo pare renderow ale mam teraz strasznie duzo do roboty bo montuje animke w calosc i dodaje dzwiek. robie to w After Effects ktorego sie ucze. Dziwek tez nagrywam po raz pierwszy wiec wolno mi idze. Deadline mam do 12 lutego gdyz jest to praza dyplomowa. musze zrobic do tego wersje pamierowa. Opisac co jak robilem jak modelowalem animowalem itp Teraz wrzucema obrazek mlodego chlopca. ma on pare wad ale mysle ze miesci sie w granicach jakichs norm. http://www.pierzak.com/mlody.jpg
Pierzak Napisano 14 Styczeń 2006 Autor Napisano 14 Styczeń 2006 zapraszam was do obejzenia wersji beta mojej pierwszej animacji. wersja w slabej jakoscia ale malo zajmuje (ok 13MB) http://www.pierzak.com/wip/film/Luka_pokoleniowa_wersja_beta_.avi w dobrej jakoosci zajmuje ok 43 MB http://www.pierzak.com/wip/film/Luka_pokoleniowa_wersja_beta.rar ma wady ale to pierwsza animka przy ktorej dopiero uczylem sie animowac. milego ogladania. fajnie bedzie jesli napiszecie mi co o niej myslicie.
mort Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 fajny pomysł, wykonanie nie powala...ale co ja sięwypoiwiadał będę, sam nie potrafię animować organiki...ale filmik fajny :)
SUPER_OkO Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Chlopczyk na zdjeciu przypomina mi tego cylindrycznego ludka z reklamy Chamipiona czy jak to sie tam pisze, na przyszlosc moze potrenuj sobie riggowanie postaci lowpoly bo wtedy ma sie wieksza kontrole i nie widac az tak bledow ktore pojawily sie na tym cudaku. Ok obejrzalem animke. Musze powiedziec, ze zrobiles ja z rozmachem - czyli gratulacje za wytrwalosc. Oglnie otoczenie fajnie zanimowane gorzej troche postacie szczegolnie na poczatku samym (pisalem juz o tym) pozniej juz widac zdecydowanie wiecej zycia. Oglnie bardzo mi sie nie podobaly zblizenie na twarz chlopczyka, jakos nie pasuje - bo pewnie nie ma pieknej buzki. Myslalem ze anima bedzie o wiele gorsza po wczesniejszych wstawkach ale poszlo ci to calkiem sprawnie musze przyznac. Czyli jeszcze raz gratulacje ukonczenia swojego pierwszego arcydziela i powodzenia przy dalszych super pordukcjach. ps. naucz sie jeszcze edytowac posty ;]
Master Kiełbaster Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 mało dynamicznie wyszło :( jest wmiarę spoko do pojawienia się zioma, później jest coraz dziwniej. ale gratuluję ukończenia
Pierzak Napisano 14 Styczeń 2006 Autor Napisano 14 Styczeń 2006 Wielkie dzieki za mile slowa. Jestem zadowolony z animki. Przyznaje rigowanie i aniemacja postaci sa o wiele trudniejsze niz myslalem szczegolnie jesli chodzi o tzw secondary motion wiec musze sie jeszcze wiele nauczyc. Bardzo duzo do tej pory sie nauczylem jesli chodzi o robienie czegos "wiekszego" i jak na tym zapanowac, podzielic. Mam na mysli etapy wymyslania, concept'ów, storyboardu, modelowania, animowania... itd. A i nauczylem sie podstaw after effects ktore bylo dla mnie zagadką. Nastepne animki (bo chce zostac animatorem) beda juz lepsze bo pozbawione stawiania pierwszych krokow.
Pierzak Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 Finalna wersja mojego pierwszego filmu już jest. http://www.pierzak.com/wip/film/Luka_pokoleniowa.rar Od wersji beta rożni się kilkoma rzeczami. Zapraszam do obejżenia i oczyfiscie feedback'u. P.S. Sorki za kompresje ale ustawienia optymalne ciagle sa lekko poza moim zasiegiem :).
Infero Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 hmm... widziałem tę animację na polibudzie, fajne, tylko drzewka niebardzo ;)
Szantak Napisano 31 Marzec 2006 Napisano 31 Marzec 2006 fajna animka jak pcha glosnik. Za to przy grze na gitarze az sie prosi zeby ruszal reka 2x szybciej (tak zeby pasowalo do muzyki) - dlaczego tego nie przyspieszyles? 2 ruchy myszka, a wygladaloby 10x lepiej.
Pierzak Napisano 2 Kwiecień 2006 Autor Napisano 2 Kwiecień 2006 fajna animka jak pcha glosnik. Za to przy grze na gitarze az sie prosi zeby ruszal reka 2x szybciej (tak zeby pasowalo do muzyki) - dlaczego tego nie przyspieszyles? 2 ruchy myszka, a wygladaloby 10x lepiej. W pierwszej wersji reka jeszcze jakos pasoawałą ale jak dodalem ujecia z pekajaca sciana, drgajacym pokojem i ujecie skaczascych kresek z głośnoscia, to sie rozjechało. musiałem złożyc to do kupy przed obroną i nie miałem czasu wyrenderowac. tak juz zostało. troche szkoda ale co tam...
GuteQ Napisano 4 Kwiecień 2006 Napisano 4 Kwiecień 2006 Troche krytyki ode mnie: Najbardziej szczypie w oczy powolna animacja. Chciales w ten sposob pokazac starosc dziadka? Niestety gdyby chcial wstac z lozka z taka predkoscia, musialby miec niezle wyrobione miesnie brzucha ;) Wszystko byloby ok gdybys pokazal tu tez jego slabosc, np gdyby mocno sie podpieral przy tym ruchu. Druga sprawa to to, ze ruchy Twoich postaci nie posiadaja przyspieszenia, poruszaja sie jednym stalym tempem, szczegolnie to mozna zauwazyc gdy dziadek wstaje. Animacja popychania glosnika mocno odstaje od reszty i pewnie tylko tutaj brales przyklad z jakiegos filmiku albo innej animacji. Nie mysl ze mowie to w sensie negatywnym, uzywanie referencji jest wrecz niezbedne w niektorych przypadkach, po prostu widac tutaj roznice miedzy ta animacja a reszta ;) Mam nadzieje, ze troche pomoglem. Pozdro.
Pierzak Napisano 4 Kwiecień 2006 Autor Napisano 4 Kwiecień 2006 Troche krytyki ode mnie: Najbardziej szczypie w oczy powolna animacja. Chciales w ten sposob pokazac starosc dziadka? Niestety gdyby chcial wstac z lozka z taka predkoscia, musialby miec niezle wyrobione miesnie brzucha ;) Wszystko byloby ok gdybys pokazal tu tez jego slabosc, np gdyby mocno sie podpieral przy tym ruchu. Druga sprawa to to, ze ruchy Twoich postaci nie posiadaja przyspieszenia, poruszaja sie jednym stalym tempem, szczegolnie to mozna zauwazyc gdy dziadek wstaje. Animacja popychania glosnika mocno odstaje od reszty i pewnie tylko tutaj brales przyklad z jakiegos filmiku albo innej animacji. Nie mysl ze mowie to w sensie negatywnym, uzywanie referencji jest wrecz niezbedne w niektorych przypadkach, po prostu widac tutaj roznice miedzy ta animacja a reszta ;) Mam nadzieje, ze troche pomoglem. Pozdro. Wstawanie dziadka było pierwszą sceną jaką animowałem. Animowałem metodą "straight ahead" i nie dokonca zapanowalem nad czasem scenki. Faktycznie wyszla wolna i przydluga. tak jak wszystkie sceny na poczatku filmu. pozniej szlo mi juz lepiej. Podczas robienia filmu staralem sie wyprobowac mozliwie duzo technik animacji i metod poprawy wygladu ruchu. Pozniej wszystie je opisywalem w pracy inzynierskiej. Dziadek byl na kosciach zrobiony, a mlody naa bipedzie. Scena z pchaniem kolumny to to plik mocapu ktory troche pozmienialem zeby ruch pasowal do sceny. Przy okazji sprawdzilem jak ciezko zmienia sie mocap. kiedys kolekcjonowalem darmowe pliczki ze stron typu http://www.bvhfiles.com/ troche sie tego uzbieralo lecz tylko jedno "pchanie", wiec je uzylem. byla to kolejna metoda jaka sprawdzalem. to jedyny mocap w animce. fakt, odstaje od reszty. Stukanie w sciane to rotoskopia. Sporo metod i duzo pracy... tak bym to podsmowal. Praca inzynierska zajela 90 stron na ktorych opisalem wszystkie etapy tworzenia cyfrowego filmu od scenariusza po dogrywanie odglosow i montaz. Przyznaje, moj film ma wiele wad. Ale na pewnym etapie uznalem ze dosc poprawek bo moglbym je robic w nieskonczonosc. zalezalo mi zeby skonczyc film przed 8 marca (wtedy sie bronilem) nie bylo mowy o przesunieciu deadline'u. Mimo mniejsszych lub wiekszych defektow jestem zadowolony z tego co zrobilem. Kosztowalo mnie to wiele pracy i wysilku. Bardzo duzo sie nauczylem o animacji, etapach powstawania filmu oraz jak nad tym zapanowac. Ostatecznie obronilem sie na 5, innymi slowy "mission accomplished" :) pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się