Napisano 16 Luty 200619 l Wiem, ze moze i to lamerskie zapytanie, ale pytam bo za cholere nie wiem jak to zrobic. Chcialbym nalozyc sam napis na DGSowy material (np logo) i nie wiem jak wy.....rzucic tlo z tekstury. Laduje mi sie razem z jakims tam kolorem, ktorego w ogole nie chce....;) Jak mozecie to pomozcie. Pozdrawiam
Napisano 16 Luty 200619 l Napis powiniem być w 32 bitowym formacie TGA lub TIFF z kanałem alpha odpowiedzialnym za przezroczystość.
Napisano 16 Luty 200619 l mintrill: robilem juz tak... wymazalem cale tlo (do kratek ;)) zapisalem jako TIFFa i nie pomoglo. Mozliwe, ze zrobilem cos nie tak, sproboje jeszcze raz...:/ greg_jg: jezeli tak zrobie, to material nie bedzie przypadkiem przezroczysty?? Pozdrawiam
Napisano 16 Luty 200619 l Jeżeli tak zrobisz to będzie widoczny tylko napis (nie będzie widać obiektu, na który został nałożony - przy innych metodach jest to czasem widoczne) - to raz, a dwa cień będzie rzucał jedynie napis, a nie cały obiekt. Po trzecie możliwe będzie korzystanie z ustawień DGS`a. Tylko pamiętaj, by dobrze mapy poustawiać/zrobić.
Napisano 16 Luty 200619 l Hmmm.... Tylko ja bym chcial, zeby obiekt nie byl przezroczysty i zeby rzucal cien jako lity material. Ja chce na obiekt nalozyc jedynie sam napis... Marudze? ;))
Napisano 16 Luty 200619 l [klik] - dotyczy to mentala w Maya, ale w innych softach (bo pewnie uzywasz maxa?) powinno być podobnie.
Napisano 16 Luty 200619 l Jako że nie do końca jasne jest dla mnie co chcesz uzyskać (bo z tego co piszesz trudno coś wywnioskować) zrobiłbym materiał typu blend z napisem jako maską przejścia. Wtedy dowolnie możesz sterować materiałem napisu i obiektu jednocześnie.
Napisano 16 Luty 200619 l Tak, uzywam maxa. Chodzi mi konkretnie o DGSowy material Hynol... Juz spiesze z dalszym wyjasnianiem: mam nastepujaca teksturke: przerobilem ja troche: i dzieki temu uzyskalem srebne logo prawie takie jak chcialem ;): Tylko chodzi o co...;) Chcialbym nalozyc na dane poligony sam napis bez zadnego tla. W tym przypadku to przeskoczylem. Ale pomyslalem sobie, ze taka umiejetnosc moze sie przydac i dlatego prosze was o pomoc. Mam nadzieje, ze teraz wyjasnilem moj problem w miare jasno... Z gory dziekuje, pozdrawiam!
Napisano 17 Luty 200619 l Rozumie że chcesz aby reszta obiektu (polygony bez napisu) miały kolor zdefiniowany w materiale DGS? Czy może żeby były przezroczyste? W pierwszym przypadku użyj maski która będzie alfą napisu, w drugim zrób matriał blend DGS/Przezroczysty z alfą napisu jako blendem.
Napisano 17 Luty 200619 l Tak dokladnie chodzi mi o ten pierwszy przypadek. A jak konkretnie to zrobic? tzn. ustawic maske z kanalem alfa?
Napisano 17 Luty 200619 l Nie koniecznie. Można, ale trzeba pare myków dodatkowych wykonać w opcjach tekstury. Przygotuj sobie po prostu teksture która w RGB będzie wyglądać jak alfa dla twojego napisu i loga i wstaw ją jako maske. A w bitmape załaduj napis. Jeszcze sobie dzisiaj sprawdze czy faktycznie to działa z DGSem bo nie robiłem tego z mentalem jeszcze.
Napisano 17 Luty 200619 l Oj - sposób który podałem nie działa tak jak zakładałem :(. Więc proponuje zrobić tak - materiał blend. Do jednego slotu ładujemy DGSa z teksturą napisu i ustawieniami jakie potrzebujemy, do drugiego ładujemy DGSa z materiałem tła. Do maski ładujemy "alfe" napisu - tak już będzie na pewno dobrze.
Napisano 17 Luty 200619 l Nie wierze na slowo, bede musial sam sprawdzic...;) Ale na pewno sprobuje i w ten sposob dzieki wielkie i mam nadzieje, ze to sie uda. Tak, czy siak dam znac. Pozdrawiam wszystki pomocnikow, thx...;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto