Skocz do zawartości

Oświetlenie - mały problem...


naeq

Rekomendowane odpowiedzi

Czasu nie mam i sił by się z tym bawić więc nawet nie zaczołem, tylko się was zapytam... czy ktoś mi może powiedziec, czego jest powodem to że światło lekko przechodzi przez kąt rogu... i jak to wyeliminować

 

z góry dzięki i pozdrawaim :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ano za sprawą irradiance mapy i 2 ładnych przycisków jakimi są max i min rate

 

pokaze na przykladach

 

pierwszy z nich pokazuje jak wyglada irradiance mapa na standardowych ustawianiach -3,0

 

17qp.jpg

 

drugi jak wyglada -3,-1

 

27kc.jpg

 

dzieje sie tak dlatego ze ten ostatni wspolczynnik dziala na zasadzie samplowania, czyli 0 to wartosc jaka jest w rzeczywistosci, -1 to tak jak by mapa zmniejszona 2x

 

irradiance mapa dziala na zasadzie screenshota, liczy GI dla widoku, czyli jak by wystrzeliwuje fotony z perspektywy którą renderujesz, zmniejszenie wartosci min rate z 0 do -1 wiąze sie z tym ze ta mapa bedzie 2 razy mniejsza, a co za tym idzie rozciągnięta i tak jak pokazales będą prześwietlenia w takich sytuacjach

 

idąc za ciosem, jesli masz w scenie obiekty emitujące swiatło ktore nie emitują samplowania (np. vraylightMaterial nalozony na jakis obiekt, czy poprostu oswietlenie skylighta) są zależne od irradiance mapy, a jesli ustawisz np. -1 to ta mapa będzie rozmazana ( tak jak bys nakladal na obiekt texture w wysokiej rozdzielczosci i niskiej

 

jedyne co nie reaguje na irradiance mape to vraylight i inne swiatła z vrayshadows (vray light - jesli nie ma włączonej opcji convert to irradiance map bo jak nazwa wskazuje swiatlo zostanie liczone przez irradiance mape)

 

co nalezy w takiej sytuacji zrobic ?

 

ano zwiekszyc maxrate do 0 lub ew. zaznaczyc check sample visibility

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin - ty jak coś powiesz to świat się ukłania... Dziękuje ci Wielce :)) jesteś Best :D nikt chyba by tego nawet tak ładnie wyłumaczył, no i jeszcze screeny :)) dzięki wielkie i pozdrawiam :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze problem okazal sie na czasie i dla mnie to sie dorzuce:

wszystko na primary bounces: Irr map, secondary : Light cache, (multipler 1.0)

pierwszy rend. Irr map - low

drugi rend. - podniesiona podloga, max rate: 0

trzeci - jak drugi + check sample visibility

"reszta" vray'a to standardowe ust.

jak zlikwidowac te przeswietlenia ?

 

aha, no i jeszcze ta "lewitujaca" :) szklanka ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co jest grane :[

ustawilem Marcin tak jak nappisales i niby jest troche lepiej ale to jeszcze "nie wyglada". do tego rendera zmniejszylem jeszcze noise thressold do 0.

swiatlo dalej "wcina sie" pod przedmioty a szklanka dalej wisi :(

udostepnilbym ta scene ale spakowana ma ponad 600kB

jakby ktos zechcial do niej zajrzec to moge wyslac na mail'a.

dzieki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N\o właśnie ja dalej mam też ten problem, bo dałem samples Visibility i max rate na 0 i dalej to samo, tylko że mniejsze... Pobawie się jescze tym puźniej, bo jak zorbie wsyztski modele do mojej sceny i będe się bawił renderingiem i mnateriałami to w tedy sie za to wezmę... :)) pozdrawiam :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności