kudzawa Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 Elu Jakie są róznice pomiędzy tymi formatami? pzdr
xeav Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 .max- plik sceny 3ds maksa .3ds- plik zawierający najczęściej pojedyncze modele, które można importować i eksportować do sceny (3ds max) .obj- to co .3ds używany przez program Alias Maya
piotrek Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 obj nie tylko przez Maya - dość popularny format używany przez chyba większośc programów do 3D: Alias Maya, Autodek 3ds max, SideF/X Houdini etc.
xeav Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 ale chyba przez may...tzn wavefront stworzony? btw. chyba xsi też używa tego formatu jako podstawowego do im/ex?
Hynol Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 Różnica jest troszke większa - max trzyma o wiele więcej informacji w stosunku do 3DSa który to był natywnym formatem dla dosowej wersji 3DStudio. Tym samym obcina sporą ilość informacji w stosunku do pliku typu max - szczegóły są zawarte w dokumentacji.
piotrek Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 Formaty takie jak obj czy 3ds są przeznaczone do opisu brył geometrycznych, w plikach tych nie zachowasz ustawień sceny tak jak np. w max, ponieważ nie do tego służy. Obj jest rzeczywiście firmy wavefront, z której to uformował się obecny Alias
Bacry Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 pamiętam, że dawno temu w czasach amigi rozszeżenie .obj miały obiekty tworzone w programie Imagine :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się