rmb0 Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 Od samego początku jak zainstalowałem 3d maxa to zauważyłem że obiekty , które teoretycznie u innych osób nie mulą kompa w trakcie obracania np. w viewportach u mnie powodują że prawie wszystko staje tak się muli. Zrobiłem model samochodu, który ma 5,4 mega około. Do tej pory musiałem czekać kilka sekund zeby zrobic cokolwiek, ale wczoraj w nocy grzebałem w preferences i cos tam zmieniłem co spowodowało że chodzi o niebo lepiej, ale moje pytanie jest następujace co ja takiego wyłaczyłem że sie nie muli. Prosze o podanie mi jak największej ilości funkcji, które mają wpływ na szybkość działania programu. Oczywiscie rendering trwa tyle samo co wcześniej. Potrzebne mi jest to do choćby reinstalu programu. Proszę o wyrozumiałość jestem początkujący. A w helpie raczej tego nie znajdę-chyba.
xeav Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 przy takiej ilości poly to chyba oczywiste, że może przymulać :] rozumię że masz 5 400 000 poly ? może chodzi o display driver
siwy Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 Może zmieniłeś z direct3d na open gl w opcji: vieoports/chose driver. Wszystko co ma wpływ na szybkość wyświetlania jest w tych zakładkach
rmb0 Napisano 6 Styczeń 2006 Autor Napisano 6 Styczeń 2006 Wcześniej tez zmieniałem z opengl na direct3d i na odwrót ale nie pomagało jesli chodzi o szybkość wyswietlania
-=S3B=- Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 przy takiej ilości poly to chyba oczywiste, że może przymulać :] rozumię że masz 5 400 000 poly ? może chodzi o display driver Xaev w maxie to chyba niemozliwe by taka scenke wogole ruszyc:P Mysle ze tu chodzi o wielkosc pliku.
xeav Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 chyba masz rację. Pamiętam, że miałem kiedyś scenkę z 1 000 000 poly i nie dało się modelować, trzeba było zamieniać na boxy lub ukrywać :] a co dopiero 5M
rmb0 Napisano 6 Styczeń 2006 Autor Napisano 6 Styczeń 2006 Hm ale ja nie wiem czy mnie dobrze zrozumieliście. Napisałem objętość pliku w megabajtach a poly ile jest to nie wiem dokładnie zaznaczyłem polygony samej maski i wyszło mi 12184. A w takim razie jaki rozmiar pliku w megabajtach jest rozsądny i do przyjęcia?
Hindus Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 hmm na to nie ma złotej reguły - zalezy od sprzetu etc - im wiecej poly ma model tym wiekszy plik maxa - tyle - mulic od rozmiru to raczej nei ma prawa - chyba ze przy zapisie.
rmb0 Napisano 6 Styczeń 2006 Autor Napisano 6 Styczeń 2006 Chyba znalazłem przyczynę mianowicie jak była wyłaczona funkcja : use cached d3dxmeshes w zakładce viewports/configure driver. Jak ją właczam to chodzi normalnie poza wyjątkiem kiedy zaznaczam duzo polygonów na raz - wtedy jest to samo co było wcześniej ale w sumie jakoś z tym juz sobie poradzę.
Gość matthew Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 a ja mam takie małe pytanie. Mój brat na uczelni robi różne projekty na 3ds max 8 no i w domu też robi rożne rzeczy. Ale zauważyłem, że wszystko renderuje sam procesor, a nie karta graficzna. Tak chyba nie powinno być, raczje karta powinna się tym zajmować. Jeszcze jedno, w opcjach powinno byc zaznaczone OpenGL czy Direct3D? Mam kartę GF 6800GT@Ultra no i kolejne pytanie, jak mogę go zmodować do jakiegoś Quadro, bo słyszałem że każdego GF można
piotrek Napisano 6 Styczeń 2006 Napisano 6 Styczeń 2006 Za rendering odpowiada procek. Karta graficzna odpowiada za wyświetlanie obiektów w viewporcie. W dziale hardware jest gdzieś chyba opisane jak zmodować kartę, ewentualnie jest podany link.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się