Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rozumiem ze chodzi ci o aliasing (schodkowanie). a wiec jest w frglobals opcja texture_antialiase, wlaczenie jej wydluza niemilosiernie rendering ale caly obrazek bedzie niesamowicie przefiltrowany (chociaz moga wystapic problemy np. przy szkle).

inne opcje w frglobals to ray treshold, im mniejszy tym dokladniejsze odbicia i blur error, tak samo (ale dziala tylko gdy stosujesz glossy reflections).

teraz zakladka finalrender parameters w materiale:

mozesz tez lekko rozmyc odbicia (blur reflection ust. na bardzo malo np. 0.1), albo zwiekszyc min/max sampling w ustawieniach reflection.

byc moze ze jeszcze by sie cos znalazlo (chociazby ustawienie antialiasingu w maxie na bardziej rozmywajacy np area zamiast catmull-rom\'a; albo ustawienie bucket-renderingu zamiast scanline\'a i podwyzszeniu min/max samples w frglobals)

 

 

dla zachety: mala chromowana kulka, czyli szybki test - hdri + global illumination + glossy reflections, bez zadnych swiatel, czas renderu: 4 min.; bez glossy refl. 50 sek.

duron 1 gig, 128 ram

 

hdritest1.jpg

 

Napisano

Pomocy ! Zrobilem soba scenke z uzyciem HDRi, wszystko spoko ekstra, ale przy renderowaniu np. na Chromowych kulach iwdac niedokladnosc w nalozeniu mapy HDRI na ta \'sphere\' na okolo sceny - zalaczam linka:

 

http://www.lo.miechow.net.pl/hdri.jpg

 

Niech ktos mi powie jak to nalozyc tak zeby ladnie przylegalo do siebie (bez tej czarnej plamy) - ten problem mam z KAZDA mapa HDRI ..

Napisano

mapa hdri powinna:

- byc ustawiona jako bitmapa hdr w environment,

- mapowanie: spherical (tylko dla map panoramicznych, inne mapy hdri typu sfotografowana chromowana kula powinna byc w programie hdrshop przekonwertowana na panoramiczna)

-output ustawione na hdr

-w scenie powinno znajdowac sie co najmniej jedno swiatlo( moze byc wylaczone) zeby wylaczyc swiatla domyslne

- plugin splutterfisha (to ci od brazila) wczytujacy mapy hdr powinien byc odinstalowany, bo kloci sie z tym finalowskim

 

i tyle.

Napisano

jak odróżnić mapę panoramiczną od innej - czy mapa outside.hdr (standartowa mapa dostarczana z FR\'em) jest panoramiczna?

 

i jeszcze jedno - czy hdrshop jest darmowym programem?

 

z góry dzięki za info

Napisano

outside.hdr to tzw. light probe, poznasz po tym, ze ten obrazek jest kolem (na zewnatrz tego kola sa czarne obszary). trzeba to przerobic programem hdrshop, ktory jest darmowy. jak bedziesz juz mial hdrshop-a to wczytaj ten obrazek, wybierz image->panorama->panoramic transformations.

w source image wybierz light probe, w destination latitude/longitude i kliknij ok. hdrshop utworzy ci obrazek panoramiczny (czyli po prostu tak jakbys stanal w miejscu i zrobil kilkanascie zdjeci wokol jednej osi, a pozniej te zdjecia skleil w jedno: czyli lewy koniec obrazka jest poczatkiem prawego konca i odwrotnie).

 

cover angle zostawilem standardowy dla fr 1.3, czyli 250. warto na jednej scenie poeksperymentowac z tym parametrem zeby zobaczyc jak dziala (oczywiscie reuse solution musi byc wylaczone! tak samo jak przy zmianie exposure mapy hdri)

Napisano

ok jeszcze jeden tips do pozbycia sie aliasingu na refleksach: jak pisalem juz w fr globals jest Texture AA. pisalem ze jest baaardzo zwalnia rendering i jest to prawda, ale mozna nieco przyspieszyc to: dwa spinnery (max/min samples) nad texture aa sluza oprocz do antialiasingu dof-a takze do sterowania dokladnoscia texture aa. mozna te dwa ustawienia ze standardowych obnizyc, i to bardzo! na zalaczonym testowym obrazku (wiem, szklo jest do dupy, ale to w koncu tylko test :) ) ustawilem min/max na 5/15 i ray threshold na 2,0. refleksy i refrakcje ladnie sie zlewaja z reszta obrazka, niestety z wyjatkiem czesci raczki - mysle ze wystarczy zwiekszyc samples. inna sprawa ze aliasing pojawia sie tutaj tylko w miejscach, gdzie w refleksach styka sie odbijane tlo (mapka hdri) z wymodelowana podloga - byc moze to jest przyczyna aliasingu.

hdritest3.jpg

Napisano

panowie mam pytanie na temat hdri :)

ogolnie to wiem co to jest, do czego sluzy poza robieniem fajnych metalicznych kulek za bardzo nie wiem ;) i najwazniesjze gdzies na necie natknalem sie na stronke o hdri i tem bylo opisane jak to robic - kupic kulke w sklepie spfotografowac odpowiedni czas naswietlania, co najmniej 5 roznych zdjec i pomoc calej ekipy z NASA :)

czy nie da sie tego jakos zrobic \'po ludzku\'

np [przeksztalcic jakos zwykle bitmapy ( nie bardzo mi sie usmiecha kombinowac kule i ja gdzies na dworze fotografowac :))

pozdrawiam

 

Napisano

sorki za moze troche glupiego posta, ale jestem modemowcem i juz od godziny szukam tego programu i nie moge go znalezc, jezeli ktos moglby mi pomoc to bylbym wielce wdzwieczny :D

 

z gory THX

Napisano

Doszedlem chyba do najprostrzego i najszybszego sposobu na \"bezzebne odbicia\" to supersampling w edytotrze materialow. Ustawiamy : enable sampler i to wszystko! najszybciej chodzi na \"max 2,5 star\" i git! Jak ktos chce ladniej to mamy do wyboru znacznie wiecej enginow, nawet FR. Zycze jadnych odbic! nara

Napisano

No Piotrek. Faktycznie widac to po odpowiedziach na moim forum ,że znasz się ne rzeczy. Cieszy mnie rowniez fakt ze starasz sie tez pomagac innym :)

Jezeli chcesz to nie ma sprawy - mozesz stworzyc jakis artykul na temat HDRI a ja go umieszcze na stronie...

 

Właśnie stworzyłem dział HDRI także drogra otwarta ...

 

Niedlugo posty na forum bedzie mozna zapisywac i udostepniac jako tutoriale :))

Napisano
Originally posted by Adek

No Piotrek. Faktycznie widac to po odpowiedziach na moim forum ,że znasz się ne rzeczy. Cieszy mnie rowniez fakt ze starasz sie tez pomagac innym :)

Jezeli chcesz to nie ma sprawy - mozesz stworzyc jakis artykul na temat HDRI a ja go umieszcze na stronie...

 

Właśnie stworzyłem dział HDRI także drogra otwarta ...

 

Niedlugo posty na forum bedzie mozna zapisywac i udostepniac jako tutoriale :))

 

czemu nie, moge napisac co wiem o hdri ;)) na razie probuje cos stworzyc na Twoj konkurs, takze czasu przez nast. 2 tygodnie miec nie bede :(

Napisano

hej,

 

bardzo mnie to cieszy. Konkurs prawdopodobnie zostanie przedłużony jeszcze o miesiąc ze względu na BARZDO mała liste osob bioroacych udzial. Ale jest to jeszcze nieoficjalna informacja. Jezeli tak sie stanie poinformuje o tym w newsach.

 

pozdr. - Adek

Napisano
Originally posted by Adek

hej,

 

bardzo mnie to cieszy. Konkurs prawdopodobnie zostanie przedłużony jeszcze o miesiąc ze względu na BARZDO mała liste osob bioroacych udzial. Ale jest to jeszcze nieoficjalna informacja. Jezeli tak sie stanie poinformuje o tym w newsach.

 

pozdr. - Adek

 

mnie by to bardzo urzadzalo ;)

Napisano

No to juz jest informacja oficjalna. Termin wysylania zostal przesuniety o miesiac. Co do HDRI to tez przeprowadzilem male testy ale przy jasnym oswietleniu (jasnych materialach) pojawiaja sie takie nieprzyjemne plamy. Pewnie musze podkrecic Min i Max Samples chociaz te mam teraz na 25 i 250 ...

 

Test1. Bardzo ciemny wiec uwaga ...

 

 

hdr1test_adek.jpg

 

Test2. Jasno ale plamy ...

 

 

hdr2test_adek.jpg

 

Testy robilem na szybko 5min roboty + 2x4min rendering :) ...

 

a d e k

 

Napisano

Adek spokojnie dla takiej \"scenki\" mozesz obnizyc sample do 10/100 i podrasowac rh-rays, powiedzmy 200-300. A ten drugi obrazek wyglada tak jakby mial za malo rh-rays albo/i zbyt male HDRi Cover Angle (wg mnie nie powinno byc nizsze niz 300)

Napisano

rh rays mam na 256 wiec RH Rays to nie to ... ale HDRI Cover Angle sie nie bawilem (jest ustawienie standardowe wiec nie wiem jakie). Wróce do domku to to sprawdze i sie pobawie ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności