Skocz do zawartości

Glu 3D pojedyncza kropla wody


michaelo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

do animacji pojedynczej kropli raczej ci nie potrzeba odrazu glua, a teksturki sie naklada tak samo jak na inne materialy. Moze opisz co chcialbys zrobic z ta kropla to wtedy ci bardziej moze moglbym pomoc. a tak wogole to masz na stronie aliena mnostwo darmowych videotutriali gdzie wszystko jest wyjasnione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz nowy system particle flow i deflector pod nim. Dodaj test do Particle Flow zwany Collision Spawn, do collision spawn dodaj deflector i ilość rządanych kropel rozpryskowych. Dodaj operator shape do pierwszego wątku (w którym jest collision spawn) z parametrem sphere i taki sam operator stwórz jako oddzileny wątek (kliknij na wolnej przestrzeni okna particle view, możesz je wywołać wciskając "6") z tym, że daj odpowiednio mniejszy size dla ksztatłu kuli. Połącz nowostworzony wątek z cypelkiem wystającym z testu Colliosion Spawn, stwórz na scenie grawitację (create -> space warps -> forces -> gravity), dodaj do obu wątków po operatorze FORCE i dodaj w nich stworzoną grawitację.

 

Stwórz obiekt blob mesh, dodaj do niego system cząsteczkowy, ustaw parametry blob mesha.

 

Włala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł jeszcze ciut dalej drogi Leru :) Jeżeli mamy ujęcie, w którym tak bardzo się koncentrujemy na kropli, przyglądamy się jej w dużym zbliżeniu i to ona gra pierwsze skrzypce, to potrzebujemy sporej kontroli. Trzeba się przyjrzeć dokładnie jak takie zjawisko wygląda.

Moim zdaniem warto połączyć cząsteczki z morfowaną geometrią. Ten cypelek aż się prosi żeby go z wyczuciem zanimować. Tak samo jak wszystkie większe krople z dużego rozprysku. Takie potraktowane 'Noisem'... jekko pracujące podczas lotu... bez materiału video zrobić takie ujęcie realistycznie może nie być łatwo.. choć każdemu się zdaje, że wie jak taki bryzg kropelkowy wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki leru ale nie zabradzo moge to poznajdywac

tam jest na pewno particle flow a nie snow ?? zapomniałem ze dodac ze lama jestem i potrzebuje opisu w jakich zakładkach co znaleźc

 

aha i mam maxa 6 ;] jesli to ma znaczenie a pewnie ma :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem ale sa bugi nie wiem coś jest źle bo zamiast kropli jest taki ciurek jakby wydłuzona ta kropla mocno i przelatuje przez deflector

 

 

ważny jest dla mnie ten deflector bo musi sie odbijać :]

 

bo zamiast ciurka potrafie zrobic tylko wiele kropli leca cych obok siebie (nadal nie wiem jak zrobic jedną :( ) poprzez zmiane rozmiarów emitera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc masz w załączniku obrazek, połączone odpowiednie screeny z funkcjami i ich ustawieniami. W scenie musisz tylko zrobić delfector (create panel -> space warps -> deflectors -> deflector) a nad nim źródło ParticleFlow (wciśnij 6, kliknij prawym na wolne miejsce i wybierz new -> particle systems -> empty flow i jeśli ustawisz wszystko tak jak tu pokazałem to powinno jako tako wyjść. Jesli chcesz, żeby to miało jakiś kształt to do każdego eventa dodaj operator SHAPE, daj mu parametr sphere z odpowiednią wielkością. Z panelu create panel -> compound objects wybierz blobmesh i przypisz mu system cząsteczkowy który zrobiłeś. Pobaw się jego parametrami i otrzymasz gluta którego możesz dowolnie zmienić. Przy odpowiednich parametrach zarówno wielkości sfery w particleflow (operator shape -> size) jak i samego blobmesha oraz odrobinie szczęscia można otrzymać coś jak woda. Niestety blob mesh jest raczej ograniczony :/

 

Polecam też http://www.max3d.pl/show.php?id=tut_video wideotutek PODSTAWY PARTICLE FLOW ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności