Napisano 14 Styczeń 200619 l Może ktoś wie jak to zrobić (3d studio max)? Być może zadanie jest banalne, ale jestem zupełym laikiem. Chcę zrobić coś takiego: Mam jakiś model . Chcę go podzielić na plastry o jednakowej grubości . Tak aby później z tych plastrów powstała moja bryła (to tak jak z ogórkiem, mamy ogórek kroimy go na plasterki, po złożeniu znów mamy ogórka - dziwne porównanie, ale chyba wszyscy rozumieją). W wyniku tych operacji chciałabym uzyskać przekroje modelu. Proszę o pomoc (miłoby było gdyby ktoś wytłumaczył mi to krok po kroku albo odesłał do jakiegoś tutoriala) Pozdrowienia
Napisano 14 Styczeń 200619 l zaznaczasz wszystkie polygony i slice albo slice plane, tniesz sobie na kawalki, pozniej, kazdy kawalek detach (czy tam deatach) i modelujesz wypelnienie
Napisano 14 Styczeń 200619 l przy slice plane zaznacz sobie split, wtedy bedziesz mial plasterki w osobnych elementach, latwiej troche Ci bedzie, potem mozesz przelaczyc sie na border, zaznaczyc wszystkie ctrl+a i zrobic Cap. jesli bedziesz chcial miec w osobnych obiektach te elementy, to mozesz jak pisal illy zrobic detach
Napisano 14 Styczeń 200619 l Na równomierne kawałki można zrobić to tak: stworzyć plane'a 1x1 tak, żeby obejmował wielkością cały model, potem używając menu > tools > spacing tool, rozmieścić jego kopie w równych odstępach na długości modelu. Przekonwertować jeden z nich na editable poly attachnąć pozostałe. Na tym etapie mam model i zestaw planów jako jeden obiekt. Zaznaczam model i Panel create > compound object > Boolean opcja Cut, wybieram plane'y tnące. Potem edytuję poszatkowany model poprawiając ewentualne błędy.
Napisano 14 Styczeń 200619 l .ai, nie rozumiem, po co uzywac booleana skoro mozna prosciej, szybciej i bez psucia siatki to zrobic? moze czegos nie skumalem?
Napisano 14 Styczeń 200619 l trochę bardziej skomplikowany sposób ale możesz próbowac: masz obiekt poly zaznaczasz krawedzie i klikasz loop dajesz chamfera wciskasz ctrl i zmieniasz na poly wciskasz shrink wciskasz delete teraz masz dwie polowy zaznaczasz wszystkie poly na jednej polowie klikasz detach teraz włącz trzecią zakładkę poly ( takie kółko krzywe ) zaznacz otwór i wciśnij cap gotowe, pozdrawiam
Napisano 14 Styczeń 200619 l po co piszecie mu coraz bardziej skomplikowane metody? gosc dopiero zaczyna i mieszacie mu niepotrzebnie. To jakis konkurs na najbardziej skomplikowane pociecie obiektu?
Napisano 15 Styczeń 200619 l Chalek: może warto by gość zapoznawał się z coraz poważniejszymi i przydatniejszymi metodami???
Napisano 15 Styczeń 200619 l illy: bardzo dobrze napisales hkropinski: boolean to chyba nie jest najpowazniejsza i najprzydatniejsza metoda ;), wiem, Ty nie pisales o booleanie... Moze by gosc sie nauczyl na poczatku prostych metod. Zreszta niech sam napisze jak mu tam idzie to ciecie. peace!
Napisano 15 Styczeń 200619 l ja tylko odnośnie "modelowania wypełnienia" . Wystarczy zaznaczyć krawędzie (jednym klikniecuem) i dać CAP. pozdrawiam i życze powodzenia :)
Napisano 15 Styczeń 200619 l Witam, Dziękuje wszystkim za rady i wskazówki. Jak już napisałam na poczatku dopiero teraz rozpoczelam przygode z 3ds. Udalo mi sie podzilic figure tak jak chcialam, skorzystalam z slice plane - slice. W sumie to bardzo latwe, no teraz to latwe jak sie wie jak. sylka
Napisano 15 Styczeń 200619 l Nom, a zeby wiedziec jak to sie uzywa: helpa szukajki na forum opcji "nowy temat" na forum i to w takiej kolejnosci jak podalem
Napisano 15 Styczeń 200619 l i jak jesteśnowy to czesto zapisuj pliki - ale nie przez "save" bo w ten sposób nadpisujesz stary plik. Save powinno być fabrycznie blokowane.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto