michaelo Napisano 31 Styczeń 2006 Napisano 31 Styczeń 2006 mam pytanko jak wykonac pojedyncza krople , cząstke wody spadająca , Kiedy ja próbuje zawsze mam strumień Jak nakłada sie texturki na te ciecze zrobione w glu ?? dzikei za pomoc ;]
SUPER_OkO Napisano 1 Luty 2006 Napisano 1 Luty 2006 do animacji pojedynczej kropli raczej ci nie potrzeba odrazu glua, a teksturki sie naklada tak samo jak na inne materialy. Moze opisz co chcialbys zrobic z ta kropla to wtedy ci bardziej moze moglbym pomoc. a tak wogole to masz na stronie aliena mnostwo darmowych videotutriali gdzie wszystko jest wyjasnione
TrojkaT Napisano 1 Luty 2006 Napisano 1 Luty 2006 michaelo texturke wody sie naklada tak jak na inne rzeczy :) a krople nie przesadzajmy ale glu to ci do tego nie potrzebne:)
michaelo Napisano 2 Luty 2006 Autor Napisano 2 Luty 2006 Co radzicie w takim razie chodzi mi o krople spadająca z góry i realistycznie rozbijająca sie o podłoże z efektem rozprysku :] Jak to wykonac??
Leru Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 stwórz nowy system particle flow i deflector pod nim. Dodaj test do Particle Flow zwany Collision Spawn, do collision spawn dodaj deflector i ilość rządanych kropel rozpryskowych. Dodaj operator shape do pierwszego wątku (w którym jest collision spawn) z parametrem sphere i taki sam operator stwórz jako oddzileny wątek (kliknij na wolnej przestrzeni okna particle view, możesz je wywołać wciskając "6") z tym, że daj odpowiednio mniejszy size dla ksztatłu kuli. Połącz nowostworzony wątek z cypelkiem wystającym z testu Colliosion Spawn, stwórz na scenie grawitację (create -> space warps -> forces -> gravity), dodaj do obu wątków po operatorze FORCE i dodaj w nich stworzoną grawitację. Stwórz obiekt blob mesh, dodaj do niego system cząsteczkowy, ustaw parametry blob mesha. Włala ;)
jaras Napisano 2 Luty 2006 Napisano 2 Luty 2006 Leru - rotfl :) włala ;) przeczytałem to jednym tchem i omało się nie udusiłem bo brakło mi powietrza p.s. "cypelek" r0x ;)
Kris_R Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Ja bym poszedł jeszcze ciut dalej drogi Leru :) Jeżeli mamy ujęcie, w którym tak bardzo się koncentrujemy na kropli, przyglądamy się jej w dużym zbliżeniu i to ona gra pierwsze skrzypce, to potrzebujemy sporej kontroli. Trzeba się przyjrzeć dokładnie jak takie zjawisko wygląda. Moim zdaniem warto połączyć cząsteczki z morfowaną geometrią. Ten cypelek aż się prosi żeby go z wyczuciem zanimować. Tak samo jak wszystkie większe krople z dużego rozprysku. Takie potraktowane 'Noisem'... jekko pracujące podczas lotu... bez materiału video zrobić takie ujęcie realistycznie może nie być łatwo.. choć każdemu się zdaje, że wie jak taki bryzg kropelkowy wygląda :)
Leru Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Masz absolutną rację Kris przyjacielu :) Moja wersja poniekąd uproszczona. Wiele, choćby w TV, widać przykładów subtelnego rozprysku kropli (reklama Dove). Refki przede wszystkim. np tu http://photron.com/gallery/gallery.cfm super extra efekt :)
michaelo Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 dzieki leru ale nie zabradzo moge to poznajdywac tam jest na pewno particle flow a nie snow ?? zapomniałem ze dodac ze lama jestem i potrzebuje opisu w jakich zakładkach co znaleźc aha i mam maxa 6 ;] jesli to ma znaczenie a pewnie ma :]
Leru Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 tak, napewno jest Particle Flow ale w liście systemów jest napisane PFlow. Też napewno jest w maxie 6
michaelo Napisano 4 Luty 2006 Autor Napisano 4 Luty 2006 zrobiłem ale sa bugi nie wiem coś jest źle bo zamiast kropli jest taki ciurek jakby wydłuzona ta kropla mocno i przelatuje przez deflector ważny jest dla mnie ten deflector bo musi sie odbijać :] bo zamiast ciurka potrafie zrobic tylko wiele kropli leca cych obok siebie (nadal nie wiem jak zrobic jedną :( ) poprzez zmiane rozmiarów emitera
Leru Napisano 6 Luty 2006 Napisano 6 Luty 2006 Ok więc masz w załączniku obrazek, połączone odpowiednie screeny z funkcjami i ich ustawieniami. W scenie musisz tylko zrobić delfector (create panel -> space warps -> deflectors -> deflector) a nad nim źródło ParticleFlow (wciśnij 6, kliknij prawym na wolne miejsce i wybierz new -> particle systems -> empty flow i jeśli ustawisz wszystko tak jak tu pokazałem to powinno jako tako wyjść. Jesli chcesz, żeby to miało jakiś kształt to do każdego eventa dodaj operator SHAPE, daj mu parametr sphere z odpowiednią wielkością. Z panelu create panel -> compound objects wybierz blobmesh i przypisz mu system cząsteczkowy który zrobiłeś. Pobaw się jego parametrami i otrzymasz gluta którego możesz dowolnie zmienić. Przy odpowiednich parametrach zarówno wielkości sfery w particleflow (operator shape -> size) jak i samego blobmesha oraz odrobinie szczęscia można otrzymać coś jak woda. Niestety blob mesh jest raczej ograniczony :/ Polecam też http://www.max3d.pl/show.php?id=tut_video wideotutek PODSTAWY PARTICLE FLOW ;) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się