Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Może ktoś wie jak to zrobić (3d studio max)?

 

Być może zadanie jest banalne, ale jestem zupełym laikiem.

Chcę zrobić coś takiego:

Mam jakiś model . Chcę go podzielić na plastry o

jednakowej grubości . Tak aby później z tych plastrów powstała moja

bryła (to tak jak z ogórkiem, mamy ogórek kroimy go na plasterki, po złożeniu znów mamy ogórka - dziwne porównanie, ale chyba wszyscy rozumieją).

W wyniku tych operacji chciałabym uzyskać przekroje modelu.

 

Proszę o pomoc (miłoby było gdyby ktoś wytłumaczył mi to krok po kroku albo odesłał do jakiegoś tutoriala)

 

Pozdrowienia

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznaczasz wszystkie polygony i slice albo slice plane, tniesz sobie na kawalki, pozniej, kazdy kawalek detach (czy tam deatach) i modelujesz wypelnienie

Napisano

przy slice plane zaznacz sobie split, wtedy bedziesz mial plasterki w osobnych elementach, latwiej troche Ci bedzie, potem mozesz przelaczyc sie na border, zaznaczyc wszystkie ctrl+a i zrobic Cap. jesli bedziesz chcial miec w osobnych obiektach te elementy, to mozesz jak pisal illy zrobic detach

Napisano

Na równomierne kawałki można zrobić to tak: stworzyć plane'a 1x1 tak, żeby obejmował wielkością cały model, potem używając menu > tools > spacing tool, rozmieścić jego kopie w równych odstępach na długości modelu. Przekonwertować jeden z nich na editable poly attachnąć pozostałe. Na tym etapie mam model i zestaw planów jako jeden obiekt. Zaznaczam model i Panel create > compound object > Boolean opcja Cut, wybieram plane'y tnące. Potem edytuję poszatkowany model poprawiając ewentualne błędy.

Napisano

.ai, nie rozumiem, po co uzywac booleana skoro mozna prosciej, szybciej i bez psucia siatki to zrobic? moze czegos nie skumalem?

Napisano

trochę bardziej skomplikowany sposób ale możesz próbowac:

masz obiekt poly

zaznaczasz krawedzie i klikasz loop

dajesz chamfera

wciskasz ctrl i zmieniasz na poly

wciskasz shrink

wciskasz delete

teraz masz dwie polowy

zaznaczasz wszystkie poly na jednej polowie

klikasz detach

teraz włącz trzecią zakładkę poly ( takie kółko krzywe )

zaznacz otwór i wciśnij cap

 

gotowe, pozdrawiam

Napisano

po co piszecie mu coraz bardziej skomplikowane metody? gosc dopiero zaczyna i mieszacie mu niepotrzebnie. To jakis konkurs na najbardziej skomplikowane pociecie obiektu?

Napisano

illy: bardzo dobrze napisales

hkropinski: boolean to chyba nie jest najpowazniejsza i najprzydatniejsza metoda ;), wiem, Ty nie pisales o booleanie... Moze by gosc sie nauczyl na poczatku prostych metod. Zreszta niech sam napisze jak mu tam idzie to ciecie.

 

peace!

Napisano

ja tylko odnośnie "modelowania wypełnienia" . Wystarczy zaznaczyć krawędzie (jednym klikniecuem) i dać CAP.

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano

Witam,

 

Dziękuje wszystkim za rady i wskazówki. Jak już napisałam na poczatku dopiero teraz rozpoczelam przygode z 3ds. Udalo mi sie podzilic figure tak jak chcialam, skorzystalam z slice plane - slice. W sumie to bardzo latwe, no teraz to latwe jak sie wie jak.

 

sylka

Napisano

Nom, a zeby wiedziec jak to sie uzywa:

helpa

szukajki na forum

opcji "nowy temat" na forum

 

i to w takiej kolejnosci jak podalem

Napisano

i jak jesteśnowy to czesto zapisuj pliki - ale nie przez "save" bo w ten sposób nadpisujesz stary plik. Save powinno być fabrycznie blokowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności