Skocz do zawartości

Jak podzielić model na równomierne plastry


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Może ktoś wie jak to zrobić (3d studio max)?

 

Być może zadanie jest banalne, ale jestem zupełym laikiem.

Chcę zrobić coś takiego:

Mam jakiś model . Chcę go podzielić na plastry o

jednakowej grubości . Tak aby później z tych plastrów powstała moja

bryła (to tak jak z ogórkiem, mamy ogórek kroimy go na plasterki, po złożeniu znów mamy ogórka - dziwne porównanie, ale chyba wszyscy rozumieją).

W wyniku tych operacji chciałabym uzyskać przekroje modelu.

 

Proszę o pomoc (miłoby było gdyby ktoś wytłumaczył mi to krok po kroku albo odesłał do jakiegoś tutoriala)

 

Pozdrowienia

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznaczasz wszystkie polygony i slice albo slice plane, tniesz sobie na kawalki, pozniej, kazdy kawalek detach (czy tam deatach) i modelujesz wypelnienie

Napisano

przy slice plane zaznacz sobie split, wtedy bedziesz mial plasterki w osobnych elementach, latwiej troche Ci bedzie, potem mozesz przelaczyc sie na border, zaznaczyc wszystkie ctrl+a i zrobic Cap. jesli bedziesz chcial miec w osobnych obiektach te elementy, to mozesz jak pisal illy zrobic detach

Napisano

Na równomierne kawałki można zrobić to tak: stworzyć plane'a 1x1 tak, żeby obejmował wielkością cały model, potem używając menu > tools > spacing tool, rozmieścić jego kopie w równych odstępach na długości modelu. Przekonwertować jeden z nich na editable poly attachnąć pozostałe. Na tym etapie mam model i zestaw planów jako jeden obiekt. Zaznaczam model i Panel create > compound object > Boolean opcja Cut, wybieram plane'y tnące. Potem edytuję poszatkowany model poprawiając ewentualne błędy.

Napisano

trochę bardziej skomplikowany sposób ale możesz próbowac:

masz obiekt poly

zaznaczasz krawedzie i klikasz loop

dajesz chamfera

wciskasz ctrl i zmieniasz na poly

wciskasz shrink

wciskasz delete

teraz masz dwie polowy

zaznaczasz wszystkie poly na jednej polowie

klikasz detach

teraz włącz trzecią zakładkę poly ( takie kółko krzywe )

zaznacz otwór i wciśnij cap

 

gotowe, pozdrawiam

Napisano

po co piszecie mu coraz bardziej skomplikowane metody? gosc dopiero zaczyna i mieszacie mu niepotrzebnie. To jakis konkurs na najbardziej skomplikowane pociecie obiektu?

Napisano

illy: bardzo dobrze napisales

hkropinski: boolean to chyba nie jest najpowazniejsza i najprzydatniejsza metoda ;), wiem, Ty nie pisales o booleanie... Moze by gosc sie nauczyl na poczatku prostych metod. Zreszta niech sam napisze jak mu tam idzie to ciecie.

 

peace!

Napisano

ja tylko odnośnie "modelowania wypełnienia" . Wystarczy zaznaczyć krawędzie (jednym klikniecuem) i dać CAP.

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano

Witam,

 

Dziękuje wszystkim za rady i wskazówki. Jak już napisałam na poczatku dopiero teraz rozpoczelam przygode z 3ds. Udalo mi sie podzilic figure tak jak chcialam, skorzystalam z slice plane - slice. W sumie to bardzo latwe, no teraz to latwe jak sie wie jak.

 

sylka

Napisano

Nom, a zeby wiedziec jak to sie uzywa:

helpa

szukajki na forum

opcji "nowy temat" na forum

 

i to w takiej kolejnosci jak podalem

Napisano

i jak jesteśnowy to czesto zapisuj pliki - ale nie przez "save" bo w ten sposób nadpisujesz stary plik. Save powinno być fabrycznie blokowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności