Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam 9 dni temu zamieszczalem moj pierwszy model na tym forym. Teraz modeluje nastepny przestawiam narazie noge. Jak juz mowilem obcuje 9 dni z 3d maxem i prosze o wyruzumialosc. Mam klopoty z detalami: wymyslam sobie sam robota i nie wiem jak go upiekszac. Juz pare razy chcialem zaniechac projektu i zrobic cos co juz zostalo wymyslone a potem jednak zmienilem zdanie, pomyslalem sobie ze bede bardzie zadowolony jak zrobie wszystko sam. Wszelkie i opinie mile widziane.

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no jak na 9 dni super, pracuj dalej i dokończ ten projekt bo może wyjść całkiem fajny robocik

 

pozdro i powodzenia

Napisano

Jak na dziewięć dni to pewnie oczekujesz braw :)

Pokaż jakieś szkice koncepcyjne jeśli je robisz albo inspiracje - cokolwiek - w ten sposób będziemy widzieć do czego dążysz, pokazuj siatkę bo inni też się przy okazji uczą i mogą coś podpowiedzieć w modelingu.

Napisano
  • Autor

jak mozna wlaczyc siatke ?? w nurbsie to wiem np w editable poly nie wiem?? a moze jest gdzies ogulna finkca wlaczania siatki.

Napisano

masz jakiś konkretny koncept?? bo bez tego będzie Ci trudno złapac proporcje i wogule ciągnąć to dalej...

narazie ładnie.

ps.co do siatki ppm na "perspective" i klikasz "edged faces"

 

pozdrawiam i powodzenia

Napisano
  • Autor

Tu jest siatka tej nogi. jest roche zamotana (zwlaszcza piszczel nogi) ale to winika z mojego nie obycia. Jeszcze sie zastanawiam czy kazda czesc robic osobno czy najlepiej jest modelowac z jednej bryly.

Napisano

No to mamy wysyp wiosenny robotów, z moim ED-em to juz czwarty.

Nie poddawaj się, czekam na dalsze postępy.

Bedziesz go animował ? masz taki plan ?

Napisano
  • Autor

Chcialbym go animowac juz sobie wymyslilem scenariusz :) ale nie mam zielonego pojecia o jak to zrobic o co chodzi z koscmi i tak dalej.

Napisano

sticko: jeśli cały robot ma wyglądać tak jak twoja nioga to współczuję twojej maszynie. masz strasznie chaotyczną siatkę, kupa zbędnych poly. przy próbie zaanimowania takiego robota i przesunięcia naraz jego ręki, nogi, korpusu i głowy, czeka cię kilkusekundowe odświeżanie w viewportach, nie mówiąc już o problemach z mapowaniem, kośćmi czy samą animacją.

popracuj najpierw nad umiejętnym modellingiem swojego robota, dopiero potem zabieraj się za animkę.

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

wlasnie dlatego kazdy kawalek bede robil oddzielnie zeby nie mial problemow puzniej. Animacja robota to taka moja wyobraznia narazie na moim celu tylko i wylacznie jest zrobienie modelu robota. jestem poczatkujacy to moj pierwszy taki bardziej na serio projekt. przedemna jeszcze wiele wyzwan a przede wszystkim doswiadczenie musze zdobywac dzieki takiej twojej radzie tweety wiem juz zeby robic jak najmniej poly nie wiedzialem tego bo z kad mialem wiedziec. Wlasnie o takie rady mi chodzi.

Dziekowka kolego :) pozdrawiam

Napisano

hmm... po prostu przypatrz się modelowi i zastanów się czy w pewnych miejscach nie można zmniejszyc poly. tak samo pamiętaj, że kiedyś będziesz musiał połączyć tego robota w całość, oteksturować i wyrenderować. więc robienie osobno i tak na dłuższą metę nic ci nie da.

polecam dobre tutki modelowania samochodów (tam można nauczyć się dobrego chamferowania i poprawnego modellingu).

proponowałbym, też żebyś skreślił na kartce ogólną bryłe robota. będzie to o tyle pomocne, że podczas dodawania detali możesz skroić robota który nie będzie mógł wykonać nawet jednego kroku (np: zbyt masywny tułów w stosunku do krótkich nóg). zaś taki konspekt pozwoli ci zastanowić się "na sucho" czy to wogóle się komuś spodoba.

polecam też dobrze zorganizować sobie siatkę: zastanawiaj się czy tutaj akurat potrzeba tylu poly, czy nie lepiej dodać z jednego chamfera a może weld by pomógł...

Takie zabiegi strasznie wydłużają czas pracy, ale efekt końcowy wyjdzie o niebo lepszy :)

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Zebym to ja jeszce wiedzial co to jest ten chamfer i weld. Chcialem poszukac w helpie ale mi nie dzial :((((. Cos czuje ze bedzie trudno mam nadzieje ze przebrne przez te trudnosci

 

 

Katastrofa cos sie zepsulo z modelem mojej nogi wylaczyli mi nagle prad i cos sie zepulo. ALe nie calkiem naszczescie bo mialem zapisana poprzednia wersje. Troche sie jednak cofnela w rozwoju moja praca ale moze i to dobrze bo popracuje nad ta siatka. Szkoda....chlip....

 

A co do siatki to nie wiem dlaczego taka jest pogmatwana robie w nurbsie i nie mam tak na packane a siatka jest straszna

Napisano
  • Autor

To moj taki ogolny zarys robota na ramienniki do wymiany mechanizm do poruszania ramieniem tez do wymiany, rece do przyozdobienia uda tak samo.

 

 

udejcik malutki: udo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności