Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wiem, ze moze i to lamerskie zapytanie, ale pytam bo za cholere nie wiem jak to zrobic. Chcialbym nalozyc sam napis na DGSowy material (np logo) i nie wiem jak wy.....rzucic tlo z tekstury. Laduje mi sie razem z jakims tam kolorem, ktorego w ogole nie chce....;) Jak mozecie to pomozcie. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wlasnie o to chodzi, ze nie chce zadnego koloru, tylko sam napis...

Napisano

Napis powiniem być w 32 bitowym formacie TGA lub TIFF z kanałem alpha odpowiedzialnym za przezroczystość.

Napisano

mintrill: robilem juz tak... wymazalem cale tlo (do kratek ;)) zapisalem jako TIFFa i nie pomoglo. Mozliwe, ze zrobilem cos nie tak, sproboje jeszcze raz...:/

 

greg_jg: jezeli tak zrobie, to material nie bedzie przypadkiem przezroczysty??

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeżeli tak zrobisz to będzie widoczny tylko napis (nie będzie widać obiektu, na który został nałożony - przy innych metodach jest to czasem widoczne) - to raz, a dwa cień będzie rzucał jedynie napis, a nie cały obiekt. Po trzecie możliwe będzie korzystanie z ustawień DGS`a.

 

Tylko pamiętaj, by dobrze mapy poustawiać/zrobić.

Napisano

Hmmm.... Tylko ja bym chcial, zeby obiekt nie byl przezroczysty i zeby rzucal cien jako lity material. Ja chce na obiekt nalozyc jedynie sam napis... Marudze? ;))

Napisano

wlasnie renderuje... Podrzuce wam jutro... Do zobaczenia...;)

Napisano

Jako że nie do końca jasne jest dla mnie co chcesz uzyskać (bo z tego co piszesz trudno coś wywnioskować) zrobiłbym materiał typu blend z napisem jako maską przejścia. Wtedy dowolnie możesz sterować materiałem napisu i obiektu jednocześnie.

Napisano

Tak, uzywam maxa. Chodzi mi konkretnie o DGSowy material Hynol...

Juz spiesze z dalszym wyjasnianiem:

 

mam nastepujaca teksturke:

 

lacostelogo0bt.gif

 

przerobilem ja troche:

 

lacostelogo23zu.gif

 

i dzieki temu uzyskalem srebne logo prawie takie jak chcialem ;):

 

lacoste32ak.jpg

 

Tylko chodzi o co...;)

Chcialbym nalozyc na dane poligony sam napis bez zadnego tla. W tym przypadku to przeskoczylem. Ale pomyslalem sobie, ze taka umiejetnosc moze sie przydac i dlatego prosze was o pomoc. Mam nadzieje, ze teraz wyjasnilem moj problem w miare jasno... Z gory dziekuje, pozdrawiam!

Napisano

Rozumie że chcesz aby reszta obiektu (polygony bez napisu) miały kolor zdefiniowany w materiale DGS? Czy może żeby były przezroczyste? W pierwszym przypadku użyj maski która będzie alfą napisu, w drugim zrób matriał blend DGS/Przezroczysty z alfą napisu jako blendem.

Napisano

Tak dokladnie chodzi mi o ten pierwszy przypadek. A jak konkretnie to zrobic? tzn. ustawic maske z kanalem alfa?

Napisano

Nie koniecznie. Można, ale trzeba pare myków dodatkowych wykonać w opcjach tekstury. Przygotuj sobie po prostu teksture która w RGB będzie wyglądać jak alfa dla twojego napisu i loga i wstaw ją jako maske. A w bitmape załaduj napis. Jeszcze sobie dzisiaj sprawdze czy faktycznie to działa z DGSem bo nie robiłem tego z mentalem jeszcze.

Napisano

ok.. poki co dzieki. ;)

Napisano

Oj - sposób który podałem nie działa tak jak zakładałem :(. Więc proponuje zrobić tak - materiał blend. Do jednego slotu ładujemy DGSa z teksturą napisu i ustawieniami jakie potrzebujemy, do drugiego ładujemy DGSa z materiałem tła. Do maski ładujemy "alfe" napisu - tak już będzie na pewno dobrze.

Napisano

Nie wierze na slowo, bede musial sam sprawdzic...;) Ale na pewno sprobuje i w ten sposob dzieki wielkie i mam nadzieje, ze to sie uda. Tak, czy siak dam znac. Pozdrawiam wszystki pomocnikow, thx...;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności