Napisano 17 Luty 200619 l .max- plik sceny 3ds maksa .3ds- plik zawierający najczęściej pojedyncze modele, które można importować i eksportować do sceny (3ds max) .obj- to co .3ds używany przez program Alias Maya
Napisano 17 Luty 200619 l obj nie tylko przez Maya - dość popularny format używany przez chyba większośc programów do 3D: Alias Maya, Autodek 3ds max, SideF/X Houdini etc.
Napisano 17 Luty 200619 l ale chyba przez may...tzn wavefront stworzony? btw. chyba xsi też używa tego formatu jako podstawowego do im/ex?
Napisano 17 Luty 200619 l Różnica jest troszke większa - max trzyma o wiele więcej informacji w stosunku do 3DSa który to był natywnym formatem dla dosowej wersji 3DStudio. Tym samym obcina sporą ilość informacji w stosunku do pliku typu max - szczegóły są zawarte w dokumentacji.
Napisano 17 Luty 200619 l Formaty takie jak obj czy 3ds są przeznaczone do opisu brył geometrycznych, w plikach tych nie zachowasz ustawień sceny tak jak np. w max, ponieważ nie do tego służy. Obj jest rzeczywiście firmy wavefront, z której to uformował się obecny Alias
Napisano 17 Luty 200619 l pamiętam, że dawno temu w czasach amigi rozszeżenie .obj miały obiekty tworzone w programie Imagine :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto