Napisano 21 Stycze艅 200619 l Witam, myslalem nad podlaczeniem ok 10 komputerow klasy P3 350 (ok40zl na allegro), ktore sluzyly by do renderingu, i teraz nasuwaja sie pytania czy bedzie to wydajne?, renderuje w vray, czy da sie wlaczyc servery sieciowe na linuxie(bo to wlasnie byloby zainstalowane na tych kompach)? moze ktos robil cos podobnego?
Napisano 21 Stycze艅 200619 l najpierw sie zastanow czy jest vray pod jakiegokolwiek UNIXa a potem co to jest 350mhz x 10 ? gdyby to bylo 10 x 1ghz to moze by sie oplacalo heh
Napisano 21 Stycze艅 200619 l a ile pr膮du to b臋dzie z偶era艂o. Jak pomiesi膮cu pracy non stop twego zestawu dostaniesz rachunek 200 (albo wi臋cej) to ci sie odechce.
Napisano 21 Stycze艅 200619 l problemem jest prad, wydzielanie ciep艂a (ogromne), musi byc jakas wentylacja, bo zapewne chcia艂bys, 偶eby one jakos blisko siebie sta艂y (fajnie wyglada, ale grzeje za mocno), akurat vray nie renderuje sieciowo animacji - i to jest problem. jedna klatke podzieli na siec, ale animki nie (sam czekam na zmiany). Troche probleme bedzie przyzwyczajenie sie do zarzadzania plikami , odpalanie zdalnych konsoli itp (bo vhyba nie planujesz 10 monitorow d otego ) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 21 Stycze艅 200619 l Witam, 10 komputerow klasy P3 350 (ok40zl na allegro), 400z艂 za mal膮 render farme, to niby fajnie, ale: - P3 350Mhz nie istnieje :P Najs艂absze P3 mia艂y 450Mhz. - ile one ramu maj膮? bo na 128 MB to chyba niewiele sie zmie艣ci a ka偶dy musi za艂adowa膰 cal膮 scene do renderowania (chyba 偶e sie myle). - jak ju偶 wspomnieli poprzednicy ka偶dy komp b臋dzie wydziala艂 ko艂o 100-150W ciep艂a, wi臋c razem to ju偶 ma艂y grzejnik. :) 聽 Razem te kompy daj膮 wydajno艣膰 jednego Athlona wypasionego, kt贸ry wprawdzie jest dro偶szy w zakupie, ale jak wspomnieli poprzednicy zaoszcz臋dzisz na rachunkach za pr膮d. 聽 Edycja: zapomnia艂em o sieci... Je艣li kompy nie maj膮 sieciuwek, to potrzebne b臋dzie: - 10 kart sieciowych x 20z艂 ka偶da = 200z艂 - kilkadziesi膮t netr贸w kabla sieciowego = kolejne kilkadziesi膮t z艂 - last but not least - 16 portowy switch, lub dwa 8 portowe = ok. 200 z艂. 聽 ...Zdecydowanie bierz lepszego proca. ;)
Napisano 21 Stycze艅 200619 l Autor dzieki za odpowiedzi; chyba jednak nie warto, zatanawiala mnie wydajnosc takiej 'budowli' :/ ale jest za duzo przeszkod aby to sprawdzic. 聽 P3 350Mhz nie istnieje :P Najs艂absze P3 mia艂y 450Mhz. Faktycznie zle spojrzalem:p
Napisano 21 Stycze艅 200619 l serwus ja bym poleca艂 zastanowa膰 si臋 nad innym rozwi膮zaniem - zamoiast 10 kompow, np, 3-4 , za to mocniejsze. no i fajnie by艂oby , gdyby艣 potem napisa艂 jakie rozwiazanie wybra艂es i jak sie to sprawuje :) 聽 pozdrawiam i zycze powodzenia
Napisano 21 Stycze艅 200619 l poza tym zastanawiam sie ile kompy mialby ramu, bo przy wiekszych scenkach moglby byc problem z odpaleniem renderingu, a nawet jakby poszedl to moglby isc wolno, nie samym procesorem rendering zyje.
Napisano 22 Stycze艅 200619 l - last but not least - 16 portowy switch, lub dwa 8 portowe = ok. 200 z艂. - mysle ze wiecej, ostatnio patrzylem to 16 kosztowala 350zl :) oczywiscie taki juz lepszy sprzet.聽 ...nie samym procesorem rendering zyje. - no w sumie rendering malo zyje procesorem, procesor to tak jak lozko, a ram jak woda. ( moze tylko tak mowie bo nigdy nie renderowalem z niczym gorszym niz Athlon 2800mhz - a on bardzo dobrze sie sprawuje) Za te 600z艂 (lekko liczac w sumie) to ja bym polecal 2x512ddr kingstony 400 na dual-chanelu ( no chyba ze masz mainbordda na sdd albo np: ddr2...) Ja mam 2x256 i sprawuja sie elegancko, mysle jednak ze przydalo by sie tak z 1-1,5 Gb ramu, do powazniejszych renderow.
Napisano 22 Stycze艅 200619 l Autor co do sprzetu, to mam athlona 64 3000 (939) i 2x 515. 聽 Ale i tak wydaje mi sie ze procesor odgrywa kluczowa role podczas renderingu, jego obciazenie jest za kazdym razem maksymalne, natomiast pamieci pozostaje sporo wolnej.
Napisano 22 Stycze艅 200619 l 聽 - no w sumie rendering malo zyje procesorem, procesor to tak jak lozko, a ram jak woda. 聽 聽 sorki, ale to oznacza ,偶e dalej wierzysz, 偶e ziemia jest p艂aska. Rendering to prawie wy艂膮cznie PROCESOR !!!!! . (poza specyficznymi sytuacjami jak np. displejsy - wtedy do znaczenia dochodzi ram). pozdrawiam i zyze powodzenia
Napisano 22 Stycze艅 200619 l Zrobcie sobie eksperyment: wyjmijscie wiekszosc ramu z kompa, zostawcie jakies 512, lub nawet 256 MB i puscie render sporej sceny z duzymi teksturami itd w duzej rodzielczosci minimum 4k w podstawie. W VRayu oczywiscie.
Napisano 23 Stycze艅 200619 l hehe chalek dobrze mowi. jakbys kannu wiedzial wiecej niz tylko to co pisza i zaglebilbys sie w temat to zmienilbys zdanie (moze). i sorki ale to oznacza tylko ze ty (hannu) ZYJESZ na plaskiej ziemi ;) dobra no offence. chodzi mi o to ze korzystajac z v-raya minimum to 2GB ramu a dopiero pozniej nie ma juz takiej duzej roznicy w czasie renderingu. 聽 a jezeli chodzi o renderfarm to wiecej z nim problemow niz pozytku. dwa razy bardziej wolalbym wydac 12k na jeden potezny komp niz na 4 slabe za 3k ... 聽 greets 聽 ps. poza tym "prawie" robi ogromna roznice prawda? :)
Napisano 23 Stycze艅 200619 l dok艂adnie tak jak wyzej. vray (albo raczej jego GI) jest bardzo pami臋cio偶erny. z do艣wiadczenia por贸wnuj膮c amd 1700 1gb, p4 2.8ghz 1gb i p4 3.0ghz 2gb, przy prostych scenach amd jest o po艂ow臋 wolniejszy od p4 a r贸偶nicy w czasie pomi臋dzy 2.8 i 3.0 nie wida膰. przy bardziej skomplikowanych scenach, np. gdy jest du偶o 艣wiate艂, du偶o materia艂贸w z glossy reflection, displacement, r贸偶nica pomi臋dzy p4 3.0 a 2.8 moze by膰 nawet dwukrotna a amd zacina si臋 na przygotowaniu do renderingu. 聽 btw m贸j p2 350 wydawa艂 si臋 by膰 o po艂ow臋 wolniejszy od amd 1700, ale to by艂o za czas贸w scanline'a :)
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto