Gość sylka Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Może ktoś wie jak to zrobić (3d studio max)? Być może zadanie jest banalne, ale jestem zupełym laikiem. Chcę zrobić coś takiego: Mam jakiś model . Chcę go podzielić na plastry o jednakowej grubości . Tak aby później z tych plastrów powstała moja bryła (to tak jak z ogórkiem, mamy ogórek kroimy go na plasterki, po złożeniu znów mamy ogórka - dziwne porównanie, ale chyba wszyscy rozumieją). W wyniku tych operacji chciałabym uzyskać przekroje modelu. Proszę o pomoc (miłoby było gdyby ktoś wytłumaczył mi to krok po kroku albo odesłał do jakiegoś tutoriala) Pozdrowienia
illy Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 zaznaczasz wszystkie polygony i slice albo slice plane, tniesz sobie na kawalki, pozniej, kazdy kawalek detach (czy tam deatach) i modelujesz wypelnienie
Chalek Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 przy slice plane zaznacz sobie split, wtedy bedziesz mial plasterki w osobnych elementach, latwiej troche Ci bedzie, potem mozesz przelaczyc sie na border, zaznaczyc wszystkie ctrl+a i zrobic Cap. jesli bedziesz chcial miec w osobnych obiektach te elementy, to mozesz jak pisal illy zrobic detach
.ai Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 Na równomierne kawałki można zrobić to tak: stworzyć plane'a 1x1 tak, żeby obejmował wielkością cały model, potem używając menu > tools > spacing tool, rozmieścić jego kopie w równych odstępach na długości modelu. Przekonwertować jeden z nich na editable poly attachnąć pozostałe. Na tym etapie mam model i zestaw planów jako jeden obiekt. Zaznaczam model i Panel create > compound object > Boolean opcja Cut, wybieram plane'y tnące. Potem edytuję poszatkowany model poprawiając ewentualne błędy.
Chalek Napisano 14 Styczeń 2006 Napisano 14 Styczeń 2006 .ai, nie rozumiem, po co uzywac booleana skoro mozna prosciej, szybciej i bez psucia siatki to zrobic? moze czegos nie skumalem?