Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam wszystkich. od parunastu dni probuje tak ustawic renderera (vray) aby swiatlo wygladalo jak najbardziej naturalnie. chce w scenie uzyskac efekt wpadajacego przez okno bardzo jasnego swiatla slonecznego ktore oswietlac bedzie pare rzeczy stojacych na stole. na razie to wszystko robocze elementy. w scenie zrodlem swiatla jest tylko mapa hdri. wlaczone gi i caustic. do tego dosc mocno podniesione wartosci w radiosity. udalo mi sie w koncu uzyskac efekt w miare gladki. bez duzych szumow. i tak scena renderowala sie prawie 10h. po pracy ustawiam scene a pozniej do rana sie renderuje :) prosze o krytyke :) co mozna jeszcze ze swiatlem dopiescic? szklo to standardowy glass z vraymat. zmienilem troche diffuse ale w scenie nic to nie dalo za to jakies szumy sie na szkle pojawily. czy to mogla byc przyczyna?

pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wstaw za okno vray light + direct light, ustaw first bounce na irr map, second light cache, color mapping na exponential

Napisano

probowalem juz tego. ale gdy do hdri dodawalem swiatlo to obraz wychodzil totalnie przejaskrawiony. ale fakt - nie ustawialem paremetrow tak jak napisales. moze to cos da.

dzieki za odpowiedz.

Napisano

po co ci caustyka, szklo itp teraz.. najpierw dopracuj swiatlo a materialy daj na sam koniec jak juz bedziesz chcial final rendera zrobic .. reszta to co xeav samo hdri nie nadaje sie do oswietlania

Napisano

szklo i caustyka to tak na probe. jasne ze nie bede ich do samego konca umieszczal bo mi zycia nie starczy na rendering jak jeszcze dojdzie sporo obiektow :)

poeksperymentuje z takimi ustawieniami jakie mi podaliscie.

jeszcze raz dzieki za pomoc.

Napisano

W zasadzie zacznijmy od pytania po co ci w tej scenie HDRI? niewiele ci wnosi bo większość odbić jest z wnętrza pomieszczenia a i tak zawsze możesz ustawić enviroment map. Zrób zwykłe GI +direct light, liczyć się będzie o wiele szybciej a efekt powinien być lepszy bo słoneczne światło dało by ci praktycznie zupełnie ostre cienie których za pomocą hdri nie uzyskasz, a przynajmniej nie przy rozsądnym czasie renderingu. Poświęcanie 10h na prewkę mija się z celem.

Napisano

aby owietlać scene samym HDRI musisz je tak przygotowaz zeby rzeczywiscie hdri spełniało swoją rolę. Sceny takie zazwyczaj mają tylko dwie ściany a reszta jest odsłonięta (specjalnie dla mapki hdri)

Napisano

do tej pory nie uzywalem hdri. to mial byc wlasciwie taki sprawdzian co moze wyjsc po zastosowaniu tej mapy. ale juz widze ze moj zamysl moze nie dac dosc realistycznego efektu. a szkoda bo myslalem ze to rozwiaza moje problemy bo... ze swiatlami zawsze mam cos nie tak. w sumie wszystko na miejscu a nie udaje mi sie uzyskac efektu naturalnego swiatla. zawsze to jest takie sztuczne. najgorzej w rogach pomieszczen. to nie jest takie miekkie cieple swiatlo jak widac u niektorych w pracach.

w tym jeszcze musze sie ostro podciagnac.

Napisano

chyba nie mam wylaczonego. od niedawna uzywam vraya i jeszcze go do konca nie rozgryzlem. nawet bez hdri a tylko z wlaczonym radiosity wszystko liczy sie niemilosiernie dlugo. i takich prob za duzo fizycznie nie da sie zrobic bo spac tez trzeba kiedys :)

sprobuje cos na szybko dzisiaj zmontowac juz bez hdri i jak sie wyrobie to wrzuce jutro.

a do tego jeszcze moj angieslski jest dosc kulawy i zrozumiec co pisza o ustawieniach ciezko jest.

Napisano

bo wtedy wlasnie nie mam efektu tak sztucznie ciemnych rogow pomieszczen. naturalniej to wygladalo. ale teraz dostalem sporo nowych informacji i musze je przetestowac. ty nie uzywasz radiosity? tak jak pisalem wczesniej swiatlo to moj "najwiekszy wrog" i tylko tak udawalo mi sie go ulagodzic :)

najgorsze jest to ze jestem samouk i nikt ze znajomych nie zajmuje sie maxem. tak ze nawet nie ma mi kto spojrzec na moj model i pozmieniac parametrow jak cos nie wychodzi...

  • Sad 1
Napisano

posiedzialem wczoraj troche i probowalem poustawic swiatla tak jak mi doradzaliscie ale... nie ma to takiego efektu o jaki mi chodzilo. zdecydowanie najbardziej nromalne swiatlo uzyskalem poprzez mape hdri.

oto kilka prob.

a vraylight wstawiony za okno naklada mi cienie w innym miejscu niz targetdirect. i nic nie wyglada tak jak powinno. musialbym zobaczyc u kogos podobnie oswietlona scene zeby zrozumiec gdzie robie blad.

i jeszcze wrzucam plik maxowy. bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos go obejrzal i powiedzial co jest tam nie tak.

pozdrawiam.

Napisano

pozmnieniałem kilka unstawień i wyszło jak wyszło :)

 

w scenie do finalnego renderingu trzeba jeszcze zwiększyć irrmapę na hi lub very hi, light cache na ok 2000-3000 i może nieco global subdivs

Napisano

naprawde bardzo dziekuje :)

zobacze w domu co zmienilo sie w parametrach i moze juz teraz bede wiedzial na przyszlosc jak i co ustawiac.

a pracke jak beda postepy postaram sie wrzucac.

tylko ze teraz bedzie trudniej bo wraca dziewczyna z urlopu i znowu zacznie marudzic ze za dlugo przed komputerem siedze... :)

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności