Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, właśnie zaczynam się bawić w animację i testuję Clotha z maxa8.

Poniżej zamieszczam moją pierwszą keyframe animację chodzenia.

Koleś to low poly wygładzony msmoothem.

Mam pytanko, czy jest szansa że szmata z Clotha będzie dobrze kolidować z obiektem? Zdarza mi się często przy niektorych ruchach że rozpędzona koszula przenika przez ciało kolesia :(

 

http://rapidshare.de/files/12853788/walk.avi.html

 

Poza tym, w maxie mam jakieś cholerne błędy, zapisałem animkę, otworzyłem ją ponownie i kolesiowi jakoś dziwnie się skręciła szyja, poprawiłem, zapisałem, otworzyłem i znowu to samo :o

 

to normalne?

 

inne pytanko, czy mając zachowane animki bipeda w formacie BIP mozna potem je łączyć? udało mi się załadować tylko jedną naraz.

 

i jeszcze: nie można animki bipeda rozciągnąć (spowolnić) w Dope Sheet, jest jakis inny sposob?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

chveti, bo kolo twardo stąpa po ziemi ;)

zmieniłem troche ten chód, szmata narazie nie lata bo to testy

http://s54.yousendit.com/d.aspx?id=3OXK0H6091PL62T7FMWQZL1OOC

 

poniżej zrobiłem nieco inne odrywanie się nogi tylnej od ziemi (szybsze, wolniejsze)

http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=0PIMIY6WPGCJD0JUZ4V6GEYMVI

http://s38.yousendit.com/d.aspx?id=33VM6NIA8DGT20C2GC8OTG3H2F

 

tu troche mniej buja barkami:

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=3EJH4BIQX8XSO1O85O6194ETBA

Napisano

Postac sie rusza dosyc sztywno, pamietaj ze powinny wszystkie czesci ciala sie poruszac. Wprowadz jakis minimalny ruch miednicy, glowy, dodaj jeszcze zdecydowane ruchy ramion

Napisano
  • Autor

SUPER_OKO - obejrzyj poprzednie animki, tam się ruszało wszystko (barki, głowa) i ludze mówili że jest źle. W tych nowych też się wszystko rusza tylko delikatniej

Napisano

Wiesz bez obrazy, ale daj jakąś jedną animkę, bo za dużo ich tu nie wiem co ściągać i nie wiek którą komentować, ja tylko widziałem tą pierwszą, barki ruszały się tylko w jednej osi czyli Y a powiny w X jeszcze lub Z to samo bioderka kręgłosup też pracuje, pokaż render tego gostka, wraz ze szkieletem i pokaż chód samego szkieletu.

Napisano
  • Autor

spoko FaNTOMAS, obejrzyj tylko te

http://s52.yousendit.com/d.aspx?id=0CPEMKINRNM3V1SVCBPMTIJSH5

http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=3VW7GC7L5E6JJ0H6CCR1E88OJO

Zaznaczam że koleś nie idzie normalnie z założenia. Idzie wkurzony żeby dąć komuś za chwile w łeb.

 

No i.. to jest cykl, więc jak będę chciał to w docelowej animce mogę pozmieniać pozę przy każdym kroku i będzie naturalniej.

 

 

Wcześniej ramiona bujały się bardziej (pierwsza animka w wątku) ale źle to wyglądało, wkurzony koleś idzie sztywno, jest spięty, tak przynajmiej sobie to wyobrażam.

Napisano

A więc tak, w tych animkach co widziałem to praca ramion jest wporządku, można by tam pracować jeszcze nad samą klatką piersiową, ale jest dobrze. Do puki nie spojżę od pasa w dół, zerowa praca bioder :/ tutaj masz wielki minus, biodra mają się ruszać przynajmniej w osi Y oraz X i Z, o czywiście to facet więc niech kręci tym z umiarem :) bo żeby nie wyszedł z tego jakiś ****ł (wiadomo co). Jak teraz dodasz ruch bioder to pomyśl otym że one nie ruszają się same z siebie tylko tak jakby ciągnie je noga, mam nadzieję że wiesz o co chodzi.

 

Pozdro i pracuj dalej!

Napisano
  • Autor

ruszają się odrobinę, na osi ZX po Y to już chyba nie.

Dzięki, poekxperymentuję.

 

pozdrawiam

SK

Napisano
  • Autor

teraz pan biegnie, animkę należy zapętlić.

http://s53.yousendit.com/d.aspx?id=1FB8Y5986FV6Z2YV3D0E0ROVLH

 

ps

czy też tak macie że po zapisaniu pliku z animką, po jego otworzeniu pojawiają się błędy których nie było? mi się dziwnie szyja wygina, za każdym razem ją muszę prostować :/

 

z innej beczki, bawiłem się w wodę:

http://s52.yousendit.com/d.aspx?id=0V0XJFR3T03U72BWYGS9B0S504

robiłem Ripllem, ale za chiny nie mogę zrobić tego tak, żeby w końcowej fazie fale zanikały od środka na zewnątrz (znikają równomiernie wszystkie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności