Skocz do zawartości

Tekstura napisu na DGSie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość George82
Napisano

Wiem, ze moze i to lamerskie zapytanie, ale pytam bo za cholere nie wiem jak to zrobic. Chcialbym nalozyc sam napis na DGSowy material (np logo) i nie wiem jak wy.....rzucic tlo z tekstury. Laduje mi sie razem z jakims tam kolorem, ktorego w ogole nie chce....;) Jak mozecie to pomozcie. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość George82
Napisano

wlasnie o to chodzi, ze nie chce zadnego koloru, tylko sam napis...

Gość George82
Napisano

mintrill: robilem juz tak... wymazalem cale tlo (do kratek ;)) zapisalem jako TIFFa i nie pomoglo. Mozliwe, ze zrobilem cos nie tak, sproboje jeszcze raz...:/

 

greg_jg: jezeli tak zrobie, to material nie bedzie przypadkiem przezroczysty??

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeżeli tak zrobisz to będzie widoczny tylko napis (nie będzie widać obiektu, na który został nałożony - przy innych metodach jest to czasem widoczne) - to raz, a dwa cień będzie rzucał jedynie napis, a nie cały obiekt. Po trzecie możliwe będzie korzystanie z ustawień DGS`a.

 

Tylko pamiętaj, by dobrze mapy poustawiać/zrobić.

Gość George82
Napisano

Hmmm.... Tylko ja bym chcial, zeby obiekt nie byl przezroczysty i zeby rzucal cien jako lity material. Ja chce na obiekt nalozyc jedynie sam napis... Marudze? ;))

Gość George82
Napisano

wlasnie renderuje... Podrzuce wam jutro... Do zobaczenia...;)

Napisano

Jako że nie do końca jasne jest dla mnie co chcesz uzyskać (bo z tego co piszesz trudno coś wywnioskować) zrobiłbym materiał typu blend z napisem jako maską przejścia. Wtedy dowolnie możesz sterować materiałem napisu i obiektu jednocześnie.

Gość George82
Napisano

Tak, uzywam maxa. Chodzi mi konkretnie o DGSowy material Hynol...

Juz spiesze z dalszym wyjasnianiem:

 

mam nastepujaca teksturke:

 

lacostelogo0bt.gif

 

przerobilem ja troche:

 

lacostelogo23zu.gif

 

i dzieki temu uzyskalem srebne logo prawie takie jak chcialem ;):

 

lacoste32ak.jpg

 

Tylko chodzi o co...;)

Chcialbym nalozyc na dane poligony sam napis bez zadnego tla. W tym przypadku to przeskoczylem. Ale pomyslalem sobie, ze taka umiejetnosc moze sie przydac i dlatego prosze was o pomoc. Mam nadzieje, ze teraz wyjasnilem moj problem w miare jasno... Z gory dziekuje, pozdrawiam!

Napisano

Rozumie że chcesz aby reszta obiektu (polygony bez napisu) miały kolor zdefiniowany w materiale DGS? Czy może żeby były przezroczyste? W pierwszym przypadku użyj maski która będzie alfą napisu, w drugim zrób matriał blend DGS/Przezroczysty z alfą napisu jako blendem.

Gość George82
Napisano

Tak dokladnie chodzi mi o ten pierwszy przypadek. A jak konkretnie to zrobic? tzn. ustawic maske z kanalem alfa?

Napisano

Nie koniecznie. Można, ale trzeba pare myków dodatkowych wykonać w opcjach tekstury. Przygotuj sobie po prostu teksture która w RGB będzie wyglądać jak alfa dla twojego napisu i loga i wstaw ją jako maske. A w bitmape załaduj napis. Jeszcze sobie dzisiaj sprawdze czy faktycznie to działa z DGSem bo nie robiłem tego z mentalem jeszcze.

Gość George82
Napisano

ok.. poki co dzieki. ;)

Napisano

Oj - sposób który podałem nie działa tak jak zakładałem :(. Więc proponuje zrobić tak - materiał blend. Do jednego slotu ładujemy DGSa z teksturą napisu i ustawieniami jakie potrzebujemy, do drugiego ładujemy DGSa z materiałem tła. Do maski ładujemy "alfe" napisu - tak już będzie na pewno dobrze.

Gość George82
Napisano

Nie wierze na slowo, bede musial sam sprawdzic...;) Ale na pewno sprobuje i w ten sposob dzieki wielkie i mam nadzieje, ze to sie uda. Tak, czy siak dam znac. Pozdrawiam wszystki pomocnikow, thx...;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności