Coruscant Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 Robię wszystko wg. tego tutka: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs158/index.php Niestety końcowy efekt jest całkiem inny :/ Mianowicie wszystkie cząsteczki robią się dużymi kulami co wygląda tragicznie :/ Jak to zmienić, żeby to normalnie wyglądało? P.S. A może ma ktoś ten tutek ukończony bo niestety download tam nie działa :(
Leru Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 możesz pokazać coś więcej ? Napisać coś więcej co i jak robisz ? Widać, że robisz to z AfterBurnem co by było raczej sensowne, żeby kule robiły się większe bo pewnie (zgodnie z tutkiem) po ogniu ma przyjść dym.
Coruscant Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 No cóż tutaj zrobiłem tak na szybko, nie bawiąc się zbytnio ustawieniami Afterburna, ale ostatnio 2 razy robiłem ten tutek zwracając uwagę nawet na najmniej znaczące pierdółki i było dokładnie tak samo jak tutaj :/ Te kule właśnie :/
Leru Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 może skala w tutku jest inna niż w Twojej scenie. Zmień początkową i końcową wartość sphere radius na większe? W zasadzie to tak chyba trzeba zrobić bo teraz te kulki nijak mają się do ognia czy dymu.
Coruscant Napisano 3 Luty 2006 Autor Napisano 3 Luty 2006 Sphere radius? Ale przecież ja tam żadnej kuli nie wstawiałem... więc gdzie mógłbym to zmienić?
Bacry Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 particle shape/ animation parameters tam ustawiasz wielkość cząsteczek afterburna. i zmień tło na jaśniejsze bo nie będziesz widział czarnego dymu.
Leru Napisano 3 Luty 2006 Napisano 3 Luty 2006 w ustawieniach AfterBurna, akurat ten system jest oparty na sferach (chodzi o ten obrazek http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs158/files/11.jpg ). Type jest ustawiony na sphere czyli takie są wstawiane w miejscu gdzie jest cząsteczka z systemu przypisanego do AB. Więc na samej górze masz określony początkowy i końcowy promień kuli. Poza tym, pobaw się opcjami samplowania cienia, falloff i step size. Cień światła można zmienić spokojnie na AB raytrace (efekt jest w sumie lepszy a niewiele dłużej się renderuje), wtedy samplowanie możesz zmniejszyć troszke (tymbardziej, że tak daleko od kamery jest wybuch). Falloff im mniejszy tym wiekszy jest kontrast wolumeryka, im większy tym kontrast mniejszy. Step size mówi jak często będzie w promienu kuli obliczane światło. Więc też im step size większy tym szybciej się renderuje ale i też gorszy efekt. Ponownie, kwestia dobrania parametru w zasadzie w zależności o odległości efektu od kamery. Jeśli masz takie wysokie density to step size warto obniżyć, jeśli małe density to step size warto podwyższyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się