Skocz do zawartości

animacja: Kolo


kingwins

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie zaczynam się bawić w animację i testuję Clotha z maxa8.

Poniżej zamieszczam moją pierwszą keyframe animację chodzenia.

Koleś to low poly wygładzony msmoothem.

Mam pytanko, czy jest szansa że szmata z Clotha będzie dobrze kolidować z obiektem? Zdarza mi się często przy niektorych ruchach że rozpędzona koszula przenika przez ciało kolesia :(

 

http://rapidshare.de/files/12853788/walk.avi.html

 

Poza tym, w maxie mam jakieś cholerne błędy, zapisałem animkę, otworzyłem ją ponownie i kolesiowi jakoś dziwnie się skręciła szyja, poprawiłem, zapisałem, otworzyłem i znowu to samo :o

 

to normalne?

 

inne pytanko, czy mając zachowane animki bipeda w formacie BIP mozna potem je łączyć? udało mi się załadować tylko jedną naraz.

 

i jeszcze: nie można animki bipeda rozciągnąć (spowolnić) w Dope Sheet, jest jakis inny sposob?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

chveti, bo kolo twardo stąpa po ziemi ;)

zmieniłem troche ten chód, szmata narazie nie lata bo to testy

http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=3OXK0H6091PL62T7FMWQZL1OOC

 

poniżej zrobiłem nieco inne odrywanie się nogi tylnej od ziemi (szybsze, wolniejsze)

http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=0PIMIY6WPGCJD0JUZ4V6GEYMVI

http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=33VM6NIA8DGT20C2GC8OTG3H2F

 

tu troche mniej buja barkami:

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=3EJH4BIQX8XSO1O85O6194ETBA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz bez obrazy, ale daj jakąś jedną animkę, bo za dużo ich tu nie wiem co ściągać i nie wiek którą komentować, ja tylko widziałem tą pierwszą, barki ruszały się tylko w jednej osi czyli Y a powiny w X jeszcze lub Z to samo bioderka kręgłosup też pracuje, pokaż render tego gostka, wraz ze szkieletem i pokaż chód samego szkieletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko FaNTOMAS, obejrzyj tylko te

http://s52.yousendit.com/d.aspx?id=0CPEMKINRNM3V1SVCBPMTIJSH5

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=3VW7GC7L5E6JJ0H6CCR1E88OJO

Zaznaczam że koleś nie idzie normalnie z założenia. Idzie wkurzony żeby dąć komuś za chwile w łeb.

 

No i.. to jest cykl, więc jak będę chciał to w docelowej animce mogę pozmieniać pozę przy każdym kroku i będzie naturalniej.

 

 

Wcześniej ramiona bujały się bardziej (pierwsza animka w wątku) ale źle to wyglądało, wkurzony koleś idzie sztywno, jest spięty, tak przynajmiej sobie to wyobrażam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, w tych animkach co widziałem to praca ramion jest wporządku, można by tam pracować jeszcze nad samą klatką piersiową, ale jest dobrze. Do puki nie spojżę od pasa w dół, zerowa praca bioder :/ tutaj masz wielki minus, biodra mają się ruszać przynajmniej w osi Y oraz X i Z, o czywiście to facet więc niech kręci tym z umiarem :) bo żeby nie wyszedł z tego jakiś ****ł (wiadomo co). Jak teraz dodasz ruch bioder to pomyśl otym że one nie ruszają się same z siebie tylko tak jakby ciągnie je noga, mam nadzieję że wiesz o co chodzi.

 

Pozdro i pracuj dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pan biegnie, animkę należy zapętlić.

http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=1FB8Y5986FV6Z2YV3D0E0ROVLH

 

ps

czy też tak macie że po zapisaniu pliku z animką, po jego otworzeniu pojawiają się błędy których nie było? mi się dziwnie szyja wygina, za każdym razem ją muszę prostować :/

 

z innej beczki, bawiłem się w wodę:

http://s52.yousendit.com/d.aspx?id=0V0XJFR3T03U72BWYGS9B0S504

robiłem Ripllem, ale za chiny nie mogę zrobić tego tak, żeby w końcowej fazie fale zanikały od środka na zewnątrz (znikają równomiernie wszystkie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności