sticko Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Witam 9 dni temu zamieszczalem moj pierwszy model na tym forym. Teraz modeluje nastepny przestawiam narazie noge. Jak juz mowilem obcuje 9 dni z 3d maxem i prosze o wyruzumialosc. Mam klopoty z detalami: wymyslam sobie sam robota i nie wiem jak go upiekszac. Juz pare razy chcialem zaniechac projektu i zrobic cos co juz zostalo wymyslone a potem jednak zmienilem zdanie, pomyslalem sobie ze bede bardzie zadowolony jak zrobie wszystko sam. Wszelkie i opinie mile widziane.
Nevariel Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 no jak na 9 dni super, pracuj dalej i dokończ ten projekt bo może wyjść całkiem fajny robocik pozdro i powodzenia
KdeZoo Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Jak na dziewięć dni to pewnie oczekujesz braw :) Pokaż jakieś szkice koncepcyjne jeśli je robisz albo inspiracje - cokolwiek - w ten sposób będziemy widzieć do czego dążysz, pokazuj siatkę bo inni też się przy okazji uczą i mogą coś podpowiedzieć w modelingu.
sticko Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 jak mozna wlaczyc siatke ?? w nurbsie to wiem np w editable poly nie wiem?? a moze jest gdzies ogulna finkca wlaczania siatki.
dariusz Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 masz jakiś konkretny koncept?? bo bez tego będzie Ci trudno złapac proporcje i wogule ciągnąć to dalej... narazie ładnie. ps.co do siatki ppm na "perspective" i klikasz "edged faces" pozdrawiam i powodzenia
sticko Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 Mam jak zdobede aparat to zrobie fotki i umieszcze
sticko Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 Tu jest siatka tej nogi. jest roche zamotana (zwlaszcza piszczel nogi) ale to winika z mojego nie obycia. Jeszcze sie zastanawiam czy kazda czesc robic osobno czy najlepiej jest modelowac z jednej bryly.
piksar Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 No to mamy wysyp wiosenny robotów, z moim ED-em to juz czwarty. Nie poddawaj się, czekam na dalsze postępy. Bedziesz go animował ? masz taki plan ?
sticko Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 Chcialbym go animowac juz sobie wymyslilem scenariusz :) ale nie mam zielonego pojecia o jak to zrobic o co chodzi z koscmi i tak dalej.
tweety Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 sticko: jeśli cały robot ma wyglądać tak jak twoja nioga to współczuję twojej maszynie. masz strasznie chaotyczną siatkę, kupa zbędnych poly. przy próbie zaanimowania takiego robota i przesunięcia naraz jego ręki, nogi, korpusu i głowy, czeka cię kilkusekundowe odświeżanie w viewportach, nie mówiąc już o problemach z mapowaniem, kośćmi czy samą animacją. popracuj najpierw nad umiejętnym modellingiem swojego robota, dopiero potem zabieraj się za animkę. Pozdrawiam
sticko Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 wlasnie dlatego kazdy kawalek bede robil oddzielnie zeby nie mial problemow puzniej. Animacja robota to taka moja wyobraznia narazie na moim celu tylko i wylacznie jest zrobienie modelu robota. jestem poczatkujacy to moj pierwszy taki bardziej na serio projekt. przedemna jeszcze wiele wyzwan a przede wszystkim doswiadczenie musze zdobywac dzieki takiej twojej radzie tweety wiem juz zeby robic jak najmniej poly nie wiedzialem tego bo z kad mialem wiedziec. Wlasnie o takie rady mi chodzi. Dziekowka kolego :) pozdrawiam
tweety Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 hmm... po prostu przypatrz się modelowi i zastanów się czy w pewnych miejscach nie można zmniejszyc poly. tak samo pamiętaj, że kiedyś będziesz musiał połączyć tego robota w całość, oteksturować i wyrenderować. więc robienie osobno i tak na dłuższą metę nic ci nie da. polecam dobre tutki modelowania samochodów (tam można nauczyć się dobrego chamferowania i poprawnego modellingu). proponowałbym, też żebyś skreślił na kartce ogólną bryłe robota. będzie to o tyle pomocne, że podczas dodawania detali możesz skroić robota który nie będzie mógł wykonać nawet jednego kroku (np: zbyt masywny tułów w stosunku do krótkich nóg). zaś taki konspekt pozwoli ci zastanowić się "na sucho" czy to wogóle się komuś spodoba. polecam też dobrze zorganizować sobie siatkę: zastanawiaj się czy tutaj akurat potrzeba tylu poly, czy nie lepiej dodać z jednego chamfera a może weld by pomógł... Takie zabiegi strasznie wydłużają czas pracy, ale efekt końcowy wyjdzie o niebo lepszy :) Pozdrawiam
sticko Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 Zebym to ja jeszce wiedzial co to jest ten chamfer i weld. Chcialem poszukac w helpie ale mi nie dzial :((((. Cos czuje ze bedzie trudno mam nadzieje ze przebrne przez te trudnosci Katastrofa cos sie zepsulo z modelem mojej nogi wylaczyli mi nagle prad i cos sie zepulo. ALe nie calkiem naszczescie bo mialem zapisana poprzednia wersje. Troche sie jednak cofnela w rozwoju moja praca ale moze i to dobrze bo popracuje nad ta siatka. Szkoda....chlip.... A co do siatki to nie wiem dlaczego taka jest pogmatwana robie w nurbsie i nie mam tak na packane a siatka jest straszna
sticko Napisano 3 Marzec 2006 Autor Napisano 3 Marzec 2006 To moj taki ogolny zarys robota na ramienniki do wymiany mechanizm do poruszania ramieniem tez do wymiany, rece do przyozdobienia uda tak samo. udejcik malutki: udo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się