Mr. MtS Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 Witam! Mam taki drobny problem ;) : Chcialem zrobic "morze" monet i zastanawiam sie czy jest jakis sposob w max'ie na wygenerowanie na podstawie jednego obiektu duzej grupy - poustawianej jakos przypadkowo. Wiem, ze istnieje cos takiego jak array - ale to ewentualnie moglbym wykozystac do zrobienia dolnej warstwy (aby nie przeswitywało podłoze), bo jest to zdecydowanie zbyt 'poukładana" metoda. Prosze o pomoc bo perspektywa siedzenia kilkunastu godzin nad przestawianiem i kopiowaniem pojedynczych monet nie napawa mnie optymizmem :D Pozdro i dzieki za odpowiedzi z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 scatter na przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owca Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 Jak chcesz je naturalnie porozrzucać to możesz też użyć jakiegoś systemu cząsteczek, do tego gravity, trochę ustawień i masz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUPER_OkO Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 mozesz to zrobic np za pomoca tez reactora. pewnie sie troche bedzie przeliczalo cale moze...ale napewno szybciej niz recznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. MtS Napisano 11 Marzec 2006 Autor Share Napisano 11 Marzec 2006 Uhum - z tego co wygooglowalem to Reactor to jakis plugin-cząsteczkowy do max'a(wczesniej kojazylem tylko nazwe). Czy ktos byłby tak dobry i odesłał mnie do jakis dobrych lub pasujących do tematu tutoriali z Reactor'a ? (nie - nie jestem leniem :D ale sami wiecie, ze szukanie DOBRYCH tutoriali to nie zawsze jest hop siup ;) ) Byloby super. Pozdro i dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 Wydaje mi się, że te dołaczone do maxa są wystarczające - wielkiej filozofii w tym (w reactorze) nie ma, to i tutoriale są takie pospolite :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaccunio Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 poczytaj o rigid body, bo to calkowicie rozwiazuje twoj problem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ka21k Napisano 11 Marzec 2006 Share Napisano 11 Marzec 2006 Jacccunio: Co ma z tym wspólnego RIGID BODY bo nie bardzo jażę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 12 Marzec 2006 Share Napisano 12 Marzec 2006 jak sie bawic to sie bawic - albo realflow - profesjonalnie, dokładnie i troche długo :] albo tylko wierzchnią warstwe i to ręcznie - reszta bitmapa czy coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 12 Marzec 2006 Share Napisano 12 Marzec 2006 Co ma z tym wspólnego RIGID BODY bo nie bardzo jażę Po dodaniu tego modyfikatora i zadaniu jakiejś masy. Obiekty zaczną spadać na „podłogę” z uwzględnieniem innych obiektów. Znaczy się nie będą przez siebie przenikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 12 Marzec 2006 Share Napisano 12 Marzec 2006 ...i nie będą się odkształcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. MtS Napisano 12 Marzec 2006 Autor Share Napisano 12 Marzec 2006 Ok dzieki w takim razie. Z tego co sprawdzalem u mnie ten reaktor jest jakis wybrakowany - i tych wszystkich opcji o ktorych piszą na necie(min. wlasnie rigid body) ;) nie ma (chyba) w 3ds5. Wiec trzeba bedzie sie jakos zupgrade'owac. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi