Skocz do zawartości

Działy modeling, texturing...


piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako, że nie jest to dział o nazwie propozycje, ale także komentarze, pozwolę sobie na pewną refleksję, która ostatnio mi się nasunęła.

 

Wszyscy wiemy, że w dziale Oprogramowanie mamy fora dotyczące poszczególnych programów: 3ds max, Rhino, XSI, Maya; wszyscy także wiemy, że w dziale Pomoc mamy takie fora jak Modeling, Texturing & Lighting, Rendering...

 

Osobiście uważam, że ostatnio (dzieje się to chyba od dawna, ale ostatnio zwróciłem na to uwagę) te poszczególne działy są źle postrzegane przez forumowiczów - całkowicie zatarła się między nimi i tak cieńka granica.

Bardzo często w dziale np. Modeling możemy zaobserwować posty, które dotyczą stricte jednego softu: przykład.

 

Dla mnie w dziale Modeling nie powinno być miejsca na takie wątki jak przytoczony powyżej. Dział Modeling IMO powinien być poświęcony tylko rozmowom o siatkach, ich budowie, topologii, o modelowaniu aut, organiki czy czegokolwiek innego, a nie pytaniom, które owszem, łączą się z modelingiem, ale dotyczą konkretnego programu - np. "jak w maxie zweldować vertexy?", "gdzie jest funkcja odpowiedzialna za wygładzanie siatki?" itd.

 

Inna sprawa to fora takie jak Editing & Compositing czy Udźwiękowienie, gdzie, z powodu braku odpowiednich for, nie mam nic przeciwko pytaniom dotyczącym combustiona czy After F/X (choć z drugiej strony logika nakazywałaby zadawanie takich pytań na forum Inne). Nie jestem także za utworzeniem takch for, ponieważ nie miałoby to sensu ze względu na ilość wątków.

 

Pisząc to, pragnę zwrócić Waszą uwagę, na to, że działy te nie dotyczą konkretnych softów, a jedynie działów szerokopojętej CG (nie tylko 3D). Uważam, że jeżeli obecny stan się utrzyma, to w ogóle można je zlikwidować, a wątki przenieśmy do forum np. maxa - zaoszczędzimy w ten sposób wiele trudu w przeglądaniu tego boardu podzielonego na wiele for, które, nota bene, obecnie dotyczą tego samego zagadnienia, i zaoszczędzimy sporo czasu poświęconego na zastanowienie się, na którym forum umieścić pytanie: Jak stworzyć box'a?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmmm... innymi słowy to, co zdawałoby się być najpodpowiedniejszym rozwiązaniem, to pod każdym z działów dotyczących określonego softu nalezałoby utworzyć dalsze działy dot. modelingu, teksturowania, animacji itp, right?

Moim zdaniem ma to sens, ale wiązałoby sie to z retrospektywnym podzieleniem dotychczas powstałych wątków na owe mniejsze, czyli ze zrobieniem porządku odpowiadającego wprowadzonym zmianom. To jest koszmarna praca. Szkoda, że dopiero teraz ten pomysł sie pojawił. Chociaż może juz kiedys ktoś o nim wspominał, ale ja tego nie zarejestrowałem...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Hindus napisał, zazwyczaj to początkujący zakładają wątki w nieprawidłowych działach i tego nie da się uniknąć, tak jak wątków, na które już dawno można znaleźć odpowiedź w FAQ.

Prawdopodobnie taka osoba na początku nawet nie wie, że jego problem nie dotyczy np modelowania, tylo tego, że nie zna interface'u max'a i jakiejś opcji użytecznej w danej sytuacji. Ale gdy już się to wyjaśni, zawsze któryś moderator może wątek przenieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shogun 3D - może byłoby to rozwiązanie, ale przeglądając forum, można stwierdzić, że użytkowników XSI, Maya jest tak mało, że działy te świeciłyby pustkami. Ponadto w modelingu nie chodzi o softy, tylko o techniki modelowania i związane z tym problemy - dokładnie to, co napisał VGT powyżej.

 

hisndus - tak jak prawie każdy w tym dziale :)

 

VGT - w sumie to, co do hindus'a - pytania tam zadają prawie sami nowicjusze :)

Przeglądnąłem właśnie 4 ostatnie strony i znalazłem tylko 3 wątki pasujące do tego działu (nie przeglądałem wszystkich, tylko losowe)

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21781

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20554

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20594

 

Aha no i fakt faktem, że walka z tym, to walka z watrakami :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adres no1 - cytuje

Znacie jakies ciekawe tutoriale, ew. sposoby ( moga byc POLY-chlonne ) na zrobienie krzakow, drzewek itp?
dotyczy modelingu - autor pyta jak sie za to zabrac - w czym problem

 

adres no2 - autor sam napisał

Nie wiem czy w dobrym miejscu umiesciłem post jak coc to prosba do moderatorów o przeniesienie :]
jest ok.

 

adres no3 - dot. bespośrednio modelingu/sposobu modelingu więc w czym rzecz ?

 

Itd zawsze jest sposób segregacji - zostaw to nam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No..., bo właśnie podałem wątki, które IMO spełniają kryteria :]

 

A i jesszcze jedno: czemu program languages nie zdegradować do rangi sub-forum maxa?

Rozumiem, że najprawdopodobniej kiedyś, kiedy powstawało forum mogło to być osobnym forum, ale teraz, jako że max3d nie jest tylko o maxie, trchę IMO bez sensu... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No..., bo właśnie podałem wątki, które IMO spełniają kryteria :]

no dobra - ale tak patrze i reszta wątków też daje rade

 

A i jesszcze jedno: czemu program languages nie zdegradować do rangi sub-forum maxa?

 

a dlaczego nie ma podforum :

 

zbrush

modo

zdrowie

sport

dziewczyny

robótki ręczne

 

etc ?

 

bo mało kto z tego korzysta - mamy najpotrzebniejsze działy - jesli ktos ma jakis problem a nie ma dla niego działu np zbrush to pyta w dziale modeling lub oprogramowanie - jak chcesz to moge poprzenosic wszystko co nei pasuje twoim zdaniem z działu modeling do innych działów ale to i tak nic nie da - wątki nadal będą tworzone - granica między zadaniem pytania w dziale 3dsmax bądz modeling jest zbyt cienka, tak samo z innymi działami - pytanie jak przesunąc ten vertex tutaj w 3dsmax ? dot bezposredno 3dsmax i modelingu - nic na to nie poradzisz - jest dobrze tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy - chodzi o to, aby "Program languages" przenieść do forum 3dsmaxa. Aby funkcjonowało tak jak podforum plugins.

 

A co do głównego tematu, to oczywiście nie oczekuję, aby ktokolwiek cokolwiek przenosił - niech zostanie tak jak jest. W końcu pisałem, że to tylko komentarz nie propozycja...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wiec wystarczy zamienic

 

To jest odpowiednie miejsce na zagadnienia związane z językiem skryptowym 3ds Max.

 

na

 

To jest odpowiednie miejsce na zagadnienia związane z językiem skryptowym.

 

jeszcze jakies problemy :) i tak was przebije ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak niepotrzebny osobny dział.

o ile modelowanie czy szkuka oświetlenie nie są ściśle skojarzone z konkretnym porogramem, to język skryptowy owszem, w związku z czym powinno to być w jakiś sposób rozdzielone.

Natomiast nie ma sensu tworzyć takich podfor dla porgramów XSI czy Maya, bo mija się to z celem ze względu na liczbe userów (wątków obenie na program lan. - 114, a na forum XSI - 51, Maya - 150.) :]

Nacznie łatwiej jest zadać pytanie dotyczące MEL'a na forum Mayki nazywając go np. "[MEL] - coś tam, coś tam" niż utworzyć podforum tylko po to, aby pojawiał się tam jeden wątek na 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności