Gość sylka Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Może ktoś wie jak to zrobić (3d studio max)? Być może zadanie jest banalne, ale jestem zupełym laikiem. Chcę zrobić coś takiego: Mam jakiś model . Chcę go podzielić na plastry o jednakowej grubości . Tak aby później z tych plastrów powstała moja bryła (to tak jak z ogórkiem, mamy ogórek kroimy go na plasterki, po złożeniu znów mamy ogórka - dziwne porównanie, ale chyba wszyscy rozumieją). W wyniku tych operacji chciałabym uzyskać przekroje modelu. Proszę o pomoc (miłoby było gdyby ktoś wytłumaczył mi to krok po kroku albo odesłał do jakiegoś tutoriala) Pozdrowienia
illy Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 zaznaczasz wszystkie polygony i slice albo slice plane, tniesz sobie na kawalki, pozniej, kazdy kawalek detach (czy tam deatach) i modelujesz wypelnienie
Chalek Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 przy slice plane zaznacz sobie split, wtedy bedziesz mial plasterki w osobnych elementach, latwiej troche Ci bedzie, potem mozesz przelaczyc sie na border, zaznaczyc wszystkie ctrl+a i zrobic Cap. jesli bedziesz chcial miec w osobnych obiektach te elementy, to mozesz jak pisal illy zrobic detach
.ai Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Na równomierne kawałki można zrobić to tak: stworzyć plane'a 1x1 tak, żeby obejmował wielkością cały model, potem używając menu > tools > spacing tool, rozmieścić jego kopie w równych odstępach na długości modelu. Przekonwertować jeden z nich na editable poly attachnąć pozostałe. Na tym etapie mam model i zestaw planów jako jeden obiekt. Zaznaczam model i Panel create > compound object > Boolean opcja Cut, wybieram plane'y tnące. Potem edytuję poszatkowany model poprawiając ewentualne błędy.
Chalek Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 .ai, nie rozumiem, po co uzywac booleana skoro mozna prosciej, szybciej i bez psucia siatki to zrobic? moze czegos nie skumalem?
hkropinski Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 trochę bardziej skomplikowany sposób ale możesz próbowac: masz obiekt poly zaznaczasz krawedzie i klikasz loop dajesz chamfera wciskasz ctrl i zmieniasz na poly wciskasz shrink wciskasz delete teraz masz dwie polowy zaznaczasz wszystkie poly na jednej polowie klikasz detach teraz włącz trzecią zakładkę poly ( takie kółko krzywe ) zaznacz otwór i wciśnij cap gotowe, pozdrawiam
Chalek Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 po co piszecie mu coraz bardziej skomplikowane metody? gosc dopiero zaczyna i mieszacie mu niepotrzebnie. To jakis konkurs na najbardziej skomplikowane pociecie obiektu?
hkropinski Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 Chalek: może warto by gość zapoznawał się z coraz poważniejszymi i przydatniejszymi metodami???
Chalek Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 illy: bardzo dobrze napisales hkropinski: boolean to chyba nie jest najpowazniejsza i najprzydatniejsza metoda ;), wiem, Ty nie pisales o booleanie... Moze by gosc sie nauczyl na poczatku prostych metod. Zreszta niech sam napisze jak mu tam idzie to ciecie. peace!
kannu Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 ja tylko odnośnie "modelowania wypełnienia" . Wystarczy zaznaczyć krawędzie (jednym klikniecuem) i dać CAP. pozdrawiam i życze powodzenia :)
Gość sylka Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 Witam, Dziękuje wszystkim za rady i wskazówki. Jak już napisałam na poczatku dopiero teraz rozpoczelam przygode z 3ds. Udalo mi sie podzilic figure tak jak chcialam, skorzystalam z slice plane - slice. W sumie to bardzo latwe, no teraz to latwe jak sie wie jak. sylka
illy Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 Nom, a zeby wiedziec jak to sie uzywa: helpa szukajki na forum opcji "nowy temat" na forum i to w takiej kolejnosci jak podalem
kannu Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 i jak jesteśnowy to czesto zapisuj pliki - ale nie przez "save" bo w ten sposób nadpisujesz stary plik. Save powinno być fabrycznie blokowane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się