Napisano 6 Styczeń 200619 l Od samego początku jak zainstalowałem 3d maxa to zauważyłem że obiekty , które teoretycznie u innych osób nie mulą kompa w trakcie obracania np. w viewportach u mnie powodują że prawie wszystko staje tak się muli. Zrobiłem model samochodu, który ma 5,4 mega około. Do tej pory musiałem czekać kilka sekund zeby zrobic cokolwiek, ale wczoraj w nocy grzebałem w preferences i cos tam zmieniłem co spowodowało że chodzi o niebo lepiej, ale moje pytanie jest następujace co ja takiego wyłaczyłem że sie nie muli. Prosze o podanie mi jak największej ilości funkcji, które mają wpływ na szybkość działania programu. Oczywiscie rendering trwa tyle samo co wcześniej. Potrzebne mi jest to do choćby reinstalu programu. Proszę o wyrozumiałość jestem początkujący. A w helpie raczej tego nie znajdę-chyba.
Napisano 6 Styczeń 200619 l przy takiej ilości poly to chyba oczywiste, że może przymulać :] rozumię że masz 5 400 000 poly ? może chodzi o display driver
Napisano 6 Styczeń 200619 l Może zmieniłeś z direct3d na open gl w opcji: vieoports/chose driver. Wszystko co ma wpływ na szybkość wyświetlania jest w tych zakładkach
Napisano 6 Styczeń 200619 l Autor Wcześniej tez zmieniałem z opengl na direct3d i na odwrót ale nie pomagało jesli chodzi o szybkość wyswietlania
Napisano 6 Styczeń 200619 l przy takiej ilości poly to chyba oczywiste, że może przymulać :] rozumię że masz 5 400 000 poly ? może chodzi o display driver Xaev w maxie to chyba niemozliwe by taka scenke wogole ruszyc:P Mysle ze tu chodzi o wielkosc pliku.
Napisano 6 Styczeń 200619 l chyba masz rację. Pamiętam, że miałem kiedyś scenkę z 1 000 000 poly i nie dało się modelować, trzeba było zamieniać na boxy lub ukrywać :] a co dopiero 5M
Napisano 6 Styczeń 200619 l Autor Hm ale ja nie wiem czy mnie dobrze zrozumieliście. Napisałem objętość pliku w megabajtach a poly ile jest to nie wiem dokładnie zaznaczyłem polygony samej maski i wyszło mi 12184. A w takim razie jaki rozmiar pliku w megabajtach jest rozsądny i do przyjęcia?
Napisano 6 Styczeń 200619 l hmm na to nie ma złotej reguły - zalezy od sprzetu etc - im wiecej poly ma model tym wiekszy plik maxa - tyle - mulic od rozmiru to raczej nei ma prawa - chyba ze przy zapisie.
Napisano 6 Styczeń 200619 l Autor Chyba znalazłem przyczynę mianowicie jak była wyłaczona funkcja : use cached d3dxmeshes w zakładce viewports/configure driver. Jak ją właczam to chodzi normalnie poza wyjątkiem kiedy zaznaczam duzo polygonów na raz - wtedy jest to samo co było wcześniej ale w sumie jakoś z tym juz sobie poradzę.
Napisano 6 Styczeń 200619 l a ja mam takie małe pytanie. Mój brat na uczelni robi różne projekty na 3ds max 8 no i w domu też robi rożne rzeczy. Ale zauważyłem, że wszystko renderuje sam procesor, a nie karta graficzna. Tak chyba nie powinno być, raczje karta powinna się tym zajmować. Jeszcze jedno, w opcjach powinno byc zaznaczone OpenGL czy Direct3D? Mam kartę GF 6800GT@Ultra no i kolejne pytanie, jak mogę go zmodować do jakiegoś Quadro, bo słyszałem że każdego GF można
Napisano 6 Styczeń 200619 l Za rendering odpowiada procek. Karta graficzna odpowiada za wyświetlanie obiektów w viewporcie. W dziale hardware jest gdzieś chyba opisane jak zmodować kartę, ewentualnie jest podany link.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto